چهارم تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس “شیراز امروز”

خبرپارسی – سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با اشاره به این که چهارم تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به پنجمین دوره ملی و دومین دوره بین المللی جشنواره عکس «شیراز امروز» است،گفت: تا کنون بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد جواد کشاورزی عنوان کرد: تا کنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ عکس از هنرمندان داخلی و ۴۷۵ اثر از عکاسان خارجی ، به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره دومین دوره بین المللی و پنجمین دوره ملی جشنواره عکس شیراز امروز افزود:  جشنواره امسال در در سه بخش «گردشگری و زیارت»، «عکاسی خیابانی» و بخش ویژه با عنوان «بافت تاریخی و فرهنگی شیراز» که مختص هنرمندان شیرازی است، برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره عکس شیراز امروز نیز با اشاره به استقبال عکاسان بین المللی از جشنواره شیراز امروز گفت: ۱۱۶ عکاس بین المللی در جشنواره عکس شیراز امروز از کشورهای صربستان، اندونزی، آمریکا،سریلانکا، میانمار، انگلیس، نروژ، ژاپن، یونان، هند؛ ویتنام، ترکیه، بحرین، اسلوانی، مالدیو، مالزی، بنگلادش، هلند، پرتقال، سنگاپور، اوکراین، عراق و ایتالیا ثبت نام کرده اند و بیشترین عکس های دریافتی در بخش بین الملل مربوط به کشورهای ترکیه و هند است.

امید آقایی تصریح کرد: ۳۶۹عکاس ایرانی در این جشنواره شرکت کرده و از این تعداد تا کنون آثار ۱۸۸ نفر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر اجرایی جشنواره عکس شیراز با بیان این مطلب که در بخش «گردشگری و زیارت»و «عکاسی خیابانی» هر فرد می تواند نسبت به ارسال ۷ اثر و در کل ۱۴ اثر اقدام کند، گفت: تا امروز استانهای گیلان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، تهران، قم، بوشهر، همدان، اصفهان، کرمان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، گلستان، البرز، چهارمحال بختیاری، مرکزی، خوزستان، یزد، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد شرکت نموده اند و شرکت کنندگان استان های فارس، تهران و اصفهان بیشترین تعداد عکس ارسالی را داشته اند.

امید آقایی در ادامه تصریح کرد: آثار این دوره از جشنواره عکس شیراز امروز ،توسط ۷ نفر داور بررسی می شود که از این تعداد ۳ داور غیر شیرازی و ۴ داور شیرازی هستند. اساتیدی چون  دکتر محمد ستاری ، اسماعیل عباسی، کیهان ولی نژاد و افراد با تجربه ای چون فاطمه کهن سال، علی سامعی ، سجاد آورند، بنیامین آل علی نیز دعوت به همکاری و داوری آثار شده اند.

دبیر اجرایی جشنواره عکس شیراز امروز یادآور شد: داوری آثار از ۱۰تا ۱۴ تیرماه آغاز می شود اما به دلیل شرکت عکاسان بین المللی در جشنواره، اعلام نتایج به خاطر ارسال دعوت نامه برای صاحب اثر یا نماینده قانونی او کمی به طول می انجامد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مناسبات سیاسی کشورها و اختلافات در عرصه بین المللی تأثیری بر بخش خارجی جشنواره داشته است گفت: به نظر من دنیای هنر نیز مثل فوتبال دنیایی خارج از دیپلماسی و سیاست است و هنرمندان زیاد به این مسائل توجهی نمی کنند. به عنوان مثال در طول این جشنواره ما از ایالت متحده آمریکا پیامی داشتیم که یک شهروند آمریکایی نوشته بود «من شرمنده هستم که دولت ما نسبت به مردم شما بدرفتاری می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.