مدیر کل ورزش و جوانان فارس:جرم ساخت و ساز را با کمال افتخار می پذیرم!

خبر پارسی – فرزاد صدری : قرار ما صرف صبحانه توام با گفت و گو بود. یک صبحانه پر از چالش  در یکی از روزهای پایانی سال.ساعت کمی از ۷ صبح گذشته بود که به دفتر مدیر کل ورزش و جوانان فارس رسیدم. قبل از من امید نوروزی پهلوان نام آور شیرازی در کشتی فرنگی نیز در دفتر مدیر کل منتظر ملاقات او بود. بعد از صبح بخیر به امید گفتم آمده ام با کامیاب سرشاخ شوم! خندید و گفت خواستی قبل از اینکه برویم داخل  فن سالتو را یادت بدهم تا سریعتر به نتیجه برسی !گفتم نه او را به خاک می برم و با یک بارانداز نسخه اش را می پیچم!(هر دو می خندیم)

وقتی وارد اتاق شدیم آقای مدیره کل سفره صبحانه را با آش و تخم مرغ و نارنج شیرازی مزین کرده بود.به او گفتم نوروزی که پهلوان است اورا نمی توانی با هیچ قیمتی بخری من اگر صبحانه به مذاقم خوش آمد تو را به خاک و بارانداز نمی برم!هر سه نفر خندیدیم و پس از صرف صبحانه با حیدر علی کامیاب سرشاخ شدم!ماحصل سرشاخ شدن من را با مدیر کل ورزش فارس در ادامه بخوانید:

*حال ورزش فارس در سال ۹۵ خوب بود؟

چرا خوب نباشد؟نبض ورزش فارس دارد می زند و در بخش زیر ساخت های ورزشی نیز خیلی خوب کار کردیم.

*بله اما شما مدیر کل ورزش و جوانان هستی ،ورزش فقط توسعه زیر ساخت ها نیست؟

دارید از یک حرف درست نتیجه گیری غیر منصفانه ای می کنید.من نگفتم ورزش فقط توجه به زیر ساخت هاست اما شما توجه داشته باشید که یکی از مشکلات اصلی کشور همواره کمبود فضاهای ورزشی و نبود امکانات لازم بوده.یکی از مهمترین وظایف ما توسعه زیر ساخت ها برای اعتلای ورزش و رشد کیفی ورزشکاران است.

*منتقدین شما گاهی به طعنه می گویند با این همه حجم ساخت و ساز باید شهردار می شدی ؟!

اگر نظر منتقدین این باشد که عالی است!این حرف  یعنی اینکه عزم من برای فعالیت های عمرانی در بخش ورزش جدی بوده .خب ایرادی دارد؟!

*به خودی خود نه اما اگر به فکر نتیجه گرفتن و دیده شدن نباشید،ایراد دارد!

متاسفانه یکی از مهمترین آفت های مدیریت ورزش در ایران نتیجه گرفتن های مقطعی برای حفظ صندلی مدیریت است!چه ایرادی دارد من بستر را برای مدیران بعدی فراهم کنم که کمتر دغدغه زیر ساخت ها را داشته باشند؟اسفند سال گذشته شرایط بهسازی کامل ورزشگاه شهید دستغیب را فراهم آوردیم و سالن برای برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی جهان در رشته فرنگی کاملا آماده و آبرومند بود.اسفند امسال شرایط را برای افتتاحیه ورزشگاه پارس در میانرود فراهم کرده ایم .رورزشگاهی که همه می گفتند دارد به میراث فرهنگی می پیوندد!

خانه های کشتی و اسکواش و وزنه برداری هم دارد به بهترین شکل ممکن آماده می شوند.همیشه ورزشکاران و علاقمندان به ورزش از زیرساخت های ورزش اروپا به عنوان یک نقطه قوت نام می برند به ما که رسید شدیم شهردار و آسفالت ساز؟!

