مدیرکل تامین اجتماعی فارس: دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در می آیند

خبرپارسی – مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس از طرح بیمه دانشجویی به عنوان یک اقدام خوب خبر داد و گفت: از امسال مقرر شده تا همه دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی با پرداخت مبنای ۱.۱ دهم حداقل دستمزد، نسبت به بیمه شدن خود طی دوران تحصیل اقدام کنند.

بهنام کشاورز شنبه ۱۹ بهمن در نشستی خبری با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در قالب عیدی به بازنشستگان این سازمان در فارس پرداخت خواهد شد، گفت: پرداخت عیدی مستمری بگیران استان برخلاف سال‌های گذشته در بهمن ماه انجام می‎شود که از شب گذشته ۱۸ بهمن آغاز شده و تا ۲۱ بهمن ادامه دارد.

او با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان فارس در قالب ۲۰۷ هزار مستمری بگیر، ۷۶۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۴۷۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و۵۳ هزار نفر بیمه کارگران ساختمانی در فارس، گفت: دو میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در استان اعم از اصلی و تبعی تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس تصریح کرد: تامین اجتماعی فارس ماهیانه ۵۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات شامل هزینه مستمری بازنشستگان، مقرری بیمه بیکاری، هزینه‎های درمان و هزینه‌های کوتاه مدت بیمه شدگان پرداخت می‌کند.

کشاورز همچنین اجرای طرح پرونده الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی را یکی از اقدامات شاخص این اداره‌کل در سال ۹۸ ذکر و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، اسکن پرونده‎های بیمه شدگان در شعب تیپ ۲ تا ۵ به اتمام رسیده و در شعب ممتاز در حال انجام است و تاکنون بیش از ۴۱۷ هزار پرونده بیمه شدگان تامین اجتماعی در فارس اسکن شده است.

او اجرای این طرح را موجب ارائه اطلاعات و جابجایی سوابق بیمه شدگان  زودتر از موعد تعیین شده اعلام کرد و گفت: اجرای طرح پرونده الکترونیکی در شعب ممتاز و یک از بهمن ماه امسال شروع شده و تا شهریور ماه ۹۹ به یک میلیون پرونده‌های افراد تبعی و بیمه شده افزایش می‌یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس به موضوع حذف عکس از دفترچه‌های درمانی با همکاری سازمان تامین اجتماعی و ثبت احوال با استفاده از شماره پشت کارت ملی برای بیمه شدگان هم اشاره کرد و گفت: این مهم موجب به جمع آوری اطلاعات هویتی افراد و اسکن عکس آنها می‌شود و با این روش دیگر نیازی به ارائه عکس نیست.

کشاورز در ادامه از طرح بیمه دانشجویی به عنوان یک اقدام خوب یاد کرد و گفت: این مهم یکی از دغدغه‌های دانشجویان در دوران مدت تحصیل بود، چرا که تنها دوره تحصیلی دانشجویان تربیت معلم، جزو سوابق آنها محسوب می‎شد اما از امسال مقرر شده تا همه دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی با پرداخت مبنای ۱.۱ دهم حداقل دستمزد، نسبت به بیمه شدن خود طی دوران تحصیل اقدام کنند.

او ادامه داد: دانشجویانی که تحت پوشش خانواده قرار دارند با نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد به ترتیب با مبالغ پرداختی ۲۰۰، ۲۳۳ و ۳۰۰ هزار تومان می‌توانند نسبت به بیمه شدن اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس تصریح کرد: اگر دانشجویی در بخش درمان تحت تکفل خانواده نباشد، می‌تواند بابت سرانه درمانی، ماهانه ۴۰ هزار تومان اضافه پرداخت کند.

کشاورز همچنین معافیت حق بیمه قراردادهای شرکت‌های دانش بنیان در راستای بهبود فضای کسب و کار در قالب ماده ۳۳ قانون و بخشودگی جرائم به تعداد ۵ هزار و ۷۵۵ کارگاه در قالب هفت هزار پرونده را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در سال ۹۸ برشمرد.

