پروژه های عمرانی با چاشنی کار جهادی

خبرپارسی – محمود شبان سروستانی:

با آغاز بکار تیم جدید مدیریتی شهرداری و شورای شیراز کمتر کسی باور داشت با وجود مشکلات عدیده مالی و کارشکنی ها و سم پاشی های مغرضانه سیاسی و سال ها دور بودن از مسئولیت های اجرایی، بتوانند از پس حجم عظیم کارهای روی زمین مانده بر آیند .

مهمترین آن کارها پروژه های بزرگ و پر هزینه ای بود که باتحولات سیاسی اقتصادی که در جامعه رخ می داد روز بروز شاخص هزینه هاشان بالاتر می رفت و از طرفی درآمد شهرداری نیز در سراشیبی قرار داشت و این موضوع کار را غیر ممکن تر از پیش می کرد .

اما تنها با گذشت یک سال از عمر مدیریت جدید و در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ۳ پروژه باحضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید که با توجه به پیشرفت فیزیکی کم در دوره مدیریت پیشین کمتر کسی احتمال میداد هر کدام از این پروژه ها در کمتر از ۳ یا ۴ سال بعد به افتتاح برسد .

تقاطع سه سطحی شهدای کشن شامل ۹ رمپ و ۷۲ ستون و ۶۸ هزار متر مکعب بتن‌ریزی وهزینه ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به طول مجموعا ۵ هزار و ۵۳۰ متر که مسیر دسترسی به کمربندی، بولوار رحمت، امیرکبیر، مطهری جنوبی و خیابان میثم را برای شهروندان فراهم می‌کرد که تا پایان دوره مدیریت پیشین تنها ۳۷ درصد پیشرفت داشت از این جمله یود .

تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب (جوادیه) به طول ۶ کیلومتر و با هزینه اجرا و تملک ۶۰ میلیارد تومان در راستای تکمیل بزرگراه کوهسار مهدی عج و رینگ پیرامونی شهر شیراز دومین پروژه ای بود که توسط اسحاق جهانگیری افتتاح شد .

در پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادیه نیز بیش از یک هزار و ۴۶۸ تن آرماتوربندی، ۵۹ هزار متر مربع آسفالت، ۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۱ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی و بالغ بر ۶۳ هزار مترمربع عملیات زیرسازی، ۱۵۷ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۰ هزار مترمکعب پی کنی و خاکبرداری و ۲۸۱ تن گاردریل و همچنین حدود ۴ هکتار درختکاری عملیات انجام شده است .

سومین پروژه افتتاحی در این روز فاز یک ایستگاه امام حسین (ع) با ۹۱ میلیارد تومان هزینه و از نوع ایستگاه های عمیق سه طبقه، سکو جزیره ای و دارای ۶ دروازه ورودی خروجی است که تا همین یک هفته پیش احتمال به موقع آماده شدن آن نمی رفت، اما با عملیات شبانه روزی کارگران و مهندسان و دیگرعوامل تلاشگر شهرداری شیراز افتتاح و به بهره برداری رسید  .

اما چیزی که این پروژه ها را با دیگر کارهای عمرانی یزرگی که در دیگر ادوار انجام شده متمایز می کند این است که همه عملیات در بدترین و سخت ترین روزها از نظر تنگناهای اقتصادی انجام شده است و این ممکن نمی شود مگر با همدلی تمام ارکان دخیل در مدیریت شهری و روحیه جهادی عوامل اجرایی، موضوعی که از چشم معاون اول هم دور نماند و در خصوص روحیه و توان شهردار شیراز گفت: او شهرداری جوان، پر انرژی وکاردان است که می تواند از پس کارهای یزرگ بر آید .

شیراز اجرای پروژه های عمرانی بزرگ را کم ندیده اما اجرای چنین عملیات عمرانی در این مدت زمان اندک و شرایط اقتصادی سخت، نوید روزهای خوب برای شیراز جنت فراز و اعتماد مردم به مدیریت ارشد شهری برای اجرای برنامه های مردم محور را می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.