مشاور رئیس‌جمهور :امنیت شغلی و فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران در اولویت امور رسانه‌ای دولت است

خبر پارسی – مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه با بیان اینکه مسائل مربوط به حقوق، امنیت شغلی و فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران در اولویت امور رسانه‌ای دولت است، تصریح کرد: اقدماتی در خصوص استخدام، حقوق و معیشت خبرنگاران در حال بررسی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، دکتر صادق که چهارشنبه ۹ اردیبهشت در جریان سفر هیئت دولت به فارس، در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه حاضر شده بود، در عین‌حال با ابراز امیداوری در خصوص اینکه دولت تدبیر و امید بتواند گام‌های مؤثری در رفع مشکلات رسانه‌ها بردارد، خاطرنشان کرد: هنوز مجال پرداختن به مشکلات و جزییات مسائل رسانه‌‌ها در این دولت فراهم نشده است.
مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه در خصوص موضوع بیمه خبرنگاران و ملغی شدن آن، گفت: وزارت ارشاد به همه خبرگزاری‌ها اعلام کرده که رابطین خبری خود را بیمه کنند و بیمه هیچ خبرنگاری را قطع نکرده، بلکه در پی انجام اقدامات اصولی است.
مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه در رابطه با سامانه اطلاعات پرسنلی خبرنگاران نیز خاطرنشان کرد: این سامانه موجب ایجاد فرصت، شناسایی، درجه بندی خبرنگاران و تأمین مالی آینده آنها خواهد شد و همچنین با اعمال رنکینگ حرفه‌ای بودن این قشر، کارت درجه‌بندی حرفه‌ای برای آنها صادر می‌شود.
صادق عنوان کرد: در سفرهای قبلی دولت به استان‌های دیگر مقرر شد که هر رسانه‌ای در استان اگر حداقل ۲۰ خبرنگار داشته باشد تمام حق بیمه آنها را دولت پرداخت کند که این موضوع به ۱۲ نفر و برای دو هفته نامه‌ها به شش نفر رسیده است.
وی گام بعدی دولت در امور رسانه را ساماندهی وضعیت بیمه تکمیلی خبرنگاران دانست و گفت: دولت یازدهم بارها اعلام کرده که مواردی را که عهده‌دار می‌شود در جهت تحقق آن تلاش کرده و در صورت بروز مشکل آن را با مردم در میان می‌گذارد که این مهم جزو سیاست‌ و رویکرد دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: ایجاد انگیزه و امید در میان مردم که با تلاش رسانه و دولت ایجاد شده، نوید هموار شدن مشکلات همه صنوف به ویژه رسانه‌ها را در آینده‌ای نه چندان دور می‌دهد.
مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه، گفت: روابط عمومی‌ها باید ارتباطی دوسویه و یکسان با اهالی رسانه داشته باشند، چرا که دولت تدبیر و امید همه رسانه‌های قانونی را در یک جایگاه یکسان می‌داند.
به گفته مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه، خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با تحلیل‌ها و تبیین کردن‌ها با فساد مبارزه کنند، فرصت ها و ظرفیت‌ها را تقویت و در این مسیر هم اگر یک دستگاه اجرایی ضعفی دارد با نقدی سازنده به توانمند شدن آن کمک کنند.
صادق با بیان اینکه نگرانی‌هایی صنف رسانه‌ دارد و گاهی مورد عتاب‌های قرار می‌گیرند که موجب نادیده گرفتن تلاش‌ها می شود، گفت: آنچه که مربوط به دولت است تلاش خواهیم کرد که فرصت تلاش حرفه‌ای را فراهم کنیم اما این درحالی است که همه اختیارات رسانه‌ای مروبط به دولت نیست.
مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه با تأکید بر حفظ حرمت بر اساس معیارهای مبتنی بر قانون و اصول حرفه‌ای از سوی رسانه‌ها، بیان کرد: خبرنگاری که در راستای معیارهای مبتنی بر قانون و اصول حرفه‌ای حرکت کند دولت از وی حمایت کامل خواهد کرد.
مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه اضافه کرد: قبول نداریم که دولت به بدنه ارتباطی جامعه توجه نکرده، هر کاری که دولت انجام می‌دهد خواسته مردم است و اگر نقصی هم در منطقه‌ای وجود دارد نباید آن را به دولت تعمیم داد، چرا که قابل رفع و رجوع است.
صادق گفت: به همه استانداران، فرمانداران و همه مسئولین کشور گفته شده که فرصت سازی برای همه مردم ایجاد کنند.
وی همچنین با بیان اینکه رسانه‌های قدرتمندی در فارس انجام وظیفه می‌کنند، افزود: تنوع، تعدد و تکثرسانه‌ها در این استان که دارای فرهنگی با پیشینه سترگ است، جای تبریک دارد.
مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه ابراز امیدواری کرد، حاصل شانزدهمین سفرهیئت دولت به فارس تحقق وعده‌هایی باشد که برای توسعه این استان ضروری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.