مجامع و جلسات تشکل های کارگری و کارفرمایی تا پایان فروردین لغو شد

خبرپارسی – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اعلام کرد: جلسات هیات های حل اختلاف، مجامع تشکل های کارگری، کارفرمایی و حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری در فارس تا پایان فروردین سال آینده لغو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ، سهراب مختاری افزود: با دستور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی ناشی از این ویروس، رسیدگی های هیات های حل اختلاف ، مجامع تشکل های کارگری ، کارفرمایی وضرورت حضور و غیاب کارگرانی که از بیمه بیکاری استفاده می کنند تاپایان فروردین لغو شد. به گفته مختاری همچنین به کارفرمایان نیز توصیه شده با اقدامات پیشگیرانه و نکات بهداشتی، از شیوع این ویروس در محیط های کارگری جلوگیری کنند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس   با بیان اینکه بسیاری از خدمات قابل ارائه به کارگران، تا اطلاع بعدی بصورت غیرحضوری انجام پذیر است؛یادآور شد: تمهیدات لازم برای حفاظت از محیط های کارگری فارس در مقابل کرونا فراهم شده است.

مختاری  افزود:  برابر اخذ مجوز صادره از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کلیه کلاس های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی و همچنین دوره های آموزشی قوانین کار  تا بیستم فروردین ماه سال جاری تعطیل اعلام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه برخی خدمات قابل ارائه به کارگران، تا اطلاع بعدی بصورت غیرحضوری انجام می پذیرد و نیازی به مراجعه حضوری آنان نیست؛تصریح کرد: طبق پیام ها و اطلاع رسانی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز، بهترین و اثرگذارترین راهکار ممکن برای مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است، که از این رو اقدامات و راهکارهای لازم برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از ویروس کرونا در محیط های کارگری در حال انجام است.

مختاری افزود: کلیه رویدادهای ورزشی و فعالیت مجموعه های ورزش کارگری، برگزاری هر نوع نشست کارگری و کارفرمایی، جلسات و مجامع تعاونی ها لغو شده است.

 رئیس شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس  با بیان اینکه بر اساس دستور مقام عالی وزارت تمام دفترچه های بیمه تامین اجتماعی که اعتبار آنها به پایان رسیده است تا پایان فروردین ماه دارای اعتبار بوده و نیازی برای مراجعه به شعبه های تامین اجتماعی برای تمدید نیست، ادامه داد: حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز از طریق دستگاه ثبت اثر انگشت تا اطلاع بعدی لغو  و به همان شیوه سنتی احراز هویت انجام می گیرد و در موارد بسیار ضروری هم نیازی به مراجعه نیست.

مختاری همچنین اظهار داشت: مکاتبات لازم با همه واحدهای کارگری، کارفرمایی و تعاونی ها برای فراهم سازی شرایط حفظ سلامت کارگران در محیط های کار و ضدعفونی کردن این محیط ها انجام شده است تا شاهد کمترین آسیب ممکن در جامعه کارگری و کارفرمایی استان در مقابل ویروس کرونا باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.