“پارازیت هست؛فرستنده در دسترس نیست” بهترین تیتر دی ماه رسانه های فارس شناخته شد/ آثار برتر روزنامه نگاران فارس در حوزه های مختلف ماهیانه معرفی می شوند

خبر پارسی – بهترین تیتر رسانه های استان فارس در ماه دی به تیتر “پارازیت هست؛فرستنده در دسترس نیست”از روزنامه افسانه تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد و کتاب خانه ملی فارس،انتخاب “تیتر ماه” در رسانه های استان بخش جدیدی از سلسله نشست های روزنامه نگار در زوم است که توسط این سازمان برگزار می شود.

انتخاب تیتر ماه برای اولین بار و در هجدهمین نشست روزنامه نگار در زوم ،در حاشیه نقد و بررسی آثار “لیلا اکبرزاده” با هدف افزایش مهارت زنی روزنامه نگاران استان فارس در تیتر زنی مطیوعات صورت گرفت،که در اولین گام تیتر  “پارازیت هست؛فرستنده در دسترس نیست” نوشته احسان اکبر پور از روزنامه افسانه به عنوان بهترین تیتر ماه انتخاب شد.

فرزاد صدری دبیر نشست های روزنامه نگار در زوم،تیتر را هویت و آئینه خبر دانست و گفت:مخاطب با تیتر روزنامه پای دکه های مطبوعاتی توقف می کند و هرچه تیتر جذاب تر باشد،استقبال مخاطب از روزنامه ها و خوانش تولیدات خبرگزاری ها بیشتر می شود،بر همین اساس تصمیم گرفتیم در حاشیه نشست های روزنامه نگار در زوم توجه اصحاب رسانه را به مقوله تیتر بیشتر کنیم تا رسانه های فارس مورد توجه بیشتر مخاطبین قرار گیرند.

صدری با بیان اینکه جایزه این بخش را با مشارکت بخش خصوصی به برندگان پرداخت می کنیم،گفت:در اولین گام انتخاب بهترین تیتر،سیروس رومی روزنامه نگار پیشکسوت مطبوعات فارس در اهدای جایزه نقدی بهترین تیتر مشارکت داشت که مبلغ قابل توجهی بود.

دبیر نشست های روزنامه نگار در زوم در پایان گفت:در حاشیه نشست هجدهم روزنامه نگار در زوم،اصحاب رسانه پیشنهاد انتخاب بهترین های رسانه های فارس در بخش های خبر،گزارش، گفت و گو  و عکس را به صورت ماهیانه ارائه دادند،که مورد موافقت کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس قرار گرفت و از ماه آینده در همه بخش های یاد شده بهترین های ماه را انتخاب و جوایزی به آثار برتر هرماه تعلق خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش هیات داوران انتخاب بهترین تیتر ماه با صدور بیانیه ای اقدام به انتخاب تیتر برتر رسانه های استان در ماه دی کرد،که متن این بیانیه در ادامه می آید:

تیتر، چکیده هنر روزنامه نگار در انتقال داشته های خود به مخاطب و ایفای رسالت مطیوعاتی است . از این رو ، هرچه این ویترین روزنامه نگار ، پربار تر و پر زرق و برق تر باشد موفقیت بیشتری در جذب مخاطب دارد.روزنامه نگاری فارس اگر به دنبال مخاطب است ، که اگر جز این باشد راه به خطا برده است ، روزنامه نگارانش باید دانش و هنر خود را در این وادی توسعه بخشند.

روزنامه نگار در زوم ، در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده که همانا توسعه دانش و مهارت روزنامه نگاری در فارس است جایزه ای را در فرایند ماهانه خود تعریف کرده است.

این جایزه به دنبال این است که با هدف قرار دادن “تیتر” به عنوان منفذ ورود مخاطب مخاطب به محتوای رسانه ، راه این معبر را هموارتر کند.

از این رو خرسندیم که اولین دوره جایزه “تیتر” را در ماه زیبای بهمن برگزار کردیم و با فراخوانی از رسانه های همراه با روزنامه نگار در زوم مجموعه ای از بهترین تیتر های رسانه ای فارس در ماه دی را به قضاوت نشستیم.

امیدواریم که اولین دوره ، پیش در آمدی شود بر پویایی هر چه بیشتر این رقابت و در نهایت ارتقای سطح کیفی فرایند های روزنامه نگاری در فارس و شیراز.

معتقدیم توسعه روزنامه نگاری یعنی توسعه شهر و توسعه شهر یعنی رفاه و توسعه زندگی شهروندانش که این همانا رسالت اصلی هر روزنامه نگار است.

هیات انتخاب این جایزه مفتخر است سه تیتر برگزیده دی ماه را به شرح زیر معرفی کند:

۱-تیتر سوم :

مشترکا به دو تیتر

“فساد در پستوهای مبله” از روزنامه “شیراز نوین” انتقال بار معنایی کامل متن درتیتر و غیر مجاز و پنهان بودن این خانه ها و نظارت ضعیف بر آنها در تیتر یاد شده به خوبی پیداست.

“سووشون پریشان” از “روزنامه اقسانه” نیز به دلیل  ریتم زیبا و القای مفهوم بار لغت نیز شایسته مقام سوم دانسته شد.

۲-تیتر دوم

“فصل انقراض آدم برفی ها” “از روزنامه افسانه” به دلیل طرح زیبای  معضل بزرگ اجتماعی، با بهره گیری از ایجاز و اشاره به فصل بی برفی فارس با کلماتی کوتاه و گویا

۳-تیتر برگزیده

 “پارازیت هست؛فرستنده در دسترس نیست” به دلیل بازی کلامی و مفهومی با فرستنده، پارازیت

تیتری بسیار هوشمندانه که هم به دغدغه مردم و دانشگاهیان و هم به گفته مسئولان اشاره داشته که با  ایجاز و بازی محتوایی،تیتری زیبا را خلق کرده است. یک تیتری ژورنالیستی که مخاطب عام را نیز با خود همراه می کند.

قلمتان مانا

هیات داوران نخستین دوره انتخاب تیتر برتر ماه در رسانه های استان فارس

سیروس رومی- وحید دلپسند- فرزاد صدری – امید صدیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.