معاون رئیس جمهوری: حافظ، سفیر صلح و دوستی ایرانیان و جهانیان است

خبر پارسی –  معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حافظ نه تنها یک شاعر بزرگ اسلامی بوده بلکه سفیر صلح و دوستی ایرانیان و جهانیان است و تمام کسانی که به ایران سفر می کنند علاقه مند به زیارت آرامگاه او هستند.

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در آیین یادروز حافظ در شیراز افزود: حافظ شاعری ایرانی با شهرتی جهانی است که شرق و غرب عالم را با نفوذ کلام و اشعار زیبا جهانیان را شیفته خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه حافظ تنها متعلق به ایرانیان نیست بلکه متعلق به همه جهانیان است ادامه داد: تنها ایرانیان شیفته کلام و اندیشه حافظ نیستند و او فراتر از یک ملت و کشور است و به همین دلیل آوازه اش نیز جهانی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: کسانی که از سراسر جهان قصد سفر به ایران دارند آرامگاه حافظ را هم به عنوان محلی برای زیارت و بازدید مد نظر دارند چرا که در کلام و اندیشه او دغدغه همه بشریت مطرح می شود و به موضوعاتی می پردازند که دغدغه همه ملت ها و انسان هاست.

مونسان گفت: حافظ فقط یک شاعر غزل سرا نیست و نمی توان او را در قافیه و شعر محدود کرد بلکه علامه ای است که بر قله معرفت ایستاده و با تکیه بر معرف قرآنی کلام خود را بیان کرده است.

وی افزود: حافظ گذشته و آینده و درون و برون را با کلامش طی می کند و تصویری شگفت از جهان در مقابل دیدگان ما می گذارد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: حافظ فقط از بردارنده قرآن نیست بلکه از فضیلت قرآن پژوهی نیز بهره برده و این معرفت قرآنی در بسیاری از غزلیات او قابل مشاهده است.

او اظهار کرد: در آثار حافظ بیان متعالی مفاهیم انسانی، الهی و اخلاقی را می بینیم که دغدغه همه بشریت است و حافظ فقط به جامعه ایرانی نپرداخته بلکه دغدغه همه جوامع را بیان کرده است و از این رو است که همه جهان او را می شناسند و حافظ شناسان بسیاری در شرق و غرب با مطالعه عمیق آثار او کتاب های بسیاری نوشته اند.

وی گفت: با چنین ویژگی ها و چنین شخصیتی به نظر می رسد که همه بخش های فرهنگی در کنار هم و با اقدامی مشترک باید تلاش کنند تا روز بزرگداشت حافظ بیش از این پاس داشته شود و بکوشیم که با درک عمیق اندیشه ها و مفاهیمی که حافظ تولید کرده او را بیش از پیش به جهانیان بشناسانیم و شاهد حضور گسترده همه حافظ دوستان و ایرانیان و ایران دوستان از همه جای دنیا در این شهر باشیم.

مونسان اضافه کرد: باید تلاش شود که در سال های آتی مراسم های بزرگتری با حضور حافظ شناسان و حافظ دوستان داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.