من منظور سئوال های شما را درست متوجه نمی شوم اما خیالتان راحت که همه فعالیت من و همکارانم  در اداره کل ورزش و جوانان فارس معطوف به ساخت و ساز نمی شود.

*پس شما غیر از ساخت و ساز کار دیگری هم دارید؟!

(با ناراحتی) معلوم است که داریم حتا آن شهرداری هم که شما مثال زدید غیر از ساخت و ساز کارهای دیگری هم دارد.شهر برنامه فرهنگی هم لازم دارد و تربیت شهروندان آگاه هم وظیفه شهرداری و شوراست.ما نیز در جهت معرفت افزایی پرسنل خود در اداره کل ۵۰ هزار ساعت کلاس آموزشی داشتیم. ما چیزی حدود ۲۴ هزار و ۳۷۷ مربی و داور در استان داریم که در طول ۱۰ ماه گذشته ۱۳۷ کلاس آموزشی و ۹۷ کارگاه دانش افزایی و سمینارهای علمی و ۲۶۹ دوره آموزشی برای آنها برگزار کردیم .یعنی چیزی حدود ۵۰۴ برنامه و سمینار فقط در راستای دانش افزایی مربیان و داوران رشته های مختلف ورزشی در استان.معلوم است که کار ما فقط ساخت و ساز نیست!

*فقط ساخت و ساز و کلاس آموزشی؟!

(با خنده ای تلخ) نه!ما می دانیم که ورزشکارانمان باید در شرایط مسابقه باشند. به همین دلیل شرایط مسابقه را برای آنها فراهم می کنیم و با میزبانی رشته های مختلف ورزشی گاهی حتا در سطح بین المللی ضمن اینکه آنها را در آمادگی نگه می داریم ،سعی می کنیم با دیدن مسابقات ملی و بین المللی برای ورزشکارانمان تجربه اندوزی کنیم و  به آنها انگیزه مضاعف ببخشیم.امسال ۹۲ میزبانی در رشته های مختلف ورزشی داشتیم از مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی دنیا گرفته تا میزبانی مسابقات اسکی آلپاین  و البته میزبانی مسابقات سوارکاری،کشتی پهلوانی و زورخانه ای،اتوموبیلرانی،دو ماراتن و یکی چند مسابقه دومیدانی دیگر ،جودو،اسکواش،دارت،فوتسال نابینایان ،پرورش اندام،شطرنج و…که جمعا ۹۲ میزبانی در رشته های مختلف را شامل می شود.من به عنوان مدیر کل بستر لازم را برای میزبانی این مسابقات فراهم آورده ام و البته به این مقدار قانع نیستم.

*اما کارنامه ورزشکاران فارس کارنامه پرباری نیست و حتا برخی کارشناسان می گویند ضعیف است!

اگر کارشناس می گوید نمی شود چشم بسته نظر او را رد کرد می توانیم با کارشناسان بنشینیم بحث و گفت و گو کنیم یا قانع می شوم یا قانعشان می کنم!اما همین امسال ما اولین مدال مسابقات اسکی آلپاین را در آسیا(در کشور لبنان) داشتیم که علی رضا احمد پور مدال طلا گرفت.یا آقای محمدی در کاراته قهرمان آسیا شد.مدال سوم تکواندو جوانان جهان و چند مدال دیگر . در مجموع در ۹ ماه اول سال ۷۰۷ مدال در سطح کشور داشتیم که ۲۳۱ طلا،۲۰۱ نقره و ۲۷۵ برنز را شامل می شد.در همین مدت ۵۶ نفر از استان فارس در رشته های مختلف به تیم های ملی ورود پیدا کردند.

*در چند رشته ورزشی؟

در ۲۵ رشته و البته چیزی حدود ۱۱۱ تیم در لیگ های برتر کشور داریم.

