غوغای مدیران “ترین” گو در فارس؛گینس را خبر کنید!

خبر پارسی – فرزاد صدری – اولین،بزرگترین،بیشترین،بهترین و باز هم “ترین” فقط در استان فارس است که به وفور یافت می شود!آمار دروغ می دهند تا ما خوشحال شویم ولی احمق می شویم و “ترین” ها را تیتر می کنیم!
در حالی که خداوند در سوره مبارکه صف صراحتا می فرمایند:«ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ‌چرا چیزی می‌گویید که انجام نمی‌دهید و نزد خدا سخت ناپسند است که چیزی را بگویید و انجام ندهید»،کم نیستند مدیرانی که در استان فارس، چیزی را می‌گویند که انجام نمی‌دهند!
برای دیدن این مدیران می توانید سری به اخبار روابط عمومیشان بزنید و یا در نشست های خبری شان شرکت کنید وقتی بادی در غبغب می اندازند و مدعی می شوند: برای اولین بار در کشور….اداره ما به عنوان بهترین اداره…..بیشترین تولید را در کشور …..بزرگترین ….مربوط به شیراز است …..بهترین اداره از دید ارباب رجوع در کشور اداره ما بود…..
این همه “ترین” اما با واقعیت تفاوت دارد و البته دروغ ادعای باطلی است که گوینده، عمداً آن را به عنوان واقعیت بیان می‌کند! عمدا بیان می کند چون ناتوان است چون عقده حقارت دارد و صندلی مدیریت را برای پناه بردن به کمبودهایش انتخاب کرده!
باور نمی کنم اینجا استان فارس مهد تمدن و پاکی و راستگویی باشد.سنگ نبشته های تخت جمشید را در ذهنم مرور می کنم که از اهورامزدا خواسته شده «ما را از دروغ دور بدار».
باور نمی کنم اینجا شیراز سومین شهر حرم اهل بیت است که در روایتی از معصوم آمده: ممکن است مومن در حالتی دچار گناهان بزرگی چون دزدی و زنا شود و توبه کند، اما دروغ گویی با مسلمانی قابل جمع نیست!
مهمترین سرمایه یک جامعه را اعتماد متقابل و اطمینان عمومى دانسته اند،با “ترین ” هایتان چوب حراج به اعتماد عمومی نزنید که دروغ هایتان طعم گسی دارد و به دهان مزه نمی شوند!
دیروز با پول بیت المال مجلات رنگی چاپ می کردید و امروز با همان پول آگهی چاپ می کنید با این تفاوت که نرخ دروغ هایتان پایین آمده است شاید به همین دلیل “ترین” هایتان تیتر می شوند! در این تورم و گرانی پایین آمدن نرخ دروغ جای تیتر هم دارد!
راستی دروغ ممنوع برای دولت «راست» نبود! دولت «چپ» هم که کند با دروغ «راست» نمی شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.