مدیرکل ورزش فارس: سال ۹۸ را با برگزاری رخدادهای مهم بین المللی و افتتاح ۵۰ پروژه به پایان میبریم

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ضمن خبر دادن از افتتاح ۵۰ پروژه بزرگ ورزشی در دهه فجر امسال، گفت: فارس در ماه ای پیش رو و تا خرداد سال آینده میزبان دست کم ۱۲ رخداد مهم بین المللی خواهد بود .

 حیدرعلی کامیاب در نشست خبری با اشاره به افتتاح ۵۰ پروژه بزرگ و تاثیرگذار ورزشی با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به استان فارس گفت: حمایت وزیر ورزش و استاندار فارس از عوامل مهم تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی ورزش این استان است.

کامیاب افزود: امسال وعده داده بودیم ۱۸۰ پروژه  ورزشی را به بهره برداری برسانیم که با افتتاح ۵۰ پروژه‌ در سفر رئیس جمهوری، تعداد پروژه های افتتاح شده به بیش از ۱۳۰ عدد می‌رسد و مابقی نیز در دهه فجر افتتاح می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به فعالیت‌های انجام شده در زمینه عمرانی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۷ میلیارد تومان سهم اعتبارات عمرانی است که این نشان از نگاه خوب وزیر ورزش و جوانان و استاندار فارس است.

کامیاب تصریح کرد: پروژه‌ هایی که از دولت های پیشین مانده بود را تکمیل کردیم و در حال حاضر ۱۳۴ پروژه فعال ورزشی در سطح استان فارس داریم که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

او گفت: برای یک و نیم میلیون مترمربع فضای ورزشی که تاکنون احداث کردیم ۵۴۰ میلیارد تومان هزینه شده که در نوع خود کم نظیر است و جهش خوبی به خصوص در ورزش روستاها بوده است.

مدیر ورزش فارس از نزدیکی زمان افتتاح سالن ۶ هزار نفری شیراز خبر داد و افزود: این پروژه در حال تکمیل است و تا پایان امسال افتتاح و در اختیار جامعه ورزش استان فارس و به ویژه کلان‌شهر شیراز قرار می‌گیرد.

کامیاب افزود: دیدار دوستانه فوتسال بین دو تیم جمهوری اسلامی ایران و آرژانتین را نیز فرودین ماه سال آینده در سالن ۶ هزار نفری برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: بناست در خردادماه سال ۹۹ در سالن شش هزار نفری شیراز میزبان رقابت‌های هندبال جوانان آسیا با حضور بیش از ۱۲ تیم باشیم که آغاز خوبی است و تلاش داریم نهایت بهره‌برداری را در جذب گردشگر داشته باشیم.

او در خصوص کاشت دوباره چمن مجموعه ورزشی پارس نیز گفت: بخاطر عدم حاصلخیزی خاک آن، مجبور به خاک ریزی و کاشت مجدد شدیم که اکنون مشکلات برطرف شده و در حال آماده سازی برای بازی فینال جام حذفی کشور است که امیدواریم با توجه به نتایج خوب تیم های فوتبال فجر و قشقایی، این مسابقه مقارن شود با جشن صعود تیم‌های فارس به لیگ برتر فوتبال .

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به کمک های انجام شده به تیم های فارسی حاظر در لیگ دسته یک فوتبال کشور نیز گفت: استاندار فارس برای نخستین بار از محل واحد های صنعتی سه میلیارد تومان برای کمک به باشگاه‌های حرفه ای جذب کرد که ۸۰ درصد آن که دو میلیارد تومان است به تیم فجر شهید سپاسی و قشقایی  شیراز اختصاص یافت .

کامیاب سپس به میزبانی فارس از رخدادهای مختلف بین‌المللی سخن به میان اورد و گفت: تقریبا ۱۲ رخداد مهم بین المللی برای فارس دیده شده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری مسابقات هندبال جوانان آسیا در خردادماه سال آینده است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس به برنامه پیاده روی خانوادگی جمعه پیش رو که در صدرا برگزار می شود هم اشاره کرد و گفت: در اجرای این برنامه شهرداری، شرکت عمران صدرا، اداره ورزش و جوانان، صدا و سیما، هیئت ورزش‌های همگانی فارس مشارکت دارند که امیدواریم به نحو مطلوب برگزار و بتوانیم به لحاظ حضور جمعیت نیز یک رکورد قابل توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد:اجرای سایر برنامه‌های مختلف همگانی از جمله طبیعت گردی، کوهروی و سایر برنامه‌های ورزشی که مشارکت مردم را به دنبال داشته باشد در دست اقدام داریم .

کامیاب در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور یک رویداد خوب برای جوانان روستایی با عنوان المپیاد ورزشی خوشه‌چین با حضور هزاران نفرشرکت کننده در سراسرکشور برگزار شد که منتخبان شش منطقه کشور در مرحله نهایی به فارس می‌آیند و در بهمن‌ماه این رقابت به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، این مسابقه نیز در نوع خود کم‌نظیر است و شادی و نشاط را به همراه دارد.

