عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران هشدار داد: افزایش پسرانی که می خواهند بینی دخترانه داشته باشند! / ایران پایتخت عمل های زیبایی بینی در دنیا است!

خبر پارسی – بنا بر گفته دبیر انجمن علمی راینولوژی استان فارس: تعداد پسر هایی که در ایران می خواهند بینی ای دخترانه داشته باشند روز به روز در حال افزایش است!

به گزارش خبر پارسی دکتر سیدعلی‌رضا مصباحی که به بهانه اولین دوره آموزشی بین‌المللی عمل‌های زیبایی بینی خاورمیانه با خبرنگاران گفت و گو می کرد،ایران را از لحاظ تعداد عمل های جراحی زیبایی بینی در دنیا رکوردار دانست و گفت: ایران از نظرتعداد عمل های جراحی زیبایی بینی پایتخت عمل های زیبایی بینی در دنیا است.

27

این عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران ضمن اظهار تاسف از خواسته های غیر منطقی مراجعه کنندگان جراحی زیبایی بینی در ایران گفت: مراجعه کنندگان جراحی زیبایی بینی باید خواسته هایشان منطقی باشد،در حالی که در حال حاضر جراحی عمل بینی در ایران دارد به بیراهه می رود و تعداد پسر هایی که می خواهند بینی ای دخترانه داشته باشند روز به روز در حال افزایش است!

این جراح بینی افزود: توقعات باید منطقی باشد،این دسته از آقا پسرها دچار اختلال هویت هستند.مثل این می ماند که پسری به مغازه پوشاک برود و درخواست دامن داشته باشد!

دکنر مصباحی با تاکید بر اینکه هرگز درخواست پسرانی که خواهان بینی دخترانه هستند را اجابت نمی کند،گفت: همکاران جراح زیبایی عمل بینی نباید زیر بار این مسئله بروند چرا که در مواردی مشاهده شده پسرها پس از عمل دست به خودکشی زده اند.

عضو جامعه جراحان پلاستیک صورت اروپا ،آمریکا و آسیا در پاسخ به این سئوال که معضل یاد شده آیا مختص ایران است یا در دیگر کشورها هم گرایش پسرها به داشتن بینی دخترانه است اظهار داشت: اتفاقا کشورهای اروپایی و آمریکایی نقطه عکس ما هستند و مردان آنها به شدت دنبال یک بینی کاملا مردانه هستند و تاکید دارند که بینی آنها دخترانه نشود مگر آنهایی که بنا به دلائلی می خواهند تغییر جنسیت دهند.

وی خاطر نشان ساخت: زیبایی یک علم است و پزشک باید این علم را داشته باشد و کسانی هم که دنبال عمل زیبایی بینی هستند،نیاز به مشورت روانپزشکی دارند و در عمل زیبایی بینی، همراهی روانپزشک می تواند به بیمار کمک کند.

به گفته دکتر مصباحی این دسته از آدم ها دچار اختلال روانی هستند و از بدن خود تصور خوبی ندارند.

دکتر مصباحی که از جمله پایه گذاران جامعه جراحان پلاستیک آسیا است،توقعات مردم ایران از عمل جراحی زیبایی بینی را نسبت به دیگر مردمان دنیا بالاتر دانست و گفت: در ایران تصور عموم مراجعه کنندگان عمل زیبایی بینی این است که جراح معجزه می کند در حالی که جراحان عمل زیبایی بینی فقط فرم بینی را اصلاح می کنند.

وی از دخالت برخی متخصصان پزشکی سایر رشته ها در جراحی عمل بینی خبر داد و گفت: مواردی مشاهده شده که برخی پزشکان که تخصصی در جراحی بینی ندارند،اقدام به عمل بینی می کنند که باعث تاسف است.باید توجه داشت که بینی ساختمانی است که برای تنفس است و عمل زیبایی آن در صورتی که استاندارد نباشد می تواند باعث تغییر صدا شود،لذا پزشک جراح بینی باید آناتومی کامل داخل بدن را بداند که بیمار دچار عارضه بینی نشود.

دکتر مصباحی افزود: متاسفانه موارد زیادی داریم که مراجعه کنندگان به عمل جراحی زیبایی بینی عنوان می کنند،تنفس برایشان مهم نیست و زیبایی برایشان اولویت دارد! در صورتی که این دسته از بیماران باید توجه داشته باشتد که زیبایی بر اساس تناسب بیتی با بقیه اجزاء صورت است.

این پزشک جراح در پاسخ به این سئوال که آیا عمل جراحی بینی باعث اختلالات تنفسی می شود،گفت: عمل های جراحی بینی نه تنها باعث اختلال تنفسی تمی شوند که اگر درست انجام پذیرد،مشکلات تنفسی را نیز برطرف می کند.

وی انگیزه های عمل جراحی بینی  را بسیار مهم دانست و گفت: اگر کسی بخاطر اطرافیان می خواهد عمل کند به هیچ عنوان بینی خود را عمل نکند،چرا که بعدا پشیمان می شود!خیلی ها بودند که بخاطر همسر و یا اطرافیان خود بینی خود را به دست جراح سپرده اند و بعدا پشیمان شده اند.معتقدم هیچ گونه جراحی زیبایی نباید بر اساس چشم هم چشمی صورت بگیرد. چشم هم چشمی حتی در مواردی مثل زیور آلات و یا پوشاک هم خوب نیست چه رسد به عمل زیبایی!

وی سن استاندارد برای عمل بینی را در آقایان ۱۸ و در بانوان ۱۷ سال و نیم اعلام کرد و گفت : به هیچ عنوان زیر سنین اعلام شده کسی نباید عمل جراحی زیبایی بینی کند.

وی آناتومی بینی در اقوام مختلف را متفاوت دانست و گفت: آناتومی بینی که در خاورمیانه وجود دارد با آناتومی بینی اقوام آمریکایی،اروپایی و حتی کشورهای آسیایی که در منطقه خاورمیانه قرار ندارند را متفاوت است. در نظر گرفتن فاکتورهای قومی در عمل جراحی بینی بسیار مهم است اما متاسفانه هنوز در ایران بر اساس کتاب ها و رفرنس های اروپایی داریم عمل می کنیم در حالی که آناتومی آنها با ما فرق دارد،از همین رو دنبال تاسیس انجمن علمی راینولوژی خاورمیانه هستیم،که اهداف بزرگتری را در آینده دنبال کند.

بنا بر این گزارش اولین دوره آموزشی بین‌المللی عمل‌های زیبایی بینی خاورمیانه با حضور بیش از ۳۰۰ جراح پلاستیک از