*در سال ۹۵موفق ترین هیات های ورزشی استان فارس کدام هیات ها بودند؟

البته به عنوان مدیرکل ورزش فارس بایداز زحمات همه هیات ها تشکر کنم اما اگر به لحاظ مدال بخواهیم نظر دهیم هیات جانبازان و معلولین ۲ طلا و ۳ نقره در مهمترین آوردگاه ورزشی جهان یعنی پارالمپیک داشتند که به هر حال باید از عزیزان معلولِ ورزشکار تشکر ویژه داشته باشم.

در رشته تیمی هم هندبال موفق ترین رشته ورزشی ما بود،چرا که در حوزه بانوان در لیگ برتر قهرمان شدند و آقایان هم چهارم شدند.هیات هندبال کازرون هم در لیگ دسته ۲ به لیگ یک صعود کرد که در مجموع با حضور تیم هندبال بانوانمان در مسابقات هندبال باشگاه های آسیا چراغ ورزش فارس در بخش تیمی نیز در آسیا روشن نگه داشته می شود.

هیات های کاراته و جودو و بیماران خاص هم در سطح بین الملل صاحب مدال شدند. در وزنه برداری از ۸ نفر تیم ملی ۵ نفر از استان فارس است که سجاد بهروزیان در جام باشگاه های آسیا قهرمان شد.

در کشتی هم نایب قهرمانی جهان را داشتیم و در مجموع نتایج رشته های مختلف ورزشی امیدوار کننده بوده است برای فارس.

*با این توصیف شاید ضعیف ترین عملکرد را هیات فوتبال داشته!فوتبال یک ورزش ویترینی برای استان فارس است. از جام تخت جمشید تا لیگ آزادگان ما نماینده داشتیم و الآن تیم بازیکن سازی چون فجر دارد به لیگ ۲ می رود جایی که نارنجی پوشان برق هم در آنجا تجربه تلخی داشتند!

شما به من بگوئید برای فجر چه کار باید می کردم که نکردم؟!در این دو سال من حدود ۲ میلیارد توان به تیم فجر مستقیم یا غیر مستقیم کمک مالی کردم این میزان کمک در بعد از انقلاب به یک تیم فوتبال در شیراز در یک فرصت دو ساله بی سابقه بوده.حالا تیم نتیجه نگرفته من باید پاسخگو باشم؟ اگر فجر را به حال خود رها کرده بودم بله من باید پاسخگو بودم اما همیشه تیم را زیر چتر حمایتی خودم گرفتم، علی رغم اینکه تیم متعلق به یک ارگان نظامی است و ربطی به دولت ندارد ،با این وجود ما کمک کردیم چه به لحاظ مالی چه به لحاظ امکانات. دوستان توقع نداشته باشند من لخت شوم بروم در زمین گل هم بزنم! من گلم را با تزریق بودجه و حمایت از تیم زده ام .قرار نیست عملکرد ضعیف مدیریت فجر و یا کادر فنی و بازیکنان را من پاسخ بدهم هرچند معتقدم بازیکنان به اندازه توانشان مایه گذاشتند.

*شما فکر می کنید که کادر فنی تیم ضعیف عمل کرد؟

تیم زمانی که به شاغلام رسید نفس های آخر را می زد یادم است یک بازی را به ورزشگاه رفته بودم مربی بهترین بازیکنش را بیرون کشید و تیم باخت.وقتی برگشتیم راننده من می گفت: چرا بهترین بازیکن تیم تعویض شد؟!آیا من باید در مباحث فنی تیم فجر هم ورود پیدا می کردم؟بگذار نکته ای بگویم :مربیان بزرگ فوتبال فارس از لحاظ مالی در مضیقه هستند!می دانی چرا؟ من می گویم :چون مربیان اصفهانی دنبال دانش افزایی هستند،مربیان ما دنبال حاشیه!آنها می روند برزیل و چند کشور اروپایی دوره آموزشی می بینند مربیان ما اینجا هیزم کشی می کنند!