او به بیمه زنان خانه دار هم اشاره و در این باره نیز گفت: زنان خانه دار دغدغه بازنشستگی داشتند که آنها نیز می‎توانند با مراجعه به تامین اجتماعی صرف نظر از اشتغال خود، با اخذ قرارداد مشاغل آزاد در سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد سوابق بیمه‎ای خود را ثبت و مشمول حق بیمه بازنشستگی شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس همچنین مطالبات کارفرمایان فارس به سازمان تامین اجتماعی استان را بالغ بر یکهزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون تنها ۲۰۰ میلیارد تومان آن وصول شده است.

ارائه یک میلیون و ۷۰۰ هزار خدمت در مراکز ملکی تامین اجتماعی فارس

معاون درمان تامین اجتماعی فارس نیز در ادامه  با اشاره به خدمات ارائه شده در بخش‌های مستقیم و غیرمستقیمی درمانی سازمان تامین اجتماعی فارس طی یکسال اخیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با افتتاح درمانگاه شهرستان سپیدان و بازسازی و توسعه بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی به وسعت دو هزار و ۱۵۰ مترمربع که به سهم خود وسیع ترین مراکز ملکی در کشور محسوب می‌شود، رشد قابل ملاحظه‌ای در بخش درمان مستقیم داشته‌ایم.

او اضافه کرد: با افتتاح آزمایشگاه جدید بیمارستان شهید بهشتی که از مجهزترین مراکز آزمایشگاهی جنوب کشور است، نیز گام مطلوبی در راستای ارائه خدمات مستقیم بخش درمان در سازمان تامین اجتماعی استان فارس برداشته شده است.

معاون درمان تامین اجتماعی فارس اعلام کرد که سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خدمت در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی استان ارائه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نبز تمهیدات مختلفی در نظر گرفته شد تا مراکز مورد قرارداد راحتتر با ما کار کنند که در این راستا از سال ۹۶ پیشنهادی مبنی بر تهاتر مطالبات بیمه‌ای به تصویب هیئت مدیره سازمان رسید.هم‌اینک ببیش از یکسال است که تهاتر انجام می‌شود و ماهانه ۴۰ درصد از مطالبات مراکز طرف قرارداد به صورت تهاتر پرداخت می‌شود.

امیری به وضعیت پردخات مطالبات سازما متبوع به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد که طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت، این مطالبات امروز به روز پرداخت می‌‎شود.

او گفت: همچنین پرداخت مطالبات داروخانه‌های مراکز طرف قرارداد نسبت به سال‌های گذشته با ۴ ماه تاخیر انجام می‌شود که آخرین آنها مربوط به مرداد امسال بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه مطالبات پزشک خانواده نیز در آذرماه امسال را تسویه کرده‌ایم و پس از ارسال اسناد، دی ماه آنها هم پرداخت خواهد شد، گفت: تا ابتدای شهریور ٩٨ نیز مطالبات مراکز دیالیز پرداخت شده است.

امیری همچنین ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۸ شاهد افتتاح درمانگاه زرقان و درمانگاه در حال ساخت فیروزآباد باشیم و در این باره عنوان کرد: با افتتاح این درمانگاه‌ها، در استان فارس هیچ شهرستانی نخواهیم داشت که بیش از ٢٠ هزار جمعیت بیمه شده داشته باشد و در عین حال مراکز ملکی نداشته باشند.

او به اجرای طرح عدالت اجتماعی ویژه کسانی که دسترسی مناسب زمانی به مراکز ملکی ندارند هم اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح، قراردادی با مراکز دولتی و خصوصی منعقد شده و در دست اجر قرار دارد  تا بیمه شدگانی که امکان دسترسی به مراکز ملکی ما ندارند بتوانند ار خدمات سایر مراکز برخوردار شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس به ساخت بیمارستان جدید تامین اجتماعی شیراز هم اشاره و در این باره نیز عنوان کرد: پیمانکار اول این پروژه مشخص شده و پیمانکار دوم در حال نهایی شدن است و احتمالا تا پیش از اسفندماه امسال مستقر خواهد شد.

امیری اظهار کرد: در کل کشور تنها دو بیمارستان تامین اجتماعی شیراز و تبریز موفق به تعریف ردیف بودجه‌ای در بودجه جاری سال ۹۹ سازمان تامین اجتماعی شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شیراز ۱۱۸ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته که با تخصیص آن می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از بیمارستان در آینده‌ای نه چندان دور باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس گفت: از بیش از ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در فارس حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ تخت طرف قرارداد بخش درمان سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.