مصیب امیری: صادرات صنایع دستی سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۷۸۰ هزار دلار بوده است

خبرپارسی – مدیرکل میراث فرهنگی گفت: در سال ۹۶ یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۱۹ دلار میزان صادرات صنایع دستی گزارش شده که نسبت به سال ۹۵ از کاهش ۵ درصدی صادرات گمرکی برخورد بوده است.
مصیب امیری بعدازظهر شنبه ۱۲ خرداد در کنفرانس خبری ویژه‌ی هفته‌ی بزرگداشت صنایع دستی با اشاره به مناسبت ۲۰ خرداد به عنوان روز صنایع دستی گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، برنامه‌هایی را به‌مدت یک‌هفته اجرا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه عمده‌ترین فعالیت نمایشگاهی و فروش محصولات صنایع دستی فارس از ۲۴ خرداد ماه با برپایی نمایشگاه تولید زنده محصولات صنایع دستی در محل ارگ کریم خانی آغاز خواهد شد، برگزاری کارگاه آموزش شاغلین صنایع دستی، فراخوان سمپوزیوم خاتم شیراز و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در دستگاه‌های ادای پرتردد از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در هفته صنایع دستی پیش‌بینی شده است .
امیری، برپایی نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی سنتی، گشایش خانه سازهای سنتی و نگارخانه گل و مرغ در هفته صنایع دستی را از ویژه برنامه‌های شاخص هفته صنایع دستی در فارس معرفی کرد و گفت: در همه شهرستان‌ها نمایشگاه فروش و عرضه صنایع دستی برپا خواهد شد .
وی با بیان اینکه در هفته صنایع دستی مجموعه ۲۱ برنامه در سطح استان اجرایی خواهد شد، از پخش نماهنگ ویژه این هفته در ایستگاه‌های مترو شیراز به مدت یک هفته خبر داد .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از فروش بالغ بر یک میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومانی فروش صنایع دستی استان در ایام نوروز ٩٧ خبر داد و افزود: همچنین میزان فروش محصولات نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی حدود ۴۲۶ میلیون تومان برآورد شده است .
به گفته امیری، در سال ۹۶ یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۱۹ دلار میزان صادرات صنایع دستی گزارش شده که نسبت به سال ۹۵ از کاهش ۵ درصدی صادرات گمرکی برخورد بوده است.این درحالی است که صادرات چمدانی افزایش داشته و ۲ میلیون دلار بوده است .
وی به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در قالب ۶١۴ طرح مصوب و پیش‌بینی ایجاد ۹۵۶ مورد اشتغال با اجرای این طرح‌ها اشاره و اضافه کرد: تعدادی از طرح‌ها به ارزش ۱۷ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس که اعتقاد دارد صنایع دستی مناسبی داریم اما بسته‌بندی صنابع دستی از مطلوبیت خوبی برخوردار نیست، گفت: باید بسته‌بندی به گونه‌ای انجام شود که گردشگران خارجی با حمل آن مشکل نداشته باشند .
وی هم چنین از استقرار ۴ بازارچه دائمی صنایع دستی تا پایان امسال در شهرستانهای داراب، مرودشت، کازرون و حمام وکیل شیراز خبر داد .
امیری با بیان اینکه هم‌اینک ۷۱۶ فقره مجوز مشاغل شاغلی در ۳۱ رشته صادر شده است، گفت: ۱۲۰ رشته صنایع دستی و ۸۰ رشته فعال در استان وجود دارد که تنها ١٠ رشته آن شاخص محسوب می‌شود و مابقی در حال منسوخ شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.