مشکل زمین برای مسکن فرهنگیان فارس رفع می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: با اقدامات انجام شده مشکل تامین زمین مسکن فرهنگیان در طرح اقدام ملی در سراسر استان حل خواهد شد.

عطاءالله زمانی سه‌شنبه ۲۴ اسفند در دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با مدیران کل آموزش و پرورش و ثبت اسناد و املاک فارس که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: دستگاه‌هایی که اراضی برای ساخت مسکن در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند، اولویت ساخت مسکن در این اراضی با خود کارکنان آن دستگاه است.

او افزود: دولت متعهد شده است که ظرف چهارسال، ۴ میلیون مسکن برای متقاضیان مسکن احداث کند که بخشی از این مسکن‌ها مربوط به آموزش و پرورش و فرهنگیان است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: در شهرهای زیر یکصد هزار نفر متولی کار بنیاد مسکن است که در فارس بیش از یکصد و هفده شهر زیر یکصد هزار نفر وجود دارد.

زمانی خاطرنشان کرد: مقرر شده هفته‌ای ۲ جلسه با آموزش و پرورش پیرامون حل مشکلات مربوط به زمین فرهنگیان داشته باشیم تا در سریعترین زمان ممکن مشکل مربوط به زمین فرهنگیان حل شود.

او عنوان کرد: پالایش متقاضیان را نیز تا اخر هفته به اتمام خواهیم رساند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: در مراکز استان تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان برای ساخت مسکن داده می‌شود و در شهرهای یک میلیون نفری این رقم به ۳۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گفته زمانی، در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها نیز تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی به ساخت مسکن اهدا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که قطعه زمین‌هایی را برای ساخت خود فرهنگیان به صورت ویلایی دو چهار واحد به آنها اهداء کنیم تا روند ساخت را نیز خودشان دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.