پژوهشگر جوان شیرازی برگزیده جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان

دکتر علی حسینی پژوهشگر جوان شیرازی در نهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان و نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» خوش درخشید.

نهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان و نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره، با حضور مسئولان کشوری به کار خود پایان داد.

این جشنواره به صورت ملی با اهداف ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام والای اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران دانشگاه، کشف استعداد‌های برتر، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن‌آفرینان و پژوهشگران دانشگاه، آشنایی با استعداد‌ها و توانمندی‌های کشور، گسترش تجربه‌های علمی در سطح دانشگاه و فراهم سازی فضایی پرشور و رقابتی بین پژوهشگران برگزار شد.

داوری جهت انتخاب برگزیدگان ابتدا توسط واحد‌های دانشگاهی، سپس توسط استان‌ها و در نهایت با حضور ۳۲ داور شامل نمایندگان معاونت‌های تخصصی، اعضای هیات علمی واحد‌های دانشگاهی و مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در دبیرخانه جشنواره، صورت پذیرفت.

از دکتر علی حسینی نماینده دانشگاه آزاد شیراز به عنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

این پژوهشگر جوان شیرازی که تنها نماینده فارس در دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ بوده است، پیش‌تر به عناوین پژوهشگر برتر و فناور برتر در دانشگاه آزاد شیراز و باشگاه پژوشگران جوان و نخبگان نیز دست یافته است، بیش از ۱۹ مقاله ISI، علمی پژوهشی و…، دو طرح پژوهشی درون دانشگاهی، دو طرح پژوهشی برون دانشگاهی با شرکت آب و فاضلاب استان فارس و دو طرح نوظهور با وزارت دفاع را نیز در کارنامه خود دارد.

محقق و پژوهشگر طرح مصورسازی خطوط لوله و شبکه آب و فاضلاب که آن را در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرده اند، گفت: حذف هزینه‌های گزاف برای شناسایی خطوط از مزیت‌های این طرح است. اپلیکیشن مصورسازی خطوط لوله و شبکه آب و فاضلاب از آنجا به وجود آمد که خطوط لوله و شبکه در مراکز شهری و روستایی قابل رؤیت نیست و مدفون در زیرزمین است و بر این اساس باید هزینه گزافی صرف شود تا این خطوط شبکه را پیدا کنیم و بر اساس آن‌ها بتوانم تعمیرات و مسائل دیگر را انجام بدهیم.

حسینی گفت: در این طرح پژوهشی که با آب و فاضلاب استان فارس داشتیم، فناوری واقعیت افزوده را برای مصورسازی خطوط لوله و شبکه پیشنهاد دادیم. این فناوری باعث تلفیق محتوای محیط مجازی با محیط حقیقی می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد درک بصری بهتری برای کاربر می‌شود.

این پژوهشگر گفت: اکنون کاربران این اپلیکیشن مسئولان و کارکنان آب و فاضلاب شهرستان شیراز هستند و وقتی این طرح انجام شد و به نتایج بسیار بسیار مثبت و دقیقی رسیدیم بر اساس موقعیت مکانی خطوط لوله و شبکه، توانستیم مصورسازی دقیقی را برای کاربران بر اساس یک اپلیکیشن کاملاً بومی ایجاد کنیم.

حسینی مزیت‌های این طرح را تحلیل دقیق و فنی‌تر و در نتیجه کاهش هزینه‌های تعمیرات ذکر و گفت: کاهش زمان، هزینه آموزش و افزایش اثربخشی و در نتیجه بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌های گسترش و حذف هزینه‌های گزاف برای شناسایی خطوط لوله و شبکه از دیگر مزیت‌های طرح مصورسازی خطوط لوله و شبکه آب و فاضلاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.