*شما به عنوان متولی ورزش استان چرا کمک نمی کنید امثال محمد عباسی یا علی کلانتری و یا مسعود مقیم بروند برزیل و یا کشورهای اروپایی؟

این ها کار ما نیست کار هیات فوتبال است.هیات فوتبال باید طرح و برنامه داشته باشد تا ما حمایت کنیم.در رشته کاراته ۵ مربی به خارج از کشور اعزام شدندما هم کمک کردیم.شما انتظار دارید برنامه ریزی هیات فوتبال را هم من انجام دهم؟

*نه اما می توانی به عملکرد این هیات به فدراسیون فوتبال اعتراض کنی؟

بارها اعتراض کردیم اما فدراسیون فوتبال پاسخگو نیست.آنها خود را مستقل می دانند و می گویند هیچ مدیر کلی نباید در کار ما دخالت کند!دخالت نمی کنیم که استقلالشان حفظ شود بعد انتقاد هم می شنویم!

روسای فدراسیون های مختلف ورزشی مرتب به فارس سفر می کنند اما رئیس فدراسیون فوتبال را به سختی می توانید پیدا کنید.

*خب فدراسیون پر مشغله ای است

بله من هم توقع ندارم آقای تاج تشریف بیاورند شیراز اما به حرف های ما توجه کنند.

*یک ایراد دیگری که به کار شما وارد می کنند ساخت ورزشگاه فوتبال برای شهری  است که نماینده ای در لیگ ندارد!گاهی در فضای مجازی می خوانیم که کامیاب جای کشت چمن، باقله در ورزشگاه بکارد و بعضی ها هم به طعنه می گویند هرقسمتی از زمین را به کشت یک گل اختصاص دهید!زمین فوتبالی پر از گل های رنگارنگ!اینجوری جذب توریست هم می کنید!

(با عصبانیت):تو چرا این حرف را می زنی آقا فرزاد؟!تو که باید به عنوان یک روزنامه نگار با سابقه نگاهت توسعه محور باشد!

*اشتباه نکنید آقای مدیر کل!من نماینده افکار عمومی هستم ،نظر خودم را نگفتم

افکار عمومی هیچ نظر مساعدی به ساخت ورزشگاه نداشتند؟!همه نظرها منفی بود؟!

*نه من باید از زبان شما منتقدین را قانع کنم . وظیفه من انتقال گلایه ها و اعتراض هاست .نکات مثبت ساخت ورزشگاه را به اندازه کافی اطرافیانتان به شما می گویند!

(کمی آرام می شود)خب از این زاویه شاید حق با شما باشد اما من چند نکته را به منتقدین می گویم: اول اینکه دولت های مختلف بر روی پروژه ساخت ورزشگاه در میانرود سرمایه گذاری کردند.این ورزشگاه را به عنوان یک پروژه ملی تعریف کردند و بیشتر از ۲۰ سال است که ساخت این ورزشگاه آرزوی فوتبال دوستان نه تنها در شیراز و فارس بلکه حتا در کشور است.دوم اینکه عقل سلیم حکم می کند وقتی شما در جایی سرمایه گذاری داشته اید باید آن را به پایان برسانید.رها سازی پروژه اتلاف سرمایه ملی است. سوم اینکه هیچ موفقیتی در ورزش کسب نمی شود مگر اینکه شما زیر ساخت خوبی داشته باشید.نوجه کنید که داشتن یک ورزشگاه آبرومند و خوب یعنی تعامل ملی و حتا بین المللی با دیگر ورزشکاران ایران و دنیا.این تعامل قطعا باعث رشد و شکوفایی ورزشکاران استان می شود.شما تصور کنید اگر خدا یاری کرد و ما ورزشگاه را آبرومند و استاندارد ساختیم می توانیم میزبانی برخی از بازی های تیم ملی و یا مسابقات چهار جانبه داخلی و خارجی را در این ورزشگاه داشته باشیم. شک نکنید که میزبانی مسابقات هم باعث رشد و اعتلای ورزشکاران ما می شود و هم می تواند به توسعه صنعت توریسم کمک کند.من از شما می پرسم قطر چقدر جمعیت داردو چقدر تماشاگر فوتبال؟اما زیر ساخت های فوتبالش را تقویت می کند و میزبانی جام جهانی فوتبال را بر عهده می گیرد و کشورش در مهمترین آوردگاه جهانی فوتبال دیده می شود.

