فرزاد وثوقی :روزنامه نگار در زوم یک نوع رک گویی با ملاحظه نسبت به اصحاب رسانه است/زوم با ذره بین جالبش خیلی ها رو برجسته کرد

خبر پارسی – فرزاد وثوقی – پروژه روزنامه نگار در زوم که به ابتکار جناب دکتر کمالی سروستانی وجناب صدری در مدت گذشته با حضور اصحاب رسانه برگزار شد قبل از آنکه نقد و بررسی آثار افراد باشد به نوعی تجلیل خاطره انگیزی از سال ها فعالیت افراد است که درواقع به پویایی ادامه میسر وسرانجامی دل انگیز منتهی خواهد شد.
اما سئوال اینجاست چرا جلسات زوم از ابتدا تا کنون با استقبال خیلی خوب اهالی رسانه همراه نشده است و معمولا جلسات با معدود دوستانی برگزار می شود؟واقعیت اینجاست که دراین صنف انجام کار گروهی عملا غیر ممکن است و فردی خودش را نسبت به دیگری  ارجح می داند. هر چند نگاه ها به جلسات آینده زوم است وهمه منتظر هستند ببینند چه کسی انتخاب می شود تا آثارش مورد نقد قرار گیرد اما شاید به این انتخاب معترض باشند.
در جلسات اولین روزنامه نگار در زوم کار به این شیوه بود که روزنامه های فارس در اعتراض کلی به این شیوه از انتشار اخبار همکاران خود سر باز زدند و از این طریق معلوم ساختند فلانی از نظر ما اصولا روزنامه نگار نیست که در چنین جلساتی از او نامی برده شده است و این عمل خواسته ونا خواسته به ایجاد شکافی بزرگ در جامعه رسانه منجر شده است هر چند افراد منتخب از هر روزنامه به انتشار پیش خبر وپس خبر در  روزنامه های خود پرداختند، اما سایر روزنامه ها آنطور که باید این اخبار را برجسته نکردند.

ناگفته نماند ابتکار جناب صدری در ایجاد سایت خبر پارسی باعث شده دوستان ما در سراسر دنیا به اطلاعات و اخبار زوم دست رسی داشته باشند و فرقی نمی کند روزنامه های شیراز با تیراژ های حداقلی خود عناد خود نسبت به همکاران قدیمی خود را ثابت کنند.
روزنامه نگار در زوم یک نوع رک گویی با ملاحظه نسبت به اصحاب رسانه است. آنان که بوده ورفته اند و آنان که هستند و در حال فعالیت اند وشاید در حاشیه قرار گرفته باشند .اما ابتکار زوم با ذره بین جالبش خیلی ها رو برجسته کرد و خدا کند در آینده فرق روزنامه نگار و دلال های روزنامه را از هم تشخیص دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.