وزیر ارشاد در شیراز:بیش از هر دلواپسی، دغدغه ارزش‌های دینی داریم/امیدواریم با ابلاغ قانون معاف از مالیات، وضعیت فعالیت فرهنگی احیاء شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس را میراث‌دار فرهنگ در کشور دانست و گفت: ضروری است در این استان جشنواره بین‌المللی ادبی شعر برگزار شود که هنرمندان باید آن را از مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه فارس، علی جنتی شامگاه چهارشنبه، ۹ اردیبهشت در جمع تعدادی از هنرمندان، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ استان فارس، تاکید کرد که همه ایرانیان با هر دین و آئین جزو شهروندان درجه یک محسوب می‌شوند و ضروری است به جای گفتن اقلیت دینی، لفظ هموطنان دینی به کار برده شود.

وی وجود کوچه نوبهار ملقب به کوچه کلیسا و حضور و اقلیت‌های دینی در شیراز که آزادانه به عبادت و زندگی مشغول هستند را افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معاف شدن مشاغل فرهنگی در دولت تدبیر و امید از مالیات را مهمترین گام برای اقدامات فرهنگی دانست و افزود: امیدواریم با ابلاغ قانون معاف از مالیات، وضعیت فعالیت فرهنگی احیاء شود.

جنتی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی یار مهربان به عنوان یکی از اقداماتی که در آینده به فعالیتی تخصصی تغییر خواهد کرد، یاد و با اشاره به اهمیت احداث موزه هنرهای معاصر در شیراز، تاکید کرد: اکنون دولت قادر به احداث این موزه نیست و امیدواریم این مهم با مشارکت شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ وارشاد فارس دنبال شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیلی و فرسوده بودن سالن‌های سینما و تئاتر را موضوعی کشوری عنوان و از آن به‌عنوان یک معضل یاد و ابراز امیدواری کرد که ابلاغ بخشنامه‌ای برای سرمایه‌گذارنی که تلاش دارند در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند، بتواند گره‌گشای این موضوع باشد.

جنتی افزود: ۱۵۰ مجتمع فرهنگی در کشور شناسایی شده که قابلیت تبدیل شدن به سینما و سالن تئاتر را دارند از این رو امسال این پروژه اجرایی خواهد شد.

وی درباره مهمترین دلیل حذف شدن برخی از هنرمندان از بیمه صندوق هنرمندان نیز گفت: به دلیل بدهی به سازمان تامین اجتماعی مکلف شدیم افراد را پالایش کنیم که با احراز هویت، هنرمندان می‌توانند عضو این صندوق شده و از خدمات بیمه‌ای بهرمند شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهی صندوق هنرمندان به سازمان تامین اجتماعی را ۳۵ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد که تاکنون مبلغ قابل توجهی از این بدهی پرداخت شده است.

جنتی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه وی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور بیش از هر دلواپسی، دغدغه ارزش‌های دینی را دارد، جامعه را نیازمند شادی و نشاط دانست و برگزاری ۱۸۰ کنسرت و استقبال مردم از این برنامه‌ها را گواه این مدعا برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.