نماینده مردم شیراز در مجلس: خسارت سیل در شهرک سعدی ۳ برابر پلدختر است

خبرپارسی – نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه جمعیت شهر پلدختر که در حادثه سیل دچار خسارت و آسیب شده، ۴۰ هزار نفر و جمعیت شهرک سعدی شیراز ۱۲۰ هزار نفر است، گفت: ابعاد آسیب و خسارت های مالی در شهرک سعدی، بسیار گسترده بوده و رفع آنها نیاز به اعتبارات کلان ملی دارد.

فرج‌الله رجبی شنبه ۲۴ فروردین در جمع خبرنگاران، گفت: تقلیل دادن علت وقوع سیل شیراز به خطای یکی دو نفر که بخشی از آنهم مربوط به گذشته بوده است، شیراز را از سهم ملی خسارت سیل محروم خواهد کرد.

او با تاکید بر لزوم داشتن دقت نظر در تصمیم گیری پیرامون حادثه سیل شیراز، تنزل علل وقوع این حادثه به خطای انسانی را جفایی بزرگ به شیراز دانست.

رجبی تاکید کرد: اگر قرار است مسیل سیل آباد و دروازه قرآن بازنگری و اصلاح شده و مشکلات شهرک سعدی مرتفع شود تا در آینده شاهد مشکل نباشیم، نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

او تصریح کرد: امروز نیازمند همدلی تمام مسئولان و دستگاه‌ها هستیم تا بتوان سهم مناسبی از حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه مناطق سیل زده، به شیراز اختصاص یابد.

رجبی با بیان اینکه در محدوده دروازه قرآن بسیاری از نکات وجود دارد که شاید در آینده منجر به حادثه شود و باید آنها را اصلاح کرد، گفت: رفع مشکلات شیراز که امکان دارد در آینده حادثه ساز باشد، نیازمند اعتبارات کلان است، اعتباراتی که تامین آن در توان شهرداری و شهر شیراز نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت انتظار داریم که به شیراز نیز مانند سایر مناطقی که از سیل آسیب دید نگاه شده و هم در جنبه انسانی هم در بهسازی چهره شهری، اعتبارات مناسبی به این شهر اختصاص بدهد.

رجبی با بیان اینکه جمعیت شهر پلدختر که در حادثه سیل دچار خسارت و آسیب شده، ۴۰ هزار نفر و جمعیت شهرک سعدی شیراز ۱۲۰ هزار نفر است، گفت: ابعاد آسیب و خسارت های مالی در شهرک سعدی، بسیار گسترده بوده و رفع آنها نیاز به اعتبارات کلان ملی دارد.

او با تصریح اینکه با موضوع سیل شیراز نباید ساده انگارانه مواجه شد و در حد مقصر دانستن یک یا دونفر آن را تقلیل داد، گفت: در سیل دروازه قرآن که برابر آمار شاهد بارش ۴۵۰ هزار مترمکعب باران بودیم یا در سیل سعدی که بیش از یک میلیون مترمکعب بارندگی عامل آن بود، تقلیل علت حادثه به عامل انسانی جفا به شیراز و شهروندان نجیب و مهربان این شهر است.

رجبی با یادآوری اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به شیراز این موضوع را پذیرفت و به همین دلیل طی همان روزهای اول بخشی از خسارتهای کمتر از ۱۰ میلیون تومان به شکل نقدی به افراد پرداخت شد، گفت: باید بدانیم که در شیراز هنوز نقاطی نظیر رودخانه خشک و تنگ سرخ، می تواند بر وقوع حوادث سیل تاثیرگذار باشد و نیازمند اصلاح و بهسازی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که نمی توان با حادثه سیل شیراز به شکلی غیرحرفه ای مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.