در هر صورت بیست سال پیش وقتی این ورزشگاه ساخته می شد قرار نبود وضعیت برق و فجر این باشد.

*سئوال همینجاست .کسی نمی گوید ساخت ورزشگاه به خودی خود بد است خیلی هم عالی است .بحث این است که به موازات ساخت ورزشگاه  به رشد فوتبال هم کمک کنیم.

خب یکی از مهمترین عوامل رشد فوتبال رسیدگی به زیر ساخت هاست. قطعا یکی از عوامل سقوط فوتبال فارس هم نداشتن زیر ساخت های مناسب بوده.حالا جلوی ضرر را هرجا بگیری نفع است. با این وجود دغدغه دوستان منتقد را درک می کنم.اما همانطور که در بالا گفتم من برای فجر همه کاری کردم جز اینکه به عنوان فوروراد تیم گل نزدم!رشد فوتبال با تجهیز امکانات و و تزریق بودجه میسر می شود من هر دو را در اختیار فوتبال فارس و به ویژه تیم فجر گذاشتم.چرا باید نوک پبکان انتقادات برای وضعیت فجر طرف من باشد؟!

توجه داشته باشید که ما ورزشگاه را فقط برای لیگ برتر نمی سازیم.زیر ساخت های فوتبال باید در همه استان ها توسعه پیدا کند.شیراز یک شهر بین المللی است و باید زیر ساخت هایش در همه ابعاد خوب باشد.چرا همه بازی های تیم ملی باید در آزادی برگزار شود؟یکی از مهمترین دلایل آن نبود ورزشگاه مناسب در استان هاست.با افتتاح ورزشگاه در منطقه میانرود شیراز ما بسیار امیدواریم در چند سال آینده در لیگ برتر حضور داشته باشیم. تا دیروز نقد می نوشتند که چرا ورزشگاه میانرود افتتاح نمی شود امروز می گویند چه کاری است وقتی ما در لیگ برتر تیم نداریم ورزشگاه داشته باشیم!بسیاری از این جماعت نقاد در همه حوزه ای نقد می نویسند بدون اینکه به همه ابعاد یک مسئله نگاه کنند.

تاکید می کنم ما متولی فوتبال نیستیم .ماموریت اصلی وزارت ورزش بالا بردن سهم سلامت جامعه است که البته فوتبال هم در این بخش دیده می شود و ما کمک می کنیم برای توسعه زیر ساخت های فوتبال.در بخش سخت افزاری ما به وظیفه خودمان عمل کرده ایم و در بخش نرم افزاری فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد.برای روشن شدن ذهن عموم می گویم مدیر کل ورزش یک استان که باید دائم پاسخگوی فوتبال باشد،هیچ نقشی در تصمیمات فوتبالی ندارد و این یک ضعف است.شما توجه داشته باشید که هیات فوتبال ما نه نائب رئیس آقا دارد و نه نائب رئیس بانوان!ما نائب رئیس بانوان نداریم اما تیم در لیگ برتر بانوان داریم!اگر فوتبالی ها آنگونه که خود می گویند مستقل هستند ،خودشان بروند مشکلات خودشان را حل کنند.!

*یعنی شما نباید به فوتبال کمک کنید؟!

