همایون شجریان چرا رفتی را در شیراز می خواند+اجرای آلبوم پرفروش «نه فرشته ام نه شیطان»

خبر پارسی – مدیرموسسه فرهنگی هنری ترانه گسترایلیا از برگزاری کنرست همایون شجریان در شیراز خبر داد و گفت: این اجرای زنده در روزهای ابتدایی بهمن ماه سال جاری به مدت سه روز میهمان شیرازی خواهدشد.
حسین عبداللهی بااشاره به اجرای زنده آلبوم پرفروش«نه فرشته ام نه شیطان»به آهنگسازی تهمورس پورناظری و خوانندگی همایون شجریان،افزود: کنسرت یادشده از دوم تا سوم بهمن ماه میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی خواهد بود.
مدیرموسسه فرهنگی هنری ترانه گسترایلیا باتاکید براینکه این کنسرت در ساعت ۱۸ و ۲۱ تاریخ های یادشده با حضور ارکستری از نوازندگان ایرانی در سالن شهدای صا ایران شیراز، برگزار می‌شود، افزود: نوای آلبوم“نه فرشته‌ام نه شیطان” همایون شجریان میزبان علاقه مندان با برگزاری یک کنسرت موسیقی ایرانی خواهد بود و این می تواند اتفاق بسیار فاخری در اجرای زنده اساتید صاحب فن دراین حوزه باشد.
عبداللهی با تاکید براینکه علاقه مندان می توانند از طریق آدرسhttp://shiraztic.ir/ اطلاعات لازم راکسب کنند، ادامه داد: آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» به آهنگسازی تهمورس پورناظری و خوانندگی همایون شجریان تهیه شده است.
او با اشاره به اینکه آواز همایون شجریان در شهر راز به گوش خواهد رسید، بیان داشت: نوازندگی بزرگانی چون شجاعت حسین خان، درو اوستاچه، دیوید گارنر، جیمی جانسون، محمد آکاتای، جان ویک فیلد و رامون استگنار، سال گذشته طی مراسمی با حضور تعداد زیادی از هنرمندان موسیقی، تئاتر و سینما در تالار وحدت به تهیه‌کنندگی موسسه ایران گام رونمایی شد و این در حالی است که دو کمپانی معتبر از اروپا و آمریکا پخش جهانی این آلبوم موسیقایی را به عهده دارند.
وی اظهارداشت: “چرا رفتی” با شعری از سیمین بهبهانی، «درون آیینه » با شعری از حسین منزوی، «دل به دل» با شعری از هومن ذکایی، «کولی» با شعری از سیمین بهبهانی، «همه هیچم» با شعری از حسین منزوی، «چونی بی من» با شعری از مولانا، «شتک» با شعری از حسین منزوی، «در حصار شب» با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی قطعاتی هستند که در این آلبوم برای علاقه‌مندان موسیقی ایرانی درشیرازارائه شده است.
همایون شجریان: هیچگاه خودم را در یک فرم محصور نکردم
همایون شجریان دراستای برگزاری کنسرت “نه فرشته‌ام نه شیطان” درشیراز، بیان داشت: آلبوم یادشده خوشبختانه مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و ما بعد از دو سه ماه شاهد درخواست‌های زیادی برای برگزاری این کنسرت بودیم. قصد خودمان هم این بود با توجه به اینکه زمان زیادی از انتشار این آلبوم نمی‌گذرد هرچه سریعتر کنسرت را درمهدفرهنگ وادب شیرازجنت طراز نیز برگزار کنیم.
این استادآوازایران گفت: من سعی کرده‌ام در روال و جریان کاری‌ام یک جا ساکن نمانم و حتی اگر کار از فضای سنتی هم قدری فاصله گرفته باشد، حضور پیدا خواهم کرد همانطور که در تیتراژ فیلم «آرایش غلیظ» هم همین کار را کردم. هدفم این بوده که خودم را در یک فرم محصور نکنم.
وی افزود: در این کنسرت چیدمان قطعات با آلبوم متفاوت خواهد بود و در عین حال دو قطعه دیگر هم که از ساخته‌های طهمورس و سهراب پورناظری است نیز اضافه خواهد شد.
شجریان در خصوص فضای آوازی آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» گفت: سعی کرده‌ایم در این آلبوم از آوازهای سنتی و کلاسیک پرهیز کنیم البته این به این معنا نیست که به طور کل آواز را کنار گذاشته باشیم در این کار اگر آوازی هم ارائه می‌شود کاملاً از پیش تعیین شده است بداهه نیست.
خواننده نوای “نه فرشته‌ام نه شیطان” ادامه داد: من سعی کرده‌ام در روال و جریان کاری‌ام یک جا ساکن نمانم و حتی اگر کار از فضای سنتی هم قدری فاصله گرفته باشد هم حضور پیدا خواهم کرد همانطور که در تیتراژ فیلم «آرایش غلیظ» هم همین کار را کردم و کار را در فضای کاملاً متفاوت اجرا کردم. هدفم این بوده که خودم را در یک فرم محصور نکنم.
آهنگساز آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» با اشاره به تغییراتی که این کنسرت نسبت به آلبوم دارد، گفت: به جز حضور سی‌تار و دودک هیچ تغییری دیگر نسبت به آلبوم ندیدم. البته با توجه به امکاناتی که برخی از آهنگ‌ها در اختیار ما می‌گذارد چینش آهنگ‌ها در کنسرت کمی متفاوت خواهد بود.
همایون شجریان در ادامه ضمن بیان اینکه دوست دارم در یک سالن ۱۲ هزار نفره به روی صحنه بروم، گفت: برای ما بسیار ایده‌آل است که در یک سالن ۱۲ هزار یا ۲۵ هزار نفره اجرا کنیم اما از جهت اینکه تا به حال این موضوع اتفاق نیفتاده کمی وارد شدن به این عرصه مشکل است. شاید بتوان در شیراز آنهم در شهر ادب، فرهنگ و هنر به این ایده تاحدی جامه عمل پوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.