عِلم شان را عِلم امام حسین می دانند؟ / فحاشی با قذف فرق دارد جناب مداح!

خبر پارسی -عبدالصمد ابراهیمی :

١-قذف متهم کردن افراد به زنا و…است و در قانون مجازات شروط و البته مجازاتهایی برایش در نظر گرفته شده که به طور کلی مجزا از فحاشی ها و توهین های دیگر است. یکی از شروط تحقق آن عدم اثبات آن است یعنی فردی را به زنا متهم کنی و توان اثبات نداشته باشی.

٢-منصور ارضی در تلویزیون مدعی می شود که امام حسین (ع) هم خطاب به عبیدالله از عبارت  «یابن الدعیه» استفاده کرده است پس او هم می تواند فحاشی کند.فارغ از تعابیر و تفاسیر در مورد آن داستان خطاب حضرت امام حسین(ع) و ترجمه این عبارت باید از جناب مداح پرسید علم امام بگونه ای بود که توان اثبات ادعایش را داشت شما هم چنین توانی دارید؟ او خطاب به عبیدالله معلوم الحال این عبارت را بکار برده شما برای چه کسانی بکار می برید؟

٣-در ماجرای حربن یزید ریاحی هم آمده که امام(ع) خطاب به او از عبارت مادرت به عزایت بنشیند که نوعا نزد قوم عرب توهین محسوب می شده.اما بزرگی داستان را اینگونه تعریف میکرد که زمانی که حر از کاخ کوفه به قصد کربلا بیرون رفت هاتفی به او می گفت داری به سوی بهشت می شتابی. حر به خودش گفت من که می دانم جنگ با پسر فاطمه (س) حاصلش جهنم است پس این بشارت چیست؟ بعد خودش به خودش گفت خر مادرت به عزایت بنشیند.داری به کجا می روی؟ بعد که با امام روبرو شد و امام از او پرسید تو با مایی یا علیه ما؟پاسخ داد علیه شما؟ امام با بکار بردن آن جمله داشتند هشدار خود حر را به او یادآوری می کرد.بعد هم با لبخندی به اصحابش فرمود سیاهه اسامی شهدای کربلا را که مرور می کنم نام حر هست اما خودش می گوید علیه شما هستم.وقتی هم حر به شهادت رسید امام بالای سرش رفته و فرمودند مادرت عجب نامی  برایت انتخاب کرده. بنوعی از او که یکبار نام مادرش را برده بود دلجویی کردند.

٣-امام حسین (ع) هستی اش را برای اسلام داد.هر وقت خواستید خودتان را با امام(ع) مقایسه کنید ببینید برای اسلام چه کرده اید؟اگر به نتیجه ای رسید ما را هم مطلع کنید تا از قضاوت هایمان در مورد عملکردتان عذرخواهی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.