همایش ملی ریحانه النبی باید تمام مدارس فارس را در بر گیرد

خبرپارسی – مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: همایش ملی ریحانه النبی باید ابعاد وسیع تری از مدارس و دانش آموزان استان را در بر گیرد و امیدواریم این مهم سال آینده محقق شود و تمام دانش آموزان فارس را به حوزه خود وارد کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه (س)، علی عسکر نجفی، در همایش دانش آموزی ریحانه النبی در شهرستان مُهر استان فارس افزود: اگر به دنبال نهادینه کردن آثار فرهنگی و ثبت آنها به عنوان یک اثر ماندگار و استمرار آنها در آینده هستیم، باید اولین گام را در حوزه دانش آموزی برداریم.

وی ادامه داد: در همین راستا، هدفگذاری صحیح انجام گرفته از سوی دست اندرکاران برگزاری همایش ملی ریحانه النبی نیز قابل تقدیر است و امیدواریم این همایش بتواند طی سال های آتی سطح بیشتری از مدارس آموزش و پرورش استان را پوشش دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: این مجموعه این آمادگی را دارد که همایش ملی ریحانه النبی را به تمام ۶۰ منطقه خود در سراسر استان با مرکزیت شهرستان مهر گسترش دهد.

نجفی اظهار داشت: در برخی موارد دیده می شود که ارجح دانستن مسائل اقتصادی نسبت به مسائل فرهنگی باعث فاصله گرفتن ما از ارزش های دینی و مذهبی شده و به دلیل غالب شدن اقتصاد در نظام اجتماعی ما، شکاف اجتماعی هم بیشتر شده است.

او گفت: در چنین شرایطی تنها راه برون رفت از این مشکلات، بازگشت به الگوهای اصیل فرهنگی و احیای آنهاست که یکی از این الگوها حضرت فاطمه زهرا (س) است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: امروز اگر جامعه اسلامی، هدف خود را خروج از مشکلات پیش رو تعریف کرده، بی شک باید برای مبحث تعلیم و تربیت اهمیت ویژه ای قائل شود.

نجفی ادامه داد: در شرایط فعلی و پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی با یک بازنگری در امر آموزش و پرورش می بینیم که این نهاد آنگونه که باید کارکرد مناسب خود را نداشته و این مساله را باید بدون تعارف با مردم در میان گذاشت.

وی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اصلاح اساسی در نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز نیاز داریم که مسیر رفته را بازنگری کرده و در روش ها و شیوه هایی که پیاده کرده ایم تجدید نظر کنیم.

او افزود: اگر به دنبال ریشه یابی و پاسخ به این موضوعات و سوالات که؛ آیا امروز دانش آموزان ما به گونه ای تربیت می شوند که فردا در مقابل آسیب های اجتماعی مقاومت کنند؟ آیا امروز دانش آموزان توان مقابله با آسیب های اجتماعی را دارند؟ آیا مهارت های زندگی و اجتماعی را به خوبی فرا گرفته اند؟ چرا نظم پذیری و رعایت قوانین و مقررات امروز مطلوب نیست؟ هستیم، اساس و اصل آنها در آموزش و پرورش یافت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز دانش آموزان در کنار تربیت علمی، نیازمند تربیت اقتصادی، تربیت سیاسی، تربیت اجتماعی، تربیت زیستی، تربیت هنری و زیبایی شناختی و تربیت اخلاقی و اعتقادی نیز هتسند و این مهم بدون همکاری خانواده ها محقق نخواهد شد و می بایست نهاد خانواده نیز این آموزش ها را ببینند.

نجفی، ضمن برشمردن سابقه درخشان شهرستان مُهر و نقش مهم آن در شکل گیری انقلاب اسلامی یادآور شد: حضرت آیت الله سید عباس مهری که در جریان نهضت اسلامی و در دوران تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یار و یاور ایشان بودند از جمله افرادی هستند که کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند.

وی، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان و دست اندرکاران همایش ملی ریحانه النبی افزود: برگزاری این همایش در این سطح، نشانگر نگرش وسیع و زیبای حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری نسبت به مسائل فرهنگی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.