نگاه عملی وهمت ویژه، پیش نیاز تحقق جهش تولید

خبرپارسی – رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: امسال سال سختی پیش رو خواهد بود و اگر می خواهیم جهش تولید در کشور محقق شود نیاز به نگاه عملی در تمام بخش ها، همت مضاعف و جدی همه ارکان نظام و تغییر قوانین داریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در سی و ششمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: امسال برای دهمین سال متوالی نام گذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری با تاکید بر مقوله تولید به عنوان پاشنه آشیل کشور نام گذاری شده که مجلس می بایست پیرو این نگاه کارشناسی دقیق، قوانینی در جهت رفع موانع تولید و ایجاد همت در ارکان نظام برای روان سازی تولید و صادرات مصوب می کرد.

وی افزود: سال گذشته علیرغم فشار تحریم ها، عدم تغییر قوانین از سوی مجلس و ابتکار و برنامه‌ریزی دولت به ویژه در بحث بودجه، تا آبان‌ماه سال ۹۸ رشد صنعت در کشور مثبت بود اما بعد از حوادث آبان این رشد منفی شد.

رازقی اظهارداشت: گزارش شامخ (شاخص مدیران خرید) هم نشان می‌دهد بعد از حوادث آبان ۹۸ و تا قبل از شیوع ویروس کرونا در مقطعی به وضعیت مثبت بازگشتیم اما شیوع این ویروس باعث شد که گرفتار تلاطم‌هایی شویم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: بحث اساسی این است که تا اراده تمام قوا در کشور مبنی بر روان‌سازی تولید و صادرات از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح قوانین تامین اجتماعی، اصلاح قوانین کار و اصلاح قوانین مالیاتی شکل نگیرد، تولید و صادرات نیز سامان نخواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسات شورای عالی کار و تعیین حداقل دستمزد کارگران ادامه داد: میزان تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی ۳۴ درصد است که مجموع حقوق کارگران نیز که بر اساس محاسبه همه عناوین جدول حقوق و دستمزد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد در حقیقت ۳۳ درصد افزایش داشته است.

رازقی عنوان داشت: البته انتظار جامعه کارگری افزایش حدود ۸۰ درصدی بود که دولت مخالف این میزان افزایش بود و حداقل دستمزد را بر اساس تورم تعیین کرد.

وی افزود: پس از تصویب این افزایش، جوسازی‌هایی در کشور آغاز شد و این مساله را سیاسی کرد که باید مراقب بود و اسیر این جوسازی‌ها و جریان‌سازی‌ها نشد چرا که طرح اینگونه مسایل به نفع هیچ کس نیست.

در این جلسه در خصوص مشکلات بنگاه های اقتصادی استان در مقابله با بیماری کرونا و پیشنهادات اقدامات تمهیدی در شرایط بعد از کرونا بحث و تبادل ظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.