مرگ ۷ هزار و ۳۰۰ نفر بر اثر کورنا در فارس از شروع پاندمی

ویروس کورونا

به گزارش خبرپارسی و به نقل از ایسنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که آمار فوت ناشی از کرونا و بستری موارد جدید ابتلا یا مشکوک به کووید-۱۹ در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته به کمترین میزان در هفته‌های خیر رسیده است.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن یک هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

دکتر سید روح الله حسینی پنجشنبه ۱۸ آذر به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، انجام یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۱۰۸ تست تشخیصی مولکولی منجر به ۴۴۳ هزار و ۶۶۸ بیمار مثبت و ۲۶۱ هزار و ۴۵۸ مورد تست سریع منجر به شناسایی۶۰ هزار و ۸۴۴ بیمار مثبت در فارس شده است.

 

حسینی با بیان اینکه جمع کل مبتلایان به کرونا از ابتدا تاکنون، ۵۰۴ هزار و ۵۱۲ نفر بوده است، از بهبودی ۴۹۴ هزار و ۱۵۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

 

او با اشاره به پذیرش ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا و دارای علائم ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در فارس، آمار کل بیماران بستری در این استان را هم اینک ۷۹۷ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۱۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: افراد بالای ۴۰ سالی که واکسن های سینوفارم، بهارات و کووایران برکت دریافت کرده اند، سه ماه پس از تزریق دُز دوم خود، برای دریافت دُز سوم، به مراکز تجمیعی واکسیناسیون سطح استان مراجعه کنند وافراد بالای ۶۰ سال نیز که واکسن آسترا زنکا یا اسپوتنیک استفاده کردند، بایستی پس از ۶ ماه از تزریق دُز دوم، برای دریافت دُز سوم مراجعه کنند.

 

حسینی تاکید کرد که علیرغم کاهش آمار بستری و فوت ناشی از ابتلا به کرونا در استان فارس، شهروندان باید برای حفظ سلامت خود و دیگران، از ماسک در اماکن عمومی استفاده کرده و رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.