مراسم اربعین شهدای شاهچراغ(ع) با حضور رئیس مجلس در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس در یک کنفرانس خبری، جزئیات مراسم اربعین شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز را تشریح کرد.

ابراهیم بیانی دوشنبه ۱۴ آذر در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه در مجموعه ایثارگری فارس جامعه قابل توجهی را داریم و این نشان دهنده ظرفیت بالای فارس است، اظهار کرد: ۴۲ هزار جانباز سرافزار از ۵ درصد تا ۷۰ درصد از ارتش، فراجا، سپاه پاسداران، بسیجی، جهادکشاورزی و آحاد مختلف مردم است که در دوران دفاع مقدس به دعوت امام راحل لبیک گفتند و مقابل دشمن ایستادند.

او با بیان اینکه استان فارس بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: در این استان ۲ هزار و ۲۳۹ نفر آزاده سرافراز داریم که ۴ نفر آن بانوان هستند.

بیانی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، فیلم و هنر، آموزش عمومی و عالی، مسکن و رفاه، اشتغال و معیشت فعالیت و ارائه خدمت برای جامعه هدف دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس عنوان کرد: مجموعه ما در بین دیگر دستگاه‌ها، بیشترین نخبگان و تشکل‌های گوناگون را به خود اختصاص داده است و بیش از ۱۰۰۰ و نخبه در بنیاد شهید متشکل از فرزندان شهدا، جانبازان و فرزندان جانبازان داریم.

بیانی با بیان اینکه فارس بیشترین سازمان‌های مردم نهاد از جامعه ایثارگری را در بین استان‌های کشور یه خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: از جمله این سازمان‌های مردم نهاد؛ انجمن جانبازان بصیر، انجمن جانبازان قطع عضو، انجمن جانبازان ضایعه نخاعی، انجمن فرزندان شهدا، انجمن جانبازان مونث با عضویت ۱۶۴ نفر از بانوان، انجمن همسران شهدا، انجمن جانبازان شیمیایی و … است.

او همچنین از برگزاری مراسم چلهمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور خانواده شهدای این حادثه تروریستی خبر داد و گفت: این مراسم با برنامه بزرگداشت چهل و یکمین سالروز شهادت شهید دستغیب و دومین سالروز شهادت شهید مدافع حرم، سرلشکر شهید رسول استوارمحمودآبادی همزمان شده است که روز پنج شنبه ۱۷ آذر در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به اینکه در مراسم اربعین شهدای حرم مطهر، صادق آهنگران مداحی خواهد کرد، اظهار کرد: مراسم ادای احترام و اهدای تاج گل به آرامگاه مطهر شهید دستغیب و شهدای همراه وی در روز ۲۰ آذر ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت سید میرمحمد (ع) برگزار می‌شود.

او از برگزاری مراسم بزرگداشت شهید محراب آیت‌الله دستغیب، در مسجد شهید دستغیب خیابان دکتر شریعتی (معالی آباد) هم خبر داد.

بیانی از برگزاری ششمین دوره مسابقه کتابخوانی “راه روشن” برگرفته از کتاب نفس مطمئنه نوشته شهید دستغیب خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب و پاسخنامه از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه به پایگاه جامع فرهنگ ایثار و شهادت فارس نوید شاهد مراجعه کنند.

او اظهار کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر منطقه چهار کشور در رشته‌های عکاسی، نقاشی، نقاشی خط و خوشنویسی با حضور هنرمندان شاهد و ایثارگر ۶ استان کشور شامل استان‌های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی، در شیراز برپا می‌شود، این نمایشگاه با موضوع آزاد و فرهنگ ایثار و شهادت برپا خواهد شد و ۲۰۰ اثر در آن به نمایش در می‌آید.

بیانی از معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی عبدالله همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی خبر داد و یادآور شد: این جشنواره به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مناسبت بازگشت پیکر شهید اسکندری به وطن در رشته‌های عکاسی، دلنوشته، شعر و نقاشی با موضوع سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، من سرباز وطنم و ایران سربلند برگزار می‌شود.

او یادآور شد: در این جشنواره ۱۰۰ هنرمند از سراسر کشور با ارسال ۲۰۰ اثر هنری شرکت کردند که برگزیدگان همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی تجلیل می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین با اشاره به تفکر عناصر باقیمانده داعش در نقاط مختلف دنیا و جنایت اخیر آنها در حرم شاهچراغ(ع)، گفت: ۱۳ شهید در این حادثه آسمانی شدند. از این تعداد شهدا ۶ شهید در حرم مطهر تدفین شدند و یک شهید در مرودشت و یک شهید هم در فسا دفن شدند و مابقی شهدا از استان‌های کرمان، تهران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.