نماینده مردم شیراز: مردم به طرح اجرای پزشک خانواده معترض هستند!

خبر پارسیدکتر ضرغام صادقی در جلسه انجمن پرشکان عمومی استان فارس ضمن اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در فارس گفت : این طرح نه تنها در ایران بلکه در ۶۰ کشور دنیا نیز عملیاتی شده است

وی عدالت در خدمات رسانی، صرفه جویی در منابع و برخورداری مردم از خدمات پایه‌ای سلامت را مهمترین هدف اجرای این طرح ذکر و خاطرنشان کرد: این طرح یک تکلیف قانونی است و باید کسانی که در این طرح ورود پیدا کرده‌اند از آموزش لازم برخوردار باشند. 

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: تیمی که وارد اجرای طرح پزشک خانواده شده باید هماهنگی کامل با دو وزارتخانه بهداشت و رفاه را داشته باشد.

صادقی در ادامه اعتبارات، هماهنگی و آموزش لازم را سه نیاز عمده طرح پرشک خانواده برشمرد و گفت: متاسفانه در قسمت اعتبارات دو هزار و ۶۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که تاکنون تنها دو درصد آن در کل کشور و معادل ۴۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: نقاط ضعف اجرایی این طرح باید در یک تیم کارشناسی قوی بررسی شود تا مردم و تیم اجرا کننده این طرح با یک تشریک مساعی طرح را پیش ببرند و تا زمانی که ارزیابی ها این نکته را به ما منتقل نکند که اجرای این طرح از کمترین نواقص برخوردار است آن را به سایر استان ها تسری ندهیم.  

عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: باید بررسی همه جانبه طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران به وجود آید و پس از آن، این طرح با شیوه اجرایی بهتر و گام های موثرتر در دیگر استان ها اجرا شود. 

صادقی بیان کرد: شاهد وجود اعتراضاتی در اجرای طرح پزشک خانواده هستیم که نواقص آن نیازمند یک بازنگری جدی است تا رضایت مردم و اجرا کنندان تامین شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: باوجود کاستی هایی که در اجرای طرح پزشک خانواده در فارس وجود دارد، فعالیت سیستم درمانی استان در ارایه خدمات به مردم در این طرح، قابل تقدیر است.

3 دیدگاه برای “نماینده مردم شیراز: مردم به طرح اجرای پزشک خانواده معترض هستند!

  1. روسای اتحادیه علاف ،کشکساب، بند تنبون باف،تنباکو فروش، زغال فروش، بی سرپرست شدند!

  2. سلام.من تو اون جلسه بودم و هر وقت که ایشان از نواقص و ایرادات این طرح سخن میگفتند مورد تشویق حاظرین جلسه قرار میگرفتند و استنباط کلی از سخنان ایشان این بود که با وجود شرایط فعلی ادامه این طرح ممکن نیست و یا باید نواقص ان به سرعت برطرف شود و یا این طرح متوقف شود.الان هم که 5ماه هست پرداخت نداشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.