فرصت طلایی شهرداری شیراز برای فعالان صنعت ساختمان

خبرپارسی – معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از کاهش ۲۲ درصدی تعرفه های ریالی عوارض صدور پروانه های ساختمانی با هدف رونق بخشی به صنعت ساختمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، هاشم پور با بیان اینکه نشانه های جدیدی از رونق صنعت ساختمان و تحرکات بازار ساخت و ساز از جمله افزایش حجم تقاضاها برای خرید زمین مشاهده می شود، گفت: پیش بینی می شود رکود ساختمانی به پایان برسد و حداکثر در نیمه دوم سال جاری، تیراژ ساخت و ساز شیب مثبت به خود بگیرد.

او افزود:‌ از این رو مجموعه مدیریت شهری نیز با اعمال سیاست های حمایتی و راهکارهای تشویقی همچون کاهش ۲۲ درصدی تعرفه های ریالی عوارض صدور پروانه های ساختمانی در تسریع این روند گام برمی دارد و ضمن تلاش برای برون رفت از چالش های اقتصادی شهر، زمینه  تحرک و پویایی مجدد بازار ساختمان را فراهم می کند.
وی صنعت ساختمان را از مهم ترین صنایع مولد و پیشران اقتصادی کشور دانست و افزود: اراده جدی برای بهبود شرایط اقتصادی شهر و عبور از تنگناهای مالی در مجموعه مدیریت شهری شیراز وجود دارد تا با اصلاح فرآیندها و اعمال سیاست های محرک و تشویفی در جهت بازآفرینی شاخصه های اقتصادی شهر و رونق بخشی به سرمایه گذاری در حوزه ساختمان گام بردارند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه راهکار بازگشت بازار ساختمان به مسیر رونق غیر تورمی و پویایی در سرمایه گذاری را بازنگری، تدوین و اصلاح سیاست های حمایتی است، خاطرنشان ساخت: با اعمال سیاست های شهرداری در راستای تحرک بخشی به حوزه ساختمان می توان امیدوار بود بخش قابل توجهی از نقدینگی انباشته شده در نظام بانکی کشور به سمت بازار مسکن هدایت و با افزایش حجم معاملات و سطح تقاضا نیز به مرور زمان،رونق به صنعت ساختمان بازگردد.
هاشم پور تصویب لایحه کاهش تعرفه های ریالی عوارض صدور پروانه های ساختمانی(کاهش عوارض ساختمانی) را یک سیاست محرک برای بخش ساختمان دانست و افزود: در ماده واحده این لایحه که در شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شده آمده است، به منظور اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی جهت پویایی ساخت و سازهای شهری و ارایه تسهیلات لازم در این خصوص مقرر گردید چنانچه کلیه مودیان نسبت به پرداخت کل بدهی خود تا پایان آبان ماه سال جاری اقدام نمایند مشمول کاهش ۲۲ درصدی عوارض ساختمانی خواهند شد.
وی در پاسخ به این سوال که با اجرای مصوبه کاهش عوارض صدور پروانه های ساختمانی چه اهدافی را دنبال می کنید به گزارش توجیهی این مصوبه که دو هدف اعمال راهکاری تشویقی در جهت احیای صنعت ساختمان” و “افزایش حجم خدمت رسانی به شهروندان” را مورد توجه قرار می دهد، اشاره کرد و افزود: تحقق اهداف کلان این سیاست، به نوعی بهره مندی از یک سود مشارکتی برد- برد را برای سازندگان، سرمایه گذاران و فعالان صنعت ساختمان از یک سو و رونق اقتصادی شهر شیراز از سوی دیگر به ارمغان خواهد آورد تا از این طریق با افزایش منابع درآمدی پایدار، شهرداری بتواند از طریق تزریق نقدینگی و انجام برنامه ریزی های بهینه و متناسب با نیاز شهر،ضمن دستیابی به شاخصه های رفاه اجتماعی و گسترش مولفه های توسعه یافتگی شیراز، به گسترش زیرساخت های عمرانی- خدماتی  و اجرای طرح های توسعه ای همت گمارد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز به ابلاغ مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص “تشکیل باشگاه مودیان دایم و خوش حساب شهرداری شیراز”  نیز اشاره و تاکید کرد: طبق این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده شده است تا در راستای حفظ و ارتقای جذب درآمدهای عمومی و ایجاد اشتغال از محل ایجاد مشوق های مالی و اداری برای آن دسته از مودیان که دارای سوابق مثبت در پرداخت های مالی وآن دسته از انبوه سازان در سطح شهر شیراز که مشتریان ویژه شهرداری شیراز به حساب می آیند، نسبت به تشکیل باشگاه مودیان دایم و خوش حساب و ارایه کارت های عضویت طلایی، نقره ای و برنزی اقدام کند. بر این اساس راه اندازی گیشه ویژه باشگاه مشتریان در هر منطقه جهت پیگیری و به نتیجه رساندن تقاضای اعضاء در اسرع وقت و اختصاص درصد تعدیل نرخ بهره بر اساس نوع کارت از مزایای این طرح است.
هاشم پور در بخش دیگری از سخنان خود به نامه شهردار شیراز در خصوص اولویت پرداخت حقوق و مزایای پرسنل، پیش از مدیران اشاره کرد و گفت: این اقدام ترویج یک الگوی اخلاقی-مدیریتی و مصداق بارز حفظ کرامت پرسنل است. در راستای رفع دغدغه های معیشتی پرسنل شهرداری شیراز و تاکید ویژه شهردار مبنی بر اجرای این بخشنامه،کلیه حقوق و و مزایای مربوط به مهرماه پرسنل، پیش از مدیران ارشد و معاونین پرداخت شد.
وی تاکید کرد: توسعه اقدامات رفاهی، انگیزشی و رفع تنگناهای معیشتی کارکنان از سیاست های اصلی شهرداری شیراز در جهت ایجاد تعلق و تعهد سازی سازمانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.