چرا قبول دارم که به عنوان متولی ورزش باید به فوتبال کمک کنیم اما مشکل فوتبال ما وزارت ورزش یا اداره کل ورزش و جوانان نیست.مشکل فوتبال ما در استان فارس ،مدیریت و نداشتن ساختار و ارتباطات ناصحیح در باشگاهاست وگرنه من به عنوان مدیر کل ورزش کمک مالی کردم اما مشکل فوتبال به قوت خود باقی ماند!مدیر کل که نمی تواند مشکلات فنی و مدیریتی تیم های فوتبال فارس را حل کند و یا در نوک حمله گل بزند.

*نمی خواهم همه این گفت و گو به فوتبال و ورزشگاه پارس اختصاص پیدا کند.شما تقریبا هیچ پروژه جدیدی را در ورزش شروع نکردید و عمدتا پروژه های نیمه تمام را تکمیل کردید.مشخصا به کدام پروژه ها ورود کردید؟

نفس راحتی می کشد و می گوید:ما تلاش کردیم پول دولت را جذب پروژه هایی کنیم که ۷۰ درصد از عملیات اجرایی پروژه قبلا انجام شده و ۳۰ درصد از کار آنها مانده باشد.در کنار آن البته ما دنبال سرمایه سوزی هم نبودیم و نمی خواستیم صفر تا صد یک پروژه را خودمان کلید بزنیم.به همین دلیل یک بخش کار را ما به عنوان دولت در دست گرفتیم.در بخش دیگر خیرین ورود پیدا کردند که کمک خوبی به ورزش استان بود.

*میزان کمک خیرین چقدر بوده؟

در سال ۹۴ چیزی حدود ۱۵ میلیارد تومان از این محل جذب کردیم و در سال ۹۵ حدود ۳۸ میلیارد تومان خیرین کمک کردند.حاصل تلاش این عزیزان ۵۹ پروژه ورزشی در سطح استان بود که برخی از آنهابه بهره برداری رسیده و برخی هم تا شهریور ۹۶ به بهره برداری می رسد.

*بخش خصوصی هم برای توسعه زیر ساخت ها مشارکت داشته است؟

بله .برای همین منظور برای یک دوره ۴ ساله با مطالعاتی که انجام دادیم ۴۲ پروژه ورزشی را شناسایی کردیم که توجیه اقتصادی دارد و می توانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.در حال حاضر ۹ پروژه آن را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و انشاالله مابقی پروژه ای را نیز در سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

*وقتی صحبت از بخش خصوصی می شود این سئوال در ذهن متبادر می شود که مالکیت پروژه های ساخته شده توسط این بخش به خودشان واگذار می شود یا به دولت؟

ابتدا کارشناس رسمی دادگستری پروژه را کارشناسی می کند.بعد سرمایه گذار توجیه اقتصادی پروژه را مطرح می کند و می گوید من این پروژه را مشروطه به اینکه مثلا ۱۰ سال از آن بهره برداری کنم ،تمام خواهم کرد.با تایید کارشناس دادگستری مثلا ۱۰ سال سرمایه گذار از پروژه بهره برداری می کند و بعد از ۱۰ سال پروژه برای دولت است و او برایش تصمیم می گیرد.تاکید می کنم ۱۰ سال یک مثال بود می تواند ۵ یا ۸ و یا مثلا ۱۲ سال و یا کمتر و بیشتر باشد.

*با این توصیف سرمایه گذار  برای اینکه پروژه ای که ساخته برایش توجیه اقتصادی داشته باشد،خدمات را با نرخ گران به مردم ارائه می دهد و مردم بی بضاعت از خدمات ورزشی بی بهره می مانند!

زمانی این حرف شما درست است که فقط یک مکان برای ارائه خدمات ورزشی باشد و مردم حق انتخاب نداشته باشند.باید بگویم فقط پروژه ای که بخش خصوصی احداث کرده خدمات ورزشی ارائه نمی دهد،در کنار آن ما مراکز ورزشی دیگری داریم که خدمات به مردم ارائه می دهند با قیمت خیلی کمتر.استخر در شیراز داریم که ۳۰ هزارتومان ورودیه دارد استخری هم داریم که ورودیه آن فقط ۷ هزار تومان است.اما خب طبیعی است که بخش خصوصی هزینه کرده امکانات بیشتری ارائه می دهد و پول بیشتری هم می گیرد اما هر جا نیاز باشد ما خدمات را می خریم و به مردم ارائه می کنیم.

