نخستین “جشنواره مونو لیو” در شیراز گشایش یافت/احتمال حضور گروهای تئاتر انگلیسی و اسکاتلندی در شیراز

خبر پارسی – کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس خبر از میزبانی شیراز از “جشنواره مونو لیو”در تالار استادهودی این شهر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، بهاره شفیعی با اشاره به اینکه پنجمین فستیوال مستقل مونولوگ با عنوان “مونولیو” همزمان با تهران در شیراز برگزار می شود افزود: این برنامه هنری تا ۱۲ دی ماه ۱۳۹۳ در سه سانس ساعت ۱۶ / ساعت ۱۸ / ساعت ۲۰ در سالن استاد هودی به نشانی شیراز، پارک آزادی، پایین تر از مسجد، خانه فرهنگ شماره۴ به اجرا در می آید.
کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس ابراز داشت: جشنواره مونولیو که اولین جشنواره خصوصی در حوزه تئاتر می باشد؛ برای نخستین بار در ایران و حدود چهار سال پیش راه اندازی شدکه توسط گروه لیو در تهران برگزار می شود و همراه با چهارمین سال خود برای اولین بار در استان فارس به اجرا درخواهد آمد .
شفیعی ادامه داد: این جشنواره که از امروز جمعه ۵ دی ماه در تالار استاد هودی شیراز برگزار می شود پذیرای هشت نمایش از اقصا نقاط کشور و دو نمایش خارجی خواهد بود.
این کارشناس ارشد تئاتر از برگزاری فستیوال «مونولیو» دی‌ماه سال جاری به صورت همزمان در دو شهر تهران و شیراز خبر دادو اظهارداشت: احتمال دارد گروه‌هایی از کشورهای اسکاتلند، انگلستان و ترکیه در این فستیوال حضور داشته باشند.
وی درباره وضعیت برگزاری فستیوال «مونولیو» در سال جاری و بخش بین‌المللی آن به نقل از معجونی سرپرست گروه تئاتر «لیو» گفت: این فستیوال به لحاظ زمانی محدود شده‌ و گروه‌هایی از اسکاتلند، انگلستان و ترکیه برای حضور در فستیوال دعوت شده‌اند و امیداست در زمان باقیمانده تا برگزاری این دوره از «مونولیو» هماهنگی‌های لازم برای دریافت ویزا ی این گروه‌ها انجام شود.
شفیعی از برگزاری این دوره از فستیوال «مونولیو» به صورت همزمان در ۲ شهر تهران و شیراز خبر داد و گفت: آثاری که در تهران اجرا می‌شوند، چند روز بعد در شهر شیراز هم اجرا خواهند شد تا این دوره از “مونولیو” به صورت همزمان در این ۲ شهر برگزار شود.
کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با تاکید براینکه فستیوال مونولیو جمعه ۵ دی ساعت ۲۰ و ساعت ۱۸ در روز اول شاهد اجرای نمایش “نووه چنتو” به نویسندگی الساندرو باریکو شد گفت: شنبه ۶ دی نیز شلوار جین آبی به نویسنده و کارگردای احسان گودرزی بر روی صحنه خواهد رفت.
او افزود: همچنین دوئت معکوس هارمونیک به نویسنده و کارگردانی حسین نوشیر در یکشنبه ۷ دی و همه چیز می گذرد، تو نمی گذری با نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رضا بهبودی روز دوشنبه ۸ دی اجرا می شود.
شفیعی بیان داشت: “Aparat / مان ” به نویسنده و کارگردانی کیوان سررشته از دیگر کارها ست که در سه شنبه ۹ دی و کنفرانس به نویسنده و کارگردانی شادی ناصر فرهادی نیز در چهارشنبه ۱۰ دی برگزار و همچنین درباره ماندن به نویسنده و کارگردانی احسان عرفانی روز پنجشنبه ۱۱ دی به صحنه می رود و نمایش به تونل نزدیک می شویم نیز با نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی چاکری در جمعه ۱۲ دی ماه در تار استاد هودی پایان بخش این جشنواره خواهد شد.
گفتنی است، نمایندگان تهیه کارت ورود فستیوال مونولیو را موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب (چهارراه ملاصدرا / ابتدای رحمت آباد / کوچه ۲۶ (بن بست) / ساختمان سحر / طبقه یک): ۳۸ ۴۲ ۴۷ ۳۶ / آموزشگاه موسیقی آبنوس (فلکه گاز به سمت چهارراه باغتخت): ۴۷ ۲۳ ۲۷ ۳۲/ کتاب اسفند (میدان دانشجو / ابتدای ساحلی غربی): ۷۶ ۲۸ ۲۵ ۳۲ به عهده داردند و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره روابط عمومی شهر آفتاب ۳۸ ۴۲ ۴۷ ۳۶ – ۰۷۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.