نتایج آزمون وکالت اواسط اسفندماه اعلام می‌شود

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از اعلام نتایج آزمون وکلا و کارشناسان رسمی این مرکز در اواسط اسفند خبر داد.

حسن عبدلیان پور یکشنبه ۸ اسفند در حاشیه سفر به شیراز  در جمع خبرنگاران و با بیان اینکه پروسه آزمون و جذب مرکز تماماً علمی و در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه انجام خواهد شد، گفت: نتایج آزمون کتبی وکالت اواسط اسفندماه و نتایج آزمون کارشناسان رسمی نیز پس از آن اعلام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه مرحله کتبی آزمون توسط سازمان سنجش برگزار می شود، افزود: در مصاحبه حضوری که بسیار مهم خواهد بود، افراد هم «تخصص سنجی» و هم «تعهد سنجی» می شوند.

عبدلیان پور تاکید کرد: در کنار تخصص، تعهد اخلاقی و کاری نیروها برای مرکز بسیار مهم است و اینکه می گوییم وکلا، کارشناسان و مشاورانی در تراز انقلاب اسلامی می خواهیم، یعنی همین تعهد به امور که موجب پرورش یک وکیل، کارشناس و مشاور خانواده خواهد شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه برنامه های آموزشی متعددی برای وکلاوکارشناسان پیش بینی شده است، افزود: امسال ۷هزار وکیل و بیش از ۶هزار کارشناس به مصاحبه دعوت شده اند و نتایج نهایی نیز اواسط اسفند ماه اعلام می شود.

به گفته عبدلیان پور نتایج نهایی کارشناسان رسمی نیزتا اوخر امسال پس از اعلام نتایج وکلا اعلام و پس از آن فرایند کارآموزی آغاز می شود.

او در مورد مشاوران خانواده نیز گفت: در بحث مشاوران خانواده، آزمون و مصاحبه و جذب در اختیار ما است و کارآموزی و اجرا و عمل نیز در کنار دادگستری و قوه قضاییه انجام می شود ضمن اینکه امسال نیز فرایند مصاحبه و جذب مشاوران خانواده را خواهیم داشت.

عبدلیان پور در عین حال از برنامه هایی برای بالابردن صلاحیت مشاوران خانواده خبر داد و گفت: در بحث مشاوران خانواده معتقدیم که صرف پرداختن به مبحث طلاق کافی نیست لذا اگر ما در مسائل اولیه دعاوی خانوادگی ورود کنیم، بسیاری از دعاوی بعد از آن، پیش نخواهد آمد بنابراین با افزایش صلاحیت مشاوران، از حجم ورودی پرونده هابه محاکم خانواده نیز کم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.