فضای باز گفت و گو عاملی موثر بر موفقیت است

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای باز گفت و گو، این اقدام را در عملکرد موفق اثرگذار دانست و تاکید کرد که تا نتوانیم مشکلات را در فضایی آرام و بی تنش به بحث بگذاریم، امکان یافتن راهکار حل مسائل وجود ندارد.

دکتر عیسی علیزاده در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید جهاددانشگاهی فارس در شیراز بیان کرد: معتقدم اگر واحدی در طول دوران فعالیت خود عملکردی موفق داشت، این موفقیت منتسب به همه کارکنان واحد فارغ از مسئولیت‌هاست و ناکامی‌ها و ضعف‌های احتمالی هم تنها به رئیس بازنمی‌گردد. واحدهایی که توانسته‌اند فرهنگ جهادی را به لحاظ فرهنگی در نیروهای خود نهادینه کنند،‌ به توانمندی‌ها و موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌اند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه رشد متوازن همه واحد موجب موفقیت یک واحد می‌شود، بر پرهیز از سیاست زدگی در جهاددانشگاهی تاکید و اضافه کرد: تصور غلطی در برخی واحدها و نهادها وجود دارد مبنی بر اینکه ارتباطات سیاسی به معنی وادگی سیاسی است، در حالی که جهاددانشگاهی فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، اختلاف نظرها و نگرش‌های متقاوتی را در خود جای داده است.

علیزاده با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد حاکمیتی است و نه یک نهاد دولتی و با تغییر دولت‌ها هم تغییری نمی‌کند، تصریح کرد: خط قرمز جهاددانشگاهی، خط قرمز حاکمیتی است؛ بنا نیست که خط قرمزها را اینقدر پررنگ کنیم که میزان ریزش و حذفیاتمان زیاد شود.

فضای باز گفت و گو عاملی موثر بر موفقیت

او با تاکید بر این نکته که واحدهای موفق جهاددانشگاهی در کشور فضای گفت‌وگو را باز گذاشته‌اند، گفت: تا ما نتوانیم در خصوص مشکلاتمان در فضایی آرام، بدون تنش و حاشیه و قضاوت بحث کنیم، نمی‌توانیم راهکار پیدا کنیم.

علیزاده همچنین با بیان اینکه جهاددانشگاهی در شرایط فعلی به لحاظ ارتباطات با نهادهای حاکمیتی و دولتی در بهترین شرایط قرار دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در استان‌هایی نظیر فارس و شهر شیراز با توجه به ظرفیت‌های موجود باید به لحاظ فرهنگی خیلی تاثیرگذار باشند.

او گفت: نظر شخصی‌ام اینست که حوزه فرهنگ باید به هنر، ادبیات و فلسفه بپردازد، این موضوع به ویژه در دانشگاه باید مد نظر باشد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی تاکید کرد: باید برای دانشجو کار کنیم اما این کار لزوما نباید در خود دانشگاه باشد. باید فضایی بیرون از دانشگاه برای دانشجویان با رویکرد گفتمانی جهاددانشگاهی ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.