فصل مشترک همه سخنرانان آئین معارفه شهردار جدید شیراز؛شهر انسان محور،رشد فرهنگ شهروندی

خبر پارسی – در روزی که دو سالن پر شده بود تا کلید شهر شیراز رسما به مهندس حیدر اسکندر پور سپرده شود،مهمترین اتفاق ممکن اجماع همه سخنرانان بر شهر انسان محور و رویکرد فرهنگی به دیار حافظ و سعدی بود.

سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از توجه نظام اسلامی به ارزش های انسانی سخن گفت و یادآور شد رویکرد شورای پنجم رویکرد مردم محور و توجه به فرهنگ، آداب و رسوم مردم است و در نهایت توجه به شیراز به‌عنوان سومین شهر حرم اهل بیت و پایتخت فرهنگی ایران و ایجاد شهری سبز، پاک و ایمن است.

او همچنین مهندس اسکندر پور،شهردار جدید شیراز را مدیری با تجربه،با هوش و آشنا به شهر بزرگ شیراز دانست.

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه بیشتر به قابلیت‌های فرهنگی شیراز و لزوم داشتن نگاهی همه‌جانبه به تمام داشته‌های این شهر بدون افراط و تفریط تاکید کرد.

او معتقد بود از بسیاری قابلیت‌های شیراز در ابعاد گردشگری، ادبی، فرهنگی، پزشکی و … غافل مانده‌ایم و برای رشد و توسعه شهر باید از مشاور خارجی بهره گرفت.

پارسایی همچنین خواستار توجه به مباحث فرهنگی شهر شیراز به موازات مباحث مذهبی شد.

او با طرح این پرسش که چرا چرا شیراز نباید علی‌رغم داشتن سعدی و حافظ، جایگاهی بین شهرهای خلاق ادبی جهان داشته باشد؟ گفت:این بی‌عرضگی ما مسئولان را نشان می‌دهد که نتوانستیم از فرصت‌هایمان به‌خوبی استفاده کنیم.

انسان محوری و توجه به داشته های فرهنگی مهمترین رئوس سخنان دیگر نماینده شهر شیراز یعنی علی اکبری بود.

او همچنین حفظ حرمت ها و امانتداری مدیران شهرداری و اعضای شورا را یک وظیفه و تکلیف دانست و در نهایت خواستار دسترسی آسانتر به صحن شاهچراغ شد.

استاندار فارس نیز با تاکید بر انسان محوری برنامه های شهرداری از شهر جدید خواستار شهری سالم،با محیطی دلپذیر و نشاط آفرین در ابعاد اجتماعی فرهنگی شد.

مهندس تبادار با یاد آوری اینکه زیر گذر و روگذر نیز برای شهر لازم است گفت:نگاه به محیط شهر باید آرامش را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

مسعود رضایی نماینده دیگر مردم شیراز در خانه ملت نیز فرهنگ سازی را از جمله مهمترین کارکردهای شهردار برای کم کردن حاشیه نشینی و رفع تکدی گری در سطح شهر دانست و خواستار رفع تنگ نظری ها و سطحی نگری برای توسعه فرهنگی شهر شیراز شد.

در پایان این برنامه شهردار جدید شیراز نیز شعار خود را “شیراز، شهر سبز پایدار ،شهروند فرهنگ مدار” خواند و گفت: شیراز ما شهر انسان محور وشهروندان فرهنگ مدار است.

او بر توسعه متوازن شهر شیراز تاکید کرد و گفت: شیراز ما شهر امید و سرزندگی و نشاط خواهد بود و در خدمتگزاری آحاد مردم از جنوبی ترین نقطه شهر تا شمالی ترین نقطه آن را به یک چشم نگاه خواهم کرد.

  شهردار جدید شیراز را نگین تمدن ایران زمین دانست که دارای عناوین مهمی چون پایتختی فرهنگی کشور و سومین حرم اهل بیت (ع) است و گفت: شرایط تاریخی، مذهبی، ادبی، فلسفی، و فرهنگی شیراز را به کلان شهری منحصر به فرد در سطح کشور تبدیل کرده است .

اسکندرپور شیراز را شهری متکثر از اقوام مختلف و دارای قطب گردشگری مذهبی، تاریخی، فرهنگی، و سلامت عنوان کرد و افزود: شیراز ما جهان شهری در عرصه بین المللی است .

شهردار شیراز در پایان با اشاره به مشکلات احتمالی پیش رو، گفت: می دانم که با مشکلات زیادی روبرو خواهم بود، حجم تعهدات گذشته و عدم تحقق بودجه طی ۷ ماه اخیر را نیز می دانم، اما من وهمه همکارانم به گذشته نگاه نمی کنیم بلکه به آینده نگاه خواهیم کرد و به پیش می رویم اما در این مسیر نیازمند به همراهی همه مردم شیراز هستیم چه آنانی که در داخل شهر زندگی می کنند و چه کسانی که در خارج از شهر هستند، به هم گامی همه مردم با  هر سلیقه سیاسی نیازمندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.