نوجوان شیرازی در آوردگاه‌های جهانی پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز در آورد

 

علیرضا ندیمی نوجوان شیرازی توانست در کاتای انفرادی در آوردگاه‌های جهانی پرچم پر افتخار ایران را به اهتزاز در آورد.

علیرضا ندیمی قصردشت؛ متولد آذرماه ۱۳۸۵ یکی از قهرمانان کاراته است که از چهار سالگی علاقمند به این ورزش شد.

او این ورزش اصیل را ابتدا نزد استاد سروش سروشنیا از قهرمان ملی و صاحب نام کاراته فرا گرفت و در ادامه دوره‌های آموزشی و تعلیمی را زیر نظر استاد احمد صافی، ریاست شتوکان ایران نائب رئیس شتوکان جهانی و مربی تیم ملی کره جنوبی فرا گرفت.

علیرضا تا به امروز افتخار شاگردی این استاد برتر جهانی را دارد و در شته پرطرفدار کاراته که دو سبک مهم شوتوکان وشیتوریو دارد، فعالیت دارد.

علیرضا ندیمی درحالی هنوز به سن شانزده سال نرسیده است که توانسته است در بسیاری از آوردگاه‌های جهانی پرچم پر افتخار ایران را به اهتزاز در آورد.

او امروز به الگوی خوبی برای نوجوانان و جوانان ایرانی تبدیل شده است و حالا دارای مدال طلای کاتا سال ۲۰۱۵ توکیو ژاپن، مدال طلای کاتا، مدال طلای کمیته، مدال نقره کاتای تیمی ۲۰۱۷ توکیو ژاپن و بسیار دیگر از افتخارات در سطح استانی، کشوری، آسیایی، ملی و جهانی است.

از دیگر افتخارات این جوان برومند پارسی کسب مدال طلای مسابقات جهانی ارمنستان ۲۰۱۷ مدال نقره کاتا ومدال برنز مسابقات ۲۰۱۹ توکیو ژاپن، مدال طلای کاتا ومدال نقره کاتای تیمی ۲۰۲۲ توکیو ژاپن است.

او دارای هفت مدال طلای جام بین المللی ایران زمین، مدال طلای مسابقا ت کشوری و قهرمان قهرمانان ۲۰۲۰ ایران است.

در آخرین مسابقه که در تاریخ هشتم ونهم اگوست در یکی از بزرگترین سالن‌های کاراته جهان در بوداکان توکیو برگزار شد علی رغم اینکه کشور ژاپن حساسیت‌های کرونایی و اعمال قوانین منع و محدودیت تردد، داشت، مسابقات جهانی را به امید افتخار آفرینی ورزشکارانش برگزار کرد که در نهایت تیم پرافتخار ایران و علیرضا ندیمی خوش درخشیدند.

این دوره از مسابقات جهانی شوتوکان با حضور ۱۳۱ کشور عضو برگزار شد و ۲۲ کشور به دورن‌هایی راه یافتند. در مرحله نهایی این مسابقات علیرضا ندیمی آمادگی جسمانی، تمرکز، تکنیک‌ها و توانمندی‌های خود را به رخ حریفان جهانی کشید و مدال طلا را از آن کشور پرافتخار ایران کرد.

این قهرمان برای رسیدن به این موفقیت بزرگ ۹ تن از حریفان قدرتمند جهانی را شکست داد و این در حالی بود که هفت نفر از آن‌ها از قهرمانان صاحب نام ژاپنی بودند.

با این موفقیت علیرضا ندیمی توانست سال‌ها حکمفرمایی ژاپنی‌ها در عرصه کاراته را خاتمه دهد و مدال طلای کاتا را به کشور پرافتخار ایران اختصاص دهد.

حریف ژاپنی علیرضا ندیمی در مرحله فینال با ۲۲ سال سن، شش سال از قهرمان ایرانی بزرگ‌تر بود و با اطمینان از کسب مدال طلا پا به میدان گذاشت، اما در نهایت مقهور غیرت و تکنیک‌های ناب علیرضا ندیمی شد و با پنج پرچم قرمز به نفع ندیمی کنار رفت.

علیرضا ندیمی بر این باور است که موفقیت هایش را مدیون پدر و مادر و خانواده دلسوزی است که همه وقت و توان خود را صرف پرورش او کرده است و در این مسیر سخت و دشوار لحظه‌ای او را رها نکردند.

این قهرمان جهانی در پایان از تلاش‌های همه اساتید و مربی‌هایی که از سنین کودکی تا بحال نقش ارزنده‌ای در پرورش او داشتند قدردانی کرد.

گفتنی است استاد صافی از مربیان و مدیران قهرمان ساز کشور و مربی تیم ملی کره جنوبی است که در قهرمانی و افتخار آفرینی ندیمی نقش بسزایی داشته و در کنار افتخارات بیشماری که در کارنامه حرفه‌ای دارد، دوطلای پیشکسوتان را در کمیته و کاتا اخذ کرد. همچنین استاد سروش سروش نیا که از قهرمان ملی است بیش از هفت سال مربی گری حرفه‌ای علیرضا ندیمی را بر عهده داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.