*پیشتر به بحث آموزش اشاره داشتید ،خروجی این آموزش ها در حوزه نرم افزاری ورزش فارس چه بوده؟

طبیعی است که بهبود کیفیت ورزشکاران و ورزش استان بوده است.این بهبود وضعیت در جایی مثل هندبال خوب خودش را نشان داد و در بخش بانوان قهرمان کشور شدیم .

*برای اینکه بیش از این به ساخت و ساز صرف متهم نشوید به مردم بگویید در کنار مواردی که اشاره داشتید چه کار خاص دیگری در حوزه ورزش ارائه داده اید؟

تکرار می کنم اگر اتهام و جرم من ساخت و ساز در حوزه ورزش است،اتهام و جرم شیرینی است و این جرم را با کمال افتخار می پذیرم!اما جهت اطلاع شما می گویم راه اندازی پایگاه قهرمانی و استعداد یابی و برگزاری جشنواره استعداد یابی و شناسایی نخبه های ورزش برای آینده ورزش فارس از مهمترین کارهایی است که در رشته های مختلف ورزشی انجام دادیم.

در بخش حمایت از قهرمانان نیز ستاد بازی های آسیایی راه انداختیم که تا امروز ۱۶ جلسه آن برگزار شده.از این ۱۶ جلسه ،یک جلسه با حضور استاندار فارس جناب آقای مهندس افشانی بوده که در نهایت یک صندوق حمایت از قهرمان برای بازی های آسیایی داشتیم که حداقل برای لباس و ایاب و ذهاب آنها مشکلی نداشته باشیم.

در حال حاضر نیز ۹۰ ورزشکار در رشته های مختلف برای حضور در تیم های ملی شناسایی کردیم.

*در حوزه جوانان هم تلاش و یا موفقیتی داشته اید؟

در حوزه جوانان ۲ سال است که داریم رتبه کسب می کنیم.در سال ۹۵ سمن های ما رشد چشمگیری داشت و در حال حاضر ۱۰۰ سمن فعال با مجوز داریم و شما استحضار دارید که اولین خانه جوان کشور را ما در شیراز افتتاح کردیم.

در سال ۹۵با هزارو یک مصیبت یک عنوان بین المللی برای شیراز گرفتیم که متاسفانه به جای تشویق حرف هم شنیدیم که ترجیح می دهم به این موضوع ورود نکنم.کار در حوزه جوانان و در بخش فرهنگی و اجتماعی راه رفتن بر لبه تیغ است هر لحظه امکان زخمی شدن وجود دارد اما باید بگویم اتفاقات خوبی در دولت افتاده هم در بحث ازدواج و هم بیمه جوانان.بسیار امیدوارم سال ۹۶ سال بسیار خوبی برای جوانان فارسی باشد.

*به کارنامه خودتان برای سال ۹۵ نمره چند می دهید؟

من با این شکل از کار و این سئوال موافق نیستم.هر نمره ای که بدهم یک برداشت از آن می شود .نمره بالا بدهم می گویند کی تا حالا گفته ماست من ترشه!نمره ضعیف بدهم می گویند طرف خودش اعتراف می کنه ضعیف کار کرده!نمره متوسط هم بدهم یک حرف و حدیثی پشت آن بیرون می آید اجازه بدهید مردم و آیندگان عملکردم را قضاوت کنند.

*چرا آیندگان؟

در این گفت و گو مهمترین جرم من ساخت و ساز در حیطه ورزش بود! ایمان دارم دعای خیر آیندگان پشت سر من است.نمره ای که شما از من می خواهید آنها به شما خواهند داد.نمره ای که لبخند بر لبان من می نشاند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.