منتجب نیا:هتک حیثیت بزرگان انقلاب که در دولت گذشته وجود داشت، باید اصلاح شود/رهبری تاکنون صحبتی بر خلاف اصلاح طلبان و اصلاحات نکرده است/ در دولت گذشته با ابتذال در گفتمان و ادبیات رو به رو بودیم

خبر پارسی – نقل از روزنامه افسانه -عضو مجمع روحانیون مبارز  تاکید کرد هتک حیثیت بزرگان انقلاب که در دولت گذشته وجود داشت، باید اصلاح شود.

رسول منتجب‌نیا عصر دوشنبه ۱۹ خرداد در تالار احسان شیراز افزود : منظور از استقلال در میان شعارهای انقلاب استقلال همه جانبه به دور از سلطه کشور ها بود ومنظور از آزادی نیز آزادی واقعی در همه زمینه‌ها از جمله: آزادی بیان و آزادی شغلی است و یا آزادی مشروع قبل و بعد از نوشتن و قبل و بعد از فکر کردن بود.
منتجب‌نیا تصریح کرد: اسلامی بودن جمهوری اسلامی به این معنا نیست که باید همه قوانین را از آیات و روایات گرفت؛ بلکه قوانین ما مغایر با قوانین اسلامی نباشد.
وی با اشاره به اینکه برخی اصلا جمهوری اسلامی را قبول ندارند و معتقد به حکومت اسلامی هستند و حتا سخنان امام(ره) را تحریف می‌کنند و عقاید خود را به امام(ره) نسبت می‌دهند، گفت: کسانی که در گوشه قم نشسته‌اند و جرات ندارند از خود حرف بزنند، کسانی هستند که سخنان امام(ره) را تحریف و برای رای مردم ارزش قایل نیستند و جمهوری اسلامی را قبول ندارند.
چیزی که مردم و امام(ره) از انقلاب می‌خواستند هنوز تحقق نیافته است
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: معتقدم چیزی که مردم و امام(ره) از انقلاب می‌خواستند هنوز تحقق نیافته است که باید تلاش کنیم مسیر بین مبدا و مقصد را اصلاح کنیم.
منتجب‌نیا همچنین با اشاره به اینکه اصلاحات یک حزب نیست بلکه یک جریان سیال فکری است، به برشمردن محورهای اصلاحات پرداخت و عنوان کرد: اصلاحات بر محرک که همان جنبه‌های دینی تفکرات مردم است و گفتمان که همان تغییر اصلاحات در ادبیات است، استوار است.
در دولت گذشته با ابتذال در گفتمان و ادبیات رو به رو بودیم

 وی با بیان این گفته که در دولت گذشته با ابتذال در گفتمان و ادبیات رو به رو بودیم، خاطرنشان کرد: اصلاحات در عهده داری مسوولیت است، بدین معنی که کسانی باید مسوولیت مردم ایران را بر عهده بگیرند که شایستگی داشته باشند و بهترین باشند.
عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: اصلاحات در فرهنگ و اخلاق یکی دیگر از محورهای این جریان است که فرهنگ دروغ، گزارش غلط و هتک حیثیت بزرگان انقلاب که در دولت گذشته وجود داشت، باید اصلاح شود.
منتجب‌نیا اضافه کرد: اصلاحات در سیاست داخلی و خارجی یکی از دیگر محورها است که دولت قبل در عرصه سیاست خارجی ملت را شرمنده و حیثیت کشور را خدشه دار کرده است.
وی با اشاره به اصلاحات در قوانین و مقرارت عنوان کرد: کسی نگفته که قانون اساسی وحی منزل است، خود امام(ره) هم قصد اصلاح قانون اساسی را داشت که به پس از فوتش موکول شد.
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی، اصلاحات در قوانین عادی را یکی دیگر محورهای اصلاحات برشمرد وگفت: به عنوان نمونه قوانینی که در سال‌های گذشته در مجلس تصویب شده بسیار عجیب است و نیاز به بازنگری جدی دارد.

هتک حیثیت بزرگان انقلاب که در دولت گذشته وجود داشت، باید اصلاح شود

منتجب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هتک حیثیت بزرگان انقلاب که در دولت گذشته وجود داشت، باید اصلاح شود.

وی در همچینن ضمن آرزوی سلامتی آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شایسته ترین گزینه برای این سمت، هاشمی رفسنجانی است که به مسوولیت‌ها افتحار می‌بخشد نه اینکه مسوولیت‌ها به وی افتخار می‌بخشند.
رهبری تاکنون صحبتی بر خلاف اصلاح طلبان و اصلاحات نکرده است

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: رهبری تاکنون صحبتی بر خلاف اصلاح طلبان و اصلاحات نکرده است و سال‌ها پیش نیز بیان کرده که طرفدار اصلاحات اصولگرایانه و اصولگرایی اصلاح طلبانه است.
منتجب‌نیا به جریانات رسانه‌ای که قضد در تضعیف دولت را دارند، اشاره و گفت: یقینا دستورها، فرمایشات و برنامه‌های ستادی از این جریانی که می‌خواهند دولت را تخریب کنند حمایت می‌کنند.وی عنوان کرد: برخی می‌گویند برای حفظ نظام هرگونه دورغ و تهمتی به شخصیت‌ها را روا می‌دانند و حتا آن را به امام(ره) نسبت می‌دهند که گفته است: «حفظ نظام اوجب واجبات است».
هیچ عقلی زیر و رو کردن همه مسوولان را نمی‌پذیرد

 قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در خاتمه بیان کرد: شخصا در برخی از موارد به دولت انتقادهایی دارم، اما هیج عقلی زیر و رو کردن همه مسوولان را نمی‌پذیرد؛ همچنان که دولت گذشته با گستاخی بیش از ۵۰۰ هزار نیرو را بر خلاف قوانین وارد دستگاه‌های اجرایی کرده و جریانی که با رفیق بازی و باند بازی نخبگان را کنار زده نظام اجرایی را دچار چالش کرده است.

phoca_thumb_l_img_3734

همچنین خبرگزاری ایسنا منطقه فارس در گزارشی از این نشست نوشت:

عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی گفت: ارتباط انقلاب و اصلاحات، رابطه بین مبدا و مقصد است، این مسیر باید با آگاهی و تلاش فراوان دنبال شود.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا، عصر دوشنبه ۱۹ خرداد در همایش اعتدال، استرات‍‍ژی و ایدئولوژی، در شیراز، با طرح این سئوال که؛ ” آیا کشور ما باید همواره در حال انقلاب باشد یا انقلاب پیشتر حادث شده و اکنون نیاز به اصلاحات احساس می شود؟” معنا و مفهوم اصلاحات را عمیق و گسترده دانست و گفت: امام خمینی که از ۱۵ خرداد۱۳۴۲ جنبش انقلاب را پایه گذاری کردند مبدأ حرکت تعیین شد اما با  پیگیری اهدافی که استقلال ما نسبت به سلطه جهانیان و آزادی اندیشه و بیان را در بر می گرفت، حرکت به سمت مقصد آغاز شد و سپس ایشان نظام حکومتی را با عنوان جمهوری اسلامی از منابع اسلامی استخراج کردند.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی با بیان این مطلب که امام خمینی با برگزاری انتخابات در آغاز انقلاب، جمهوری اسلامی را به حکومت اسلامی ترجیح داده اند، گفت: بنیان جمهوری اسلامی بر پایه تفکرات اسلامی استوار است اما به این معنی نیست که تمام قوانین ما در قرآن آمده باشد و جبرئیل بتواند آنها را در گوش رئیس جمهور زمزمه کند بلکه قوانین نباید بر خلاف موازین اسلام باشند.

منتجب نیا نسبت به تفکرات گروهی که در این دوران انقلاب و دگرگونی را راهکار ادامه نظام می دانند ابراز نگرانی کرد و گفت: انقلاب در سال ۵۷ جهشی هیجان انگیز، گسترده و شفابخش بود که توانست مانعی به نام حکومت شاهنشاهی را  از میان بردارد اما زمانی آرمان های آن تحقق پیدا می کند که  استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به تمام معنا در ایران بر قرار شده باشد در غیر اینصورت نیاز به اصلاحات کاملا مشهود است.

وی اضافه کرد: در اصلاحات وضع موجود به وضع مطلوب تغییر صورت می دهد و شایسته سالاری موجب می شود تصمیم و سیاست صحیح جایگزین تصمیمات و سیاست نادرست شود که این نگرش با اندیشه بنیان گذار انقلاب نیز منطبق است.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، اصلاحات را اندیشه ای انسانی دانست و خاطر نشان کرد: دولت گذشته با رجزخوانی پایان دوران اصلاحات را اعلام کرد و با استفاده از تریبون و زور گفتند که میخ تابوت اصلاحات کوبیده شد غافل از اینکه اصلاحات تفکری سیال و مواج است و کسانی که با آگاهی داشتن نسبت به معنای آن همچنان مخالفت می کنند شرف، وجدان و عقل تردید برانگیز دارند.

منتجب نیا با اشاره به زمینه های متعدد اصلاحات عنوان کرد: اصلاحات در گفتمان یکی از مواردی است که در دولت گذشته شکل مبتذلی به خود گرفت که نظیر به کار گیری این قبیل عبارات در سازمان ملل متحد باعث خدشه دار شدن حیثیت کشورمان در سیاست خارجی شد.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در خدشه دار شدن حیثیت ایران در روابط بین المللی مؤثر بود، موضوع انرژی هسته ای است که از دوران پهلوی در ایران دنبال می شد بی آنکه شعاری داده شود و یا تهدیدی نسبت به جهانیان صورت بگیرد.

عضو شورای مرکزی و قائم مقام حزب اعتماد ملی، شایسته سالاری را یکی از مهم ترین ارکان اصلاحات توصیف و اضافه کرد: باید افرادی عهده دار مسؤولیت ها شوند که به لحاظ تخصص، تعهد و سابقه مورد تأیید باشند و در فرهنگ و اخلاقشان کرامات انسانی را در نظر بگیرند.

 منتجب نیا اصلاحات را در قانون و مقررات به ویژه در قانون اساسی لازم دانست و تأکید کرد:  اصلاحات در قانون و سیاستگزاری از زمان امام خمینی مطرح شد که پس از رحلت ایشان به دست فراموشی سپرده شد اما اکنون باید افراط و تفریط را کنار گذاشت و با اعتدال به بازنگری قوانین پرداخت.

27254

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.