وی بیان کرد: ویژه برنامه مسابقات گردان گود که در سال های گذشته با نام قوی ترین مردان ایران برگزار می شد، در تحت جمشید و چند مکان دیگر تاریخی نیز ضبط و از فروردین‌ماه روی آنتن صدا و سیما می‌رود که این مهم نیز فرصت خوبی برای معرفی فارس و ظرفیت‌های ورزشی و گردشگری آن است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: در دهه مبارک فجر جام فجر،مسابقات کشتی فرنگی جام تختی و مسابقات بین‌المللی بدمینتون در شیراز برگزار می‌شود که در این مسابقه از ۳۵ کشور شرکت می کنند.

کامیاب گفت: در موضوع باشگاه‌ها هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارآفرینی به آنان ارائه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین با قدردانی از حمایت خیران ورزش دوست استان تصریح کرد: ۵۹ خیر ورزش دوست با اداره کل ورزش و جوانان همکاری می‌کنند که تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه توسط آنان ساخته شده است که چهار پروژه  بزرگ آن در جنوب فارس است.

او پروژه خیرساز سالن سه هزار نفری ورزشی لارستان را از جمله پروژه های خیرساز عنوان کرد و افزود:  این پروژه در نوع خود  در کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس بی‌نظیر است.

برگزاری ۱۲ رویداد ملی و بین‌المللی ورزشی در فارس

در ادامه این نشست معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز در تشریح برنامه های مهم ورزش پیش رو، اعلام کرد که تا خرداد ماه سال آینده، فارس میزبان حداقل ۱۲ رویداد ملی و بین‌المللی ورزشی خواهد بود.

محسن سالاری برگزاری ازفینال جام حذفی فوتبال و مسابقه برگشت تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ در چاچوب مقدماتی جام جهانی فوتبال به عنوان ۲  رویداد مهم ملی و بین‌المللی در رشته فوتبال نام برد و گفت: رایزنی‌ها برای برگزاری این دو رخداد در ورزشگاه پارس، نهایی شده است.

سالاری با اشاره به میزبانی شیراز برای رقابت‌های هندبال آسیا با حضور ۱۲ و بدمینتون فجر با حضور ۳۵ کشور جهان، گفت: رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون فجر جزو رنکینگ‌های مد نظر در کسب سهمیه المپیک بوده و به این لحاظ دارای اهمیت فراوان است.

او از میزبانی فارس برای اجلاسیه جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای خبر داد و گفت: رقابت‌هایی که قبلا تحت عنوان قوی‌ترین مردان ایران برگزار می‌شد امسال با تغییر نام به “گردان گود” در کنار مجموعه جهانی تخت جمشید برپا خواهد شد.

سالاری افزود: رقابت‌های گردان گود در بهمن ماه به میزبانی فارس برگزار و فیلمبرداری می‌شود اما زمان پخش آن در ایام نوروز خواهد بود؛ این رقابت‌ها سه نوبت از سه شبکه ملی و بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، پخش می‌شود که معرفی هرچه بهتر و بیشتر داشته‌های فارس را در ابعاد مختلف به دنبال دارد.

او همچنین از میزبانی فارس برای رقابت‌های مرحله کشوری خوشه چین ویژه ورزشکاران روستایی و عشایری خبر داد و گفت: این رقابت‌ها نیز دهه اول بهمن ماه در شیراز برگزار می‌شود.

سالاری با اشاره به نهایی شدن برنامه ریزی برای برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی در شیراز، گفت: با توجه به اینکه سالن ۶ هزار نفری شیراز تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد بود و با عنایت به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، شیراز و فارس جایگاهی ویژه‌تر در میزبانی رقابت‌های ملی و بین‌المللی خواهد یافت.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در بخش ورزش همگانی ۱۳۰۰ برنامه در سراسر فارس اجرا شده است، گفت: توجه به فعالیت‌های ورزشی افراد از دوره مهدکودک، موضوعی است که در دستور کار قرار دارد.

سالاری تلاش برای توسعه ورزش روستایی و عشایری را یادآور شد و برگزاری مرحله استانی و منطقه‌ای جام خوشه چین و میزبانی مرحله کشوری را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: در بحث سخت افزاری برای توسعه ورزش روستایی و عشایری ۱۸۰ خانه ورزش روستایی را ایجاد و تجهیز کرده‌ایم.

سالاری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ورزشکاران المپیکی فارس نسبت به دوره گذشته، گفت: علاوه بر محمد علی گرایی و حسن زاده که در کشتی و بسکتبال، سهمیه المپیک را دارند، به گرفتن سهمیه های بیشتر در کشتی، ژیمانستیک و کاراته، دوچرخه سواری و دو و میدانی هم امیدوار هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.