مهلت ۱۰ روزه ‌دادگستری فارس برای تخریب مستحدثات غیرقانونی

رئیس کل دادگستری فارس ضمن هشدار جدی به متصرفان اراضی و افرادی که اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز کرده‌اند، مهلت ۱۰ روزه‌ای را برای تخریب بناهای غیرمجاز احداث شده در شهرستان سپیدان، تعیین کرد.

حجت‌الاسلام‌ سیدکاظم موسوی یکشنبه ۸ اسفند در آخرین نشست حفظ حقوق بیت‌المال امسال، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در راستای پیشگیری از تصرف اراضی، حضور فعال اعضای این شورا به موضوع رفع تصرف اراضی و احداث بناهای غیرقانونی توسط دستگاه‌های اجرایی در نقاط مختلف منجمله مسیر رودخانه را یادآور و متذکر شد: در راستای اجرای قانون و تأکیدات رئیس قوه قضاییه، رئیس حوزه قضایی و دادستان شهرستان سپیدان ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به تخریب بناهای غیرمجاز احداث شده در حاشیه و بستر رودخانه اقدام کنند.

موسوی تاکید کرد که مسئولان قضایی آن شهرستان، در صورت تخطی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، بدون در نظر گرفتن مکاتبات و در راستای اجرای قانون نسبت به تخریب و بازپس گیری اراضی ملی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه در سال گذشته معادل ۴۰ سال از آغاز انقلاب اسلامی اداره ثبت اسناد و املاک اسناد تک برگ صادر کرده و امسال نیز اقدامات بسیار وسیعی در این حوزه انجام شده است، از شهردار شیراز خواست تا ضمن هماهنگی لازم با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس نسبت به ثبت اراضی و فضاهای سبز شهرداری اقدام کند.

موسوی همچنین با گرامیداشت هفته منابع طبیعی به قطع بی رویه درختان شهرستان ممسنی اشاره و اضافه کرد: متأسفانه متجاوزان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی با قطع بی رویه درختان در شهرستان ممسنی موجب از بین رفتن جنگل‌ها و منابع طبیعی می‌شوند که لازم است منابع طبیعی استان فارس با جدیت به این موضوع ورود کند و با همکاری دادگستری و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود نسبت به جلوگیری از قطع درختان و برخورد با سودجویان اقدامات لازم را انجام دهند.

او در خصوص اراضی باغ شهر و تغییر کاربری‌های و بهره برداری از چاه‌های غیر مجاز نیز هشدار داد و از معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان فارس و همچنین معاون دادستان شیراز خواست تا ضمن ورود قاطعانه و در چارچوب قانون به این موضوع هر چه سریع‌تر اقدام و پرونده‌های موجود در این زمینه تعیین تکلیف شوند.

موسوی در آخرین نشست حفظ حقوق بیت المال دادگستری فارس در سال ۱۴۰۰، به اقدامات و وظایف کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها نیز اشاره و اضافه کرد: آراء بسیاری از سوی قضات در کمسیون ماده ۱۰۰ صادر شده است، ولی متأسفانه صدور رأی بدون اجرای آن مثمر ثمر نخواهد بود؛ بنابراین در راستای قانون برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر شیراز هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.