قصه فرودگاه شیراز، خلبان افغانی، بازار سیاه بلیط و تاخیرهای گسترده

خبر پارسی: به رغم موافقت دولت با آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما که به منظور بهبود خدمات رسانی شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت، اما پروازهای فرودگاه شیراز با تاخیرهای گسترده همراه است.

مسافران و شهروندان شیرازی  اخیرا با پدیده تکراری تاخیر گسترده در پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف روبرو هستند و ساعت‌ها وقت خود را در فرودگاه شیراز صرف بی‌توجهی مدیران شرکت‌های هواپیمایی و تاخیرهای پرواز می‌کنند.

IMG-20140628-WA0003

این تاخیرهای گسترده در حالی در فرودگاه شیراز رخ می‌دهد که اولا این شهر با نرخ صعودی ورود گردشگر خارجی نسبت به سال‌های گذشته روبرو است و از طرفی شرکت هواپیمایی که خدمات آنها با تاخیر روبرو می‌شود، به هیچ یک از قوانین مرتبط با تاخیر و ارائه خدمات به شهروندان متعهد نیستند.

فرودگاه شیراز که هر روز با دو تا پنچ تاخیر پروازی روبرو است و از طرفی کیفیت نامناسب خدمات پروازی توسط شرکت‌های هواپیمایی اعتراض نسافران را به دنبال داشته است، نیز هیچ سیاست مشخصی برای برخورد با شرکت‌های متخلف ندارد و همچنان به شرکت‌های متخلف خدمات پروازی ارائه می‌کند.

IMG-20140628-WA0005

فقدان نظم ساعت پروازها ناشی از تاخیرهای گسترده در فرودگاه شیراز به بازار سیاه فروش بلیط و ورود دلالان به این حوزه دامن زده است  و به صراحت می‌توان در محل ترمینال پروازهای داخلی بلیط‌های با نرخ بازار سیاه جستجو کرد.

«سیدحسین ذوالانوار» نماینده مردم شیراز نیز در همین رابطه با اعتراض به عملکرد شرکت‌های هواپیمایی به ایسنا گفت: در گذشته هواپیماها تاخیر آنچنانی نداشت و تعداد پروازها قابل توجه بود اما متاسفانه هم اکنون الی ماشالله در پروازهای شرکت آسمان تاخیر وجود دارد و حتی ابطال پروازها را نیز به کرات شاهد هستیم.

وی با اشاره به آمار پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در اردیبهشت سال ۹۱ و مقایسه آن با مدت مشابه در سال جاری اطرنشان کرد: در هفته آخر اردیبهشت ماه ۱۴۲ پرواز رفت و برگشت داخلی در جنوب کشور با محوریت شیراز و ۳۱ پرواز رفت و برگشت خارجی انجام می شد، ضمن اینکه این پروازها به ۲۴ نقطه خارجی و داخلی صورت می گرفت، در حالیکه این تعداد پرواز در اردیبهشت ۹۳ به ۸۷ پرواز رفت و برگشت داخلی و ۲۷ پرواز رفت و برگشت خارجی به ۱۶ نقطه کاهش یافته است.

ذوالانوار با انتقاد شدید نسبت به این روند تاکید کرد: نمی شود با ندانم کاری و سیاسی بازی با جان و وقت مردم بازی کرد.

منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه نمی توان به بهانه تحریم ها از انجام صحیح امور غافل شد، ادامه داد: سال ۹۱ در اوج تحریم ها موفق به خرید یک فروند هواپیمای ایرباس شدیم اما در شرایط کنونی که تحریم ها در شرایط مطلوب تری قرار گرفته و مبادلات ارزی آسان تر از گذشته انجام می شود نتوانستیم بنا به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان حتی یک قطعه برای تعمیر هواپیما بخریم.

وی اضافه کرد: در این مدت نه تنها موتور هیچ هواپیمایی تعمیر نشده، بلکه فقط یک فروند هواپیما مربوط به ۲۰ سال قبل از افغانستان به همراه گروه پروازی اجاره شده است که جای تاسف دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این هواپیما و گروه پروازی از شرکت kam eir افغانستان که در اتحادیه پروازهای اروپا ممنوع الاپرواز است اجاره شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود این همه نیروی متخصص و تحصیلکرده و خلبان در فارس و کشور، نیروی کار از افغانستان وارده کرده اند، تصریح کرد: پاسخ این بی مسئولتی را چه کسی باید بدهد؟ چرا نیروهای کار متخصص و خلبان های ما که این همه برای آنها هزینه شده است باید در شرکت های دیگر مشغول به کار شوند.

ذوالانوار گفت: تحریم ها نباید بهانه ای برای سرپیچی از مسئولیت ها باشد، تحریم ها برای ما تازگی ندارد ما ۳۰ سال است که با تحریم ها دست و پنجه نرم می کنیم.

به نظر می‌رسد شرایط فعلی فرودگاه شیراز با توجه به افزایش آمار ورود گردشگر خارجی به استان فارس نه تنها زیبنده این استان تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه منجر دلنگرانی‌ها فعالان عرصه گردشگری شده است.

IMG-20140628-WA0004

1 دیدگاه برای “قصه فرودگاه شیراز، خلبان افغانی، بازار سیاه بلیط و تاخیرهای گسترده

  1. ممنون به خاطر این گزارش .
    البته در مورد صنعت هوایی کشور حرف های بسیار بیشتری برای گفتن هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.