علی دایی در برنامه نود: چون در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد نرفتم از تیم ملی برکنار شدم

خبر پارسی – می دانید دلیل برکناری من از تیم ملی چه بود؟ چون به علی دایی پیشنهاد دادند در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد باش و من نرفتم عین آب خوردن من کنار گذاشته شدم.

علی دایی با حضور در خط تلفنی برنامه نود در ابتدا در مورد اینکه آیا بهتر نبود برای حفظ شان خود بعد از انتخاب حمید درخشان در تمرین حاضر نمی شد، گفت: متاسفانه یک طرفه صحبت می کنید. مگر من با سایت ها مربی پرسپولیس شدم که با خبر سایت بر کنار شوم تا موقعی که به من حکم اخراج ندهند سرمربی پرسپولیس هستم. در فوتبال حرفه ای کار می کنم مشکلات دیگر را ول کردید آنوقت می گویید علی دایی در تمرین حاضر شده است.

وی افزود: از همه هواداران که من را تحمل کردند طلب حلالیت می کنم روی خط برنامه آمدن برای تبرئه کردن خودم نیست بدون شک من هم ایراداتی داشتم. برخی مسائل باید روشن شود. دوست دارم قبل از بیان صحبت‌هایم که نمی توانم همه آنها را بیان کنم به چند مورد اشاره داشته باشم.

دایی خطاب به عادل فردوسی پور گفت: شما قاطعانه می گویید محمود احمدی نژاد من را مربی تیم ملی کرد اما به هیچ وجه اینطور نبود. اما احمدی نژاد من را بعد از بازی با عربستان از تیم ملی برکنار کرد. محمد علی آبادی از کنار علی کفاشیان با من تماس گرفت و من انتخاب شدم.

وی در مورد اینکه علی آبادی از چه کسی دستور گرفته بود، گفت: اگر وزیر الان من را کنار گذاشته است آیا این کار را روحانی کرده است. آن زمان برکناری من با دستور مستقیم بود به قول شریفی شما مغلطه می کنید. کفاشیان به من پیامک داد و گفت علی آبادی می خواهد با من صحبت کند. علی آبادی آن موقع کنار کفاشیان بود. کفاشیان و علی آبادی من را انتخاب کردند اما با دستور مستقیم احمدی نژاد بعد از بازی با عربستان  برکنار شدم اگر مصاحبه چند وقت پیش کفاشیان را دیده باشید اشاره به همین موضوع داشت.

وی افزود: شما می توانید این مورد را از علی آبادی بپرسید اصلا می دانید دلیل برکناری من از تیم ملی چه بود؟ چون به علی دایی پیشنهاد دادند در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد باش و من نرفتم عین آب خوردن من کنار گذاشته شدم. شما می گویید علی آبادی از یک نفر دستور گرفته است الان بیان می کنم در انتصاب من چنین چیزی نبود.

سرمربی سابق پرسپولیس گفتک: من از سیاسی یک سوال دارم علیرضا رحیمی می گوید به سیاسی پیشنهاد دادم دایی را دعوت کن و بگو مصوبه هیأت مدیره به برکناری او است شاید دایی یک درصد استعفا داد. بعد  سیاسی رفت اتاق با یک نفر صحبت کرد و گفت دایی قطعا باید برود. من می پرسم آن یک نفر چه کسی بوده است که تلفنی با او صحبت کرده است؟

وی در مورد حضورش بعد از برکناری در تمرین خاطرنشان کرد: وقتی من و رحیمی را بر داشتید رحیمی چطور می تواند به من اطلاع بدهد که نباید به تمرین بروم.

دایی در ادامه تأکید کرد: محکم می گویم در این چند ماه که اینجا بودم یک نفر فقط پشت تیم بود که آن علیرضا رحیمی بود. او سر تمرین بود و همه جوره کنار ما حاضر می شد. غیر از رحیمی اخبار خوشی از کسی را نمی شنیدم. به هیأت مدیره آمدم و گفتم اگر مشکلی دارید بگویید که خیلی راحت می روم. فردی نیستم که این پست ها برایم خیلی ارزش داشته باشد. همانجا گفتم خیلی راحت بگویید تا جدا شوم. بعد از هفته دوم صحبت ها علیه تیم شروع شد. من مربی بودم که قرارداد داشتم. تازه به هیأت مدیره آمده بودید که گفتید تا چند روز دیگر سرمربی معرفی می کنید. فکر می کنم از ۷ / ۲ /۹۳ مصاحبه ها شروع شد که سرمربی آینده را معرفی می کنیم. من از شما ایراد نمی گیرم ایراد از افرادی است که شما را گذاشتند و نسبت به این مسائل جبهه گرفتید. از روز اول می دانستم در هیأت مدیره راجع به من چه گفته می شود. در مورد اعضای کادر من صحبت می کردید. مشکلم از اسفند سال قبل است که در جلسه ما در وزارت ورزش صحبت ها را بیرون فرستادند و سپس آن لیست تیم بیرون منتشر شد و ۲ میلیاردی که به ما نداده بودند را در لیست لحاظ کردند. زیر بار حرف زور نمی روم. مشکلات زیادی به وجود آوردند. افتخار می کنم ۳ فصل پرسپولیس بودم که تیم را به آسیا فرستادم. امسال بد نتیجه گرفتیم این موضوع را قبول می کنم اما این مسئله هزار دلیل دارد.

سرمربی سابق پرسپولیس در مودر صحبت های محمد مایلی کهن علیه خود خاطرنشان کرد: متاسفانه در برنامه زنده اجازه می دهید به علی دایی توهین کنند. یکی از حرفهایش را در دادگاه نتوانسته ثابت کند دفعه سوم است که او را محکوم می کنم اگر یک بار حق بود علی دایی محکوم می شد.

وی در مورد اینکه مایلی کهن گفته با لباس شخصی به تمرین می رود، اظهار داشت: هیچ وقت لباس شخصی در تمرین به تن نداشتم با لباس شخصی رفتم و بعد در تمرین لباس تمرین پوشیدم اینطور نیستم که با گرمکن همه جا بروم. یکی دو بار شاید در ریکاوری لباس تمرین نپوشیده باشم. کارم را از طریق وکلایم به صورت قانونی انجام می دهم.

وی افزود: اینکه گفته شد از ورود من در روز پنجشنبه ممانعت شده باید بگویم که به هیچ وجه روز پنج شنبه سر تمرین نرفتم.

دایی با انتقاد از برنامه نود اظهار داشت: سوالی که شما برای نظر سنجی طرح کردید سیاسی گونه بود. شما باید بله یا خیر می گذاشتید نه این که ۳ گزینه مخالف من بگذارید و سپس آنها را با هم جمع می کنید و با گزینه چهارم مقایسه می کنید همیشه به نظر مردم اهمیت می دهم. در این مدت آنهایی که پرسپولیس را نابود کردند را ببینید. ایراد اینجاست که افرادی که در این تیم بودند چون الان نیستند برخی حرفها را مطرح می کنند دایی وقتی رفت یک مصاحبه علیه تیم انجام نداد. گزینه هایی  برای مربیگری تیم بودند. مجبورم بگویم طاهری به من گفت یکی از گزینه های مربیگری پرسپولیس بوده است. اوجزو هیأت مدیره پرسپولیس است که شما او را نمی شناسید( رحیمی اعلام کرد که طاهری مشاوره گودرزی است) جزو گزینه مربیگری تیم بود. درخشان و  همین فردی که الان صحبت کرد (مایلی کهن) گزینه مربیگری بودند. صحبت درخشان را موقع تشکیل هیأت مدیره ببنید که می گفت من به هیأت مدیره امیدوار نیستم بعد چه کسی بیشترین هجمه را به من کرده است من خیلی راحت از تیم می روم برای حضور در پرسپولیس دنبالم آمدند که به پرسپولیس آمدم خودشان کار را درست کردند که به تیم آمدم.

وی در مورد اینکه آیا قرار است پول سال سوم را نگیرد گفت: راجع به این مسائل قرار است بعدا صحبت کنیم خودم راحت در هفته سوم قبل از بازی با ملوان می رفتم و این را گفته بودم اما این سناریویی از پیش طراحی شده بود و می خواستند دایی را خراب کنند اما مطمئن باشید طبق آیه وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِین  مکر به خودشان بازگشت.

سرمربی سابق پرسپولیس در مورد اینکه به شان او احترام گذاشته نشد، خاطرنشان کرد: من دوست دارم عظمتم را آن بالایی بدهد من  چطور رسما اخراج شده بودم؟ اگر مربی حرفه ای هستم و  اسم لیگ حرفه ای است باید سر تمرین باشم تا زمانیکه حکمم را بدهند.

وی در مورد اینکه برخی می گویند شاید این اتفاق به خاطر برخوردی است که او با احمدرضا عابدزاده کرد و او را به پشت دروازه فرستاد تا کار دروازه بانان را آنالیز کند، یاد آورد شد: عابدزاده بزرگ من است و افتخار می کنم زمانی با احمد کار کردم. زمانی که مربی دروازه بان می آورم او باید کمک دیگری برایم کند ما گفتیم تیم حریف را اگر دوست دارد آنالیز کند.

دایی در پایان گفت: دوست دارم از رحیمی تشکر کنم خیلی مردانگی کرد از هواداران پرسپولیس می خواهم خیلی بیشتر از قبل تیم را تشویق کنند. علی دایی را فراموش کنند و با حمایت از کادر جدید بستر موفقیت را فراهم کنند. شما گفتید نباید می رفتید تمرین زمان برکناری از تیم ملی ساعت ۹ صبح خبرگزاری برنا برایم پیامک کرد برکنار شدم اما آن روز هم چون ابلاغی به من نشده بود تیم تمرین دادم در پایان اگر به نظر وزیر آقای روحانی من مشکل فوتبال هستم خیلی راحت از آن کناره گیری می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.