چاپ چهار کتاب قصه فاخر فرهنگ شهروندی برای کودکان شیرازی

خبرپارسی – معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، از چاپ چهار کتاب قصه فاخر با موضوعات مختلف شهروندی ویژه گروه های مختلف سنی کودک، توسط سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد.

 فرزاد صدری با اعلام این خبر گفت: درادامه‌ی چاپ کتاب های آموزش فرهنگ شهروندی به کودکان در قالب شعر و داستان در سال گذشته، جلد دوم این کتاب ها در فروردین ۱۴۰۰ به چاپ رسیده است .

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، با بیان اینکه در مناسبت‌های زمانی و موضوعی در اختیار کودکان شیرازی قرار خواهد گرفت، افزود: لزوم آموزش فرهنگ شهروندی از سنین کودکی و از بستر خانواده آغاز می شود .

او گفت: کتاب ها توسط نویسندگان مطرح حوزه ادبیات کودک قصه پردازی شده و تصویرگری آنها نیز با جدیدترین و جذاب ترین روش های تصویرسازی هنری انجام گرفته است که با توجه به اهمیت آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی به ویژه برای کودکان، جلد اول کتاب «کوچی و ماجراهایش» در قالب شعر برای گروه سنی « الف و ب » در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسید. کوچی و ماجراهایش یک مجموعه ۵ جلدی با موضوعات فرهنگ آپارتمان نشینی، فضای سبز، محیط زیست و هوای پاک، ایمنی و آتش نشانی، فرهنگ ترافیک و حمل و نقل است که رودابه حمزه ای شاعر و فائزه تقی زاده تصویرگر آن است.

صدری جادوی سیاه آشغال خور نیز با موضوع پسماند و بازیافت به نویسندگی الهام مزارعی و تصویرگری لیلا حیدری برای گروه سنی «ب» را دیگر کتابی عنوان کرد که به چاپ رسیده است و ادامه داد: پیش تر جلد اول این کتاب با عنوان جادوگران شهرآشوب به موضوع حفظ و نگهداری از اموال عمومی شهر چاپ شده بود و جلد سوم نیز با عنوان «آتشخوارهای جادو شده» با محوریت آشنایی کودکان با  نکات ایمنی و آتش نشانی تا پایان بهار ۱۴۰۰ به چاپ خواهد رسید.

معاون فرهمگی سازمان، همچنین از انتشار جلد دوم مجموعه داستانی «ماجراهای غولی غولا و سروناز» نیز  با موضوع هوای پاک خبر داد و گفت: جلد اول این مجموعه سال گذشته با محوریت آشنایی کودکان با پرداخت عوارض و مشارکت در ساختن شهری زیبا، ویژه گروه سنی «ب» به چاپ رسیده بود و جلد سوم این مجموعه نیز با موضوع همسایه مداری با عنوان «غول همسایه آزار» در دست چاپ و انتشار و مجموعه «غولی غولا و سروناز» توسط فاطمه فروتن اصفهانی، نوسینده خوب حوزه کودک و نوجوان در شیراز نوشته شده و لیلا حیدری نیز تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.