فجر رفت/خداحافظ حضرات بازنشسته /کسی برای سرهنگ ها نامه می نویسد؟

خبر پارسی- ۱- یازدهمین روز اردیبهشت ماه ۹۳ در ورزشگاه شهدای شهر قدس اتفاقی قابل پیش بینی رخ داد.شکست فجر در برابر پیکان ماحصل یکسال چرخیدن بیهوده تیمی بود که می شد حدس زد در چنین روزی توان بردن یک تیم دسته اولی را هم ندارد.فجر راهی را رفت که فوتبال فارس را دل نگران کرد.آنها عاقبت اسیر گل سعید حلافی شدند و راه لیگ دسته اول را در پیش گرفتند تا ثابت شود افکار سنتی و تکراری دیگر در فوتبال جواب نمی دهد.

۲-گابریل گارسیا مارکز در اوج مشکلات روحی روانی خود رمانی نوشته به نام «کسی برای سرهنگ نامه نمی نویسد». رمانی که سرگذشت سرهنگی است که در اوج فقر وابستگی هایی دارد و در انتظار نامه ای نشسته است.خروسی که یادگار فرزند اوست هم در داستان به خوبی گنجانده شده و دیالوگ های جالبی هم در کتاب به چشم می خورد.« زندگی بهترین چیزیست که تا به حال اختراع شده است.»،« من کلاه سرم نمیگذارم که مجبور باشم آن را برای هر کسی بردارم.» و «فقر بهترین دوای مرض قند است.» جملاتی به یادماندنی هستند که این نویسنده کلمبیایی روی کاغذ آورده است.

۳-جعفر جعفری حدود ۲۷ سال در کنار فجر سپاسی حضور داشته است.او موسس این باشگاه است. محمود یاوری همه ایران را دور زده و اخیرا” بر حسب عادتی تلخ سالی دو تیم را روانه لیگ دسته اول می کند.سئوال اینجاست که این دو تا کجا باید با متد قدیمی و سوخته خود در فوتبال ما روزها را بگذرانند.ماحصل حضور این دو در این فصل برای فجر چه بود؟ چه کسی باید از فجر بپرسد چرا یاوری را در ابتدای فصل از دست دادید و رو به شاغلام آوردید و به چه دلیل دوباره سراغ سرهنگ بازنشسته رفتید؟ کدام تیم رده پانزدهمی دنیا را سراغ دارید که وقتی قافیه را بر خود تنگ ببیند سراغ سرمربی تیم رده شانزدهم برود تا وی در نقش منجی پا به این تیم بگذارد؟ جعفری اگر به همین دو سئوال پاسخ بدهد ممنون می شویم.

۴-سئوال زیاد است.شاغلام را با کدام کارنامه برگرداندند؟او بعد از جدایی از فجر با کدام تیم نتیجه مطلوب گرفته بود؟ باشگاهی که در رده پایه تیم امید خود را قهرمان ایران و جوانانش را در جمع چهار تیم می بیند چرا هیچ یک از نفرات این تیم ها را در جمع بزرگسالانش ندید؟ چرا وارد جنگ روانی با فرهاد کاظمی شدید؟ کسی که دکترای جنگ های روانی فوتبال را دارد و نشان داده بلد است از حاشیه ها به نفع خود بهره ببرد؟

۵-محمود یاوری گفته بود حریفان ۴۰ میلیارد هزینه کرده اند اما از خود نمی پرسد با تیم ۳۰ میلیاردی مس چرا نتوانست نتیجه بگیرد؟ او که قبلا شیراز را مدینه فاضله خود می دانست و هر گاه در فوتبال ایران به بن بست می رسید در شیراز احیا می شد این بار این سنت را هم شکست تا فوتبال فارس حالا در انتظار سالی بدون نماینده در لیگ برتر باشد.

۶-جعفری و یاوری به انتهای راه رسیده اند.دیگر کسی برای این سرهنگ ها نامه تمجید نمی نویسد. دیگر زندگی در لیگ برتر را به صرف حضور دراین رقابت ها و بدون بستن تیمی برای جدال با مدعیان نمی توان مقبول دانست.حالا شاید بهتر بتوان به خبرهای این روزها توجه کرد.اینکه گفته می شود قرار است رسول فلاح جانشین جعفری شود و برای ساختن تیمی جدید گام بردارد. منتظر روزهای بعد و خبرهای تکمیلی می نشینیم اما قطعا دیگر نمی توان برای جعفری در فجر جایی را در نظر گرفت.خداحافظ لیگ برتر، خداحافظ جعفری، خداحافظ یاوری. به درود . درب را پشت سرتان ببندید!

2 دیدگاه برای “فجر رفت/خداحافظ حضرات بازنشسته /کسی برای سرهنگ ها نامه می نویسد؟

  1. زمانی که حسین فلاح دبیر مجمع دانشجویان ولایتمدار دانشگاههای شیراز در جلسه ای که اصلا به فوتبال مربوط نمی شود در مورد رسول فلاح سخن می گوید و از او به عنوان انسان پاک و ورزشی یاد می کند شک نکنید که فلاح مدیرعامل فجر می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.