پاک فطرت: هیات ورزش‌های همگانی فارس در صدر ورزش‌های همگانی کشوراست

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

خبرپارسی – رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس با بیان اینکه هیات ورزش‌های همگانی فارس همچنان در صدر ورزش‌های همگانی کشور در حال فعالیت است، به تشریح عملکرد این هیات در سال ٩٧ پرداخت.

سیروس پاکفطرت سه‌شنبه ٢١ اسفند در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ورزش همگانی در ایام نوروز تعطیل نخواهد شد، گفت: از ۵ فرورین ٩٨ تا پایان ایام نوروز پیاده راه سلامت چمران جنوبی برای اجرای برنامه‌های همگانی پیش‌بینی شده است.

وی با تصریح بر اینکه  ٣١ درصد از مردم کشور در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کنند، افزود: ارتقای سطح سلامت مردم در جامعه از سیاست‌های اصلی فدراسیون ورزش‌های همگانی است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس با بیان اینکه شاهد بی تحرکی و کم تحرکی مردم استان در امر ورزش هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از این کم تحرکی در بین دانش آموزان و جوانان به چشم می‌خورد.

پاکفطرت به برگزاری بزرگترین رویداد همگانی سال ٩٧ در شهرستان مرودشت با پیاده روی بزرگ ۵٠ هزار نفری

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اشاره و عنوان کرد: این رویداد باحضور پر شور مردم شهرستان مرودشت مورد تشویق ١٠ تن از مقامات ارشد استان قرار گرفت.

وی همچنین یکی از ملاک ک‌های ارزشیابی و عملکرد مدیران شهرستان‌ها را تمرکز بر ورزش ک‌های همگانی در سال ٩٨ عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس با اشاره به اجرای یکهزار و ١٠٠ برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح استان توسط هیات همگانی با رویکرد برنامه محوری اشاره و بیان کرد: برگزاری دو جلسه شورای عالی ورزش همگانی به ریاست استاندار، میزبانی و اعزام مسابقات شهرستانی و ملی در قالب ٧٠ برنامه مدون، برگزاری ١١٠ دوره آموزشی و کارگاهی، ۴٠ جشنواره همگانی، ١۴٠ برنامه فرهنگی و ورزشی، ۴٣ گردهمایی و سمینار، ٧٣٠ برنامه همگانی شامل (پیاده روی، کوهپیمایی و گردشگری و…) و اعزام تیم طناب زنی استان فارس به کشور چین از جمله برنامه‌های شاخص این هیات در سال ٩٧ است.

پاکفطرت کسب مقام اول داژبال آقایان، کسب رتبه دوم آمادگی جسمانی آقایان در قم، کسب مقام اول آمادگی جسمانی بانوان در رشت، کسب مقام دوم دو همگانی کشور مالزی، کسب مقام اول دو همگانی استان تهران، کسب مقام اول دو همگانی استان مشهد، کسب رتبه اول کوهنوردی استان یزد و کسب مقام اول دوچرخه سواری استان مازندران را از جمله موفقیت‌های هیات ورزش‌های همگانی فارس در سال ٩٧ عنوان کرد.

وی اظهار کرد: هیات ورزش‌های همگانی فارس در کنار رسالت خود در بخش قهرمانی نیز موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس به تعامل انجام شده و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاههای دولتی و خصوصی هم اشاره و آن را در شمار سیاست‌های فدراسیون کشوری دانست.

پاکفطرت اعزام ٢١ تیم به مسابقات ملی و کشوری، حضور در ١٢ برنامه زنده تلویزیونی، اجرای ۶۵ برنامه وررشی صدا و سیمای فارس توسط مربیان هیات، برگزاری شش نشست خبری و برگزاری ١۶ جلسه سند تحول، تعالی و آینده‌نگری

را از دیگر برنامه‌های شاخص هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در سال جاری ذکر کرد.

وی در بخشی از سخنان خود بیان کرد: در پارک‌ها و کمپ‌های اسکان نوروزی نیز برنامه ک‌های ورزشی و برگزاری مسابقات پیش‌بینی شده است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس همچنین از افزایش ۵ تا ١٠ درصدی اجرای برنامه‌های این هیات در سال ٩٨

اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه پیاده روی بزرگ خانوادگی با امتیاز پخش از شبکه ملی و فارس توسط فرمانداران در دستور کار قرار گیرد.

پاکفطرت ادامه داد: از منظر پیاده روی خانوادگی شهرستان‌ها می‌توانند ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و کشاورزی خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌ای بابت برگزاری پیاده روی از شهرستان‌ها گرفته نمی‌شود، عنوان کرد که سال آینده دوره آموزشی بین‌المللی به شکل کارگاهی پیش‌بینی شده

است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس همچنین با بیان اینکه هدف نهایی در سال ٩٨ ایجاد انگیزش بیشتر برای حضور در برنامه‌های این هیات است، محله محوری و برنامه محوری را دو رویکرد اصلی هیات همگانی در سال آینده برشمرد.

پاکفطرت با تاکید بر اینکه اقدامات هیات ورزش‌های همگانی صرف پیاده روی نیست بلکه این نوع ورزش شاخص است، گفت: ۶٠ رشته ورزشی دیگر تحت پوشش این هیات قرار دارد.

وی همچنین تاکید کرد که برنامه ورزش همگانی در سبد روزانه مردم به ویژه بانوان قرار گیرد، چرا که اگر امروز مردم  ورزش کنند در آینده از آمادگی جسمانی بهتری برخوردار خواهند بود.

رئیس هیات ورزشهای همگانی فارس خطاب به فرمانداران استان نیز گفت: رسالت شورای عالی ورزش شهرستان‌ها را همانند دیگر جلسات ببینند و از ورزش، سلامت و نشاط مردم غافل نشوند. شهردران نیز ورزش همگانی را در اولویت قرار دهند، چرا که اگر مردم یک شهر از نشاط و شادابی برخوردار نباشند، شهر خموده خواهد بود.

پاکفطرت همچنین خواستار توجه شهرداران به زیرساختهای دوچرخه سواری و پیاده روی در احداث پارک‌ها توسط شهرداران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.