چهارمین همایش ملی کلوپ کمپینگ و کاروانینگ برگزار شد

چهارمین همایش ملی کلوپ کمپینگ و کاروانینگ مثلث طلایی گردشگری ایران را در ایستگاه نهایی خود شیراز تکمیل کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل حوزه اتومبیلرانی استان فارس، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی- چهارمین همایش ملی کلوپ کمپینگ و کاروانینگ با بیش از ۳۰۰ خودرو با تجهیزات مخصوص سفر پس از گذشتن از اصفهان و یزد در ایستگاه پایانی خود شهر شیراز مثلث طلایی گردشگری ایران را تکمیل کردند.

دکتر صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در پردیس مجموعه جهانی تخت جمشید حضور پیدا کرد و از نزدیک با مسافرانی که در این همایش شرکت کردند دیدار و گفتگو کرد.

محمد حسین صوفی گفت: بیش از ۲۰۰ کمپر وکاروان در این همایش شرکت کردند که با رانندگان و خانواده‌های آنان حدود یک هزار نفر بودند که از اقصی نقاط کشور در این همایش شرکت داشتند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیلرانی کشور افزود: مسافرانی که به بهانه عید فطر و روز شیراز به تخت جمشید و شیراز، آمده بودند موفق شدند از خودروهای کمپر درمحل اسکان بازدید کنند و با کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ بیشتر آشنا شوند و جذابیت زیادی برای آنان داشت.

او گفت: با توجه به سیاستگزاری‌های که انجام شده در هریک از همایش‌هایی که ما باحضور کمپردار‌ها برگزار می‌کنیم یکی از مسائل و مشکلات آنان را بررسی و رفع می‌کنیم.

صوفی خاطرنشان کرد: موضوع کمپر و کاروان در کشور ما به نوعی جدید بوده و به نوعی دیگر قدیمی است زیرا مردم ایران به گردشگری علاقه مند هستند و از شروع پیدایش کمپین استقبال خوبی داشتند که نسبت به خریداری کمپر اقدام کردند زیرا مجهز به فن آوری های روز بوده و خلاقیت و نوآوری جدیدی در کمپرها به کار رفته است.

رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیلرانی کشور ادامه داد: کشور ایران هم اکنون در سطح دنیا یکی از کشور‌های صاحب سبک و صاحب ادعا است که می تواند کمپر تولید و تجهیز کند به گونه‌ای که شرکت کنندگان از کشور‌های خارجی با دیدن اتومبیل‌ها و کمپر‌های ما شگفت زده شده بودند که چکونه این کمپرها خلاقانه تهیه شده است.

صوفی عنوان کرد: با توجه به گستردگی استان فارس نیاز است که در مرکز استان و شهرستان های استان سایتی برای کمپرها و کاروان ها راه اندازی شود.

او افزود: ایجاد زیر ساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات، اینترنت و بودن امنیت باعث می شود تا افرادی که با کمپر مسافرت می‌کنند بتوانند از این فضا استفاده کنند.

صوفی گفت: انتظار می‌رود با توجه به خیزشی که در تولید کمپر و استفاده از آن در کشور ایجاد شده ما در همایش‌های بعدی که در آینده‌ای نزدیک پنجمین آن را برگزار می‌کنیم تعداد بیشتری کمپر از اقصی نقاط کشور شرکت کنند.

رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور خاطرنشان کرد: استان فارس و شهر شیراز قطب مثلث طلایی در گردشگری کشور است.

عبدالکریم یگانه، نماینده حوزه اتومبیلرانی در استان فارس در ادامه افزود: استان فارس پتانسیل های زیادی برای گردشگری با خودرو را داشته و در حال حاضر پیگیر هستیم تا در شیراز و اطراف آن محلی را برای کمپ این خودروها با همکاری شهرداری شیراز و استانداری فارس ایجاد کنیم.

او ادامه داد: بیش از یکصد نفر از مسئولین و اعضای حوزه اتومبیلرانی استان فارس از یک ماه گذشته تا کنون فعالیت های زیادی را برای برپایی این رویدادها با همکاری کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ انجام داده اند.

نماینده حوزه اتومبیلرانی فارس گفت: به مناسبت روز شیراز با همکاری شهرداری شیراز بیش از ۱۰ اتوبوس در اختیار خانواده های که در این همایش حضور داشتند قرار گرفت و از مناطق گردشگری شیراز بازدید کردند و در روز پایانی مراسم اختتامیه این همایش توسط شهرداری شیراز در باغ هنر اسلامی برگزار و از میهمانان پذیرایی بعمل آمد.

در پایان مسئولین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ضمن قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و شهرداری شیراز و مرودشت از تمامی افرادی که در این همایش شرکت کردند و تیم اجرایی تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.