هیچ پروژه بزرگ مقیاسی در شیراز شروع نشده است

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز ضمن تاکید بر لزوم تقویت نظارت بر اجرای مصوبات این شورا، اعلام کرد که از زمان شروع به کار شورای ششم تاکنون هیچ پروژه بزرگ مقیاسی در این کلانشهر اجرا نشده است.

افسانه خواست خدایی سه‌شنبه ۳۰ فروردین در جمع خبرنگاران، با اشاره به وظایف شورا، گفت: شورای ششم در این مدت نسبت به شوراهای ادوار گذشته دارای بیشترین مصوبات بوده اما بخش زیادی از این مصوبات اجرایی نشده است.

او خواستار تقویت رویکرد نظارتی شورا به ویژه درحوزه اجرای مصوبات شد و افزود: در شهر شیراز از ابتدای شروع به کار شورای ششم تاکنون پروژه بزرگ مقیاسی وارد فاز اجرایی نشده و شورا تمام تلاش خود را مبتنی بر حل مسایل زیرساختی و محرومیت زدایی کرده است.

خواست‌خدایی با اشاره به اینکه روند نامگذاری خیابان‌ها و معابر مبتنی بر درخواستهای مردمی است، گفت: این کمیسیون تلاش دارد همسو با افکار عمومی و توجه به همه دیدگاه‌ها، نگذارد در روند نامگذاری‌ها لابی و رایزنی شکل گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ضمن بیان اینکه، شورا قصد جبهه هگیری در مقابل افکار عمومی را نداشته و تغییر نام‌ معابر در این کلانشهر به خواست مردم، هیئت‌های امنا و یاران شورا بوده است، گفت: از ابتدای کار شورای ششم تاکنون فقط ۳ مورد تغییر نام خیابان در شرایط استثنایی داشتیم.

خواست خدایی در خصوص این که گفته می‌شود در کمیسیون نامگذاری از افراد خبره و کارشناس استفاده نمی‌شود، گفت: کسانی که این موضوع را مطرح کرده و در صحن شورا نیز آن را اعلام می‌کنند تاکنون یک بار در جلسات کمیسیون شرکت نکرده‌اند تا ببینند در روند نامگذاری‌ها چه مراحلی طی شده و تا چه میزان نظر صاحبنظران و کارشناسان گرفته می‌شود.

او همچنین از شکل گیری برخی ضد ارزشها در سطح شهر سخن گفت و اظهار کرد: برای حل مسائل و معضلات فرهنگی باید فارغ از رویکردها و دیدگاه‌های سیاسی حرکت کرده و به دنبال پاک کردن صورت مسئله نبود.

خواست خدایی سیاست شورا را در این بخش تقویت چارچوب و ضوابط و زیرساخت‌های فرهنگی اعلام و اضافه کرد: با تلفیق دو حوزه فرهنگ و هنر باید به سمت استقرار قرارگاههای فرهنگی هنری با رویکرد خانواده محور حرکت کرد.

نماینده ناظر شورا در شهرداری منطقه ۵ شیراز همچنین با اشاره به روند رسیدگی به موضوع رودخانه چنارراهدار و ساماندهی فاضلاب‌های ورودی به آن، گفت: طرح ساماندهی این رودخانه در ابعاد بهداشتی و زیست محیطی در کارگروه صیانت از حقوق عامه مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد ظرف مدت ۸ ماه تصفیه خانه مشترک برای تصفیه آب این رودخانه که توسط شهرکهای مجاور و کارخانه‌های نشاسته سازی در معرض آلودگی بسیار شدید قرار گرفته، احداث شود.

او افزود: در حال حاضر شهرداری به وظایفی که در این کارگروه برای آن تعریف شده عمل کرده و منتظر هستیم تا پایان خردادماه نیز خروجی اقدامات شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شیراز برای ایجاد تصفیه خانه مشخص شود.خواست خدایی در بخشی دیگر از سخنانش

عضو شورای شهر شیراز همچنین درخصوص آخرین وضعیت جمع آوری کارگاهها و واحدهای کسب مربوط به جمع آوری ضایعات ساختمانی و غیره گفت: برابر قانون اتحادیه یا اتاق اصناف نمی‌توانند مرجع صدور مجوز باشند و تنها سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اجازه دارد در این خصوص پروانه فعالیت صادر کند.

خواست خدایی تصریح کرد: در شرایطی که باید به سمت ایجاد فرهنگ تفکیک از مبدأ در بین شهروندان حرکت کنیم باید طرح انتقال این گونه مشاغل را به سایت مربوطه را فراهم کنیم.

او تأکید کرد: در صورتی که شهرداری با برنامه و جدیت به بحث سازمان میادین و مشاغل و ساماندهی ضایعات و پسماندها ورود کند، مطمئنا درآمد پایدار بسیار بالایی برای شهرداری قابل تعریف خواهد بود.

خواست خدایی همچنین با اشاره به مراجعه و ثبت درخواست یک هزار و ۲۶۰ هزار مراجعه کننده به مرکز رسیدگی به شکایتهای گروهی شورا اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ مورد از درخواستها مساعدتی و حمایتی بوده است.

او یادآور شد: بیشترین شکایات مطرح شده در حوزه شهرسازی و مربوط به مناطق ۷، ۹، ۵ و ۶ میباد و کمترین میزان شکایت مربوط به مناطق ۸ و ۳ است.

خواست خدایی تأکید کرد: این شکایتها پس از راستی آزمایی در کارگروه ویژه برای تعیین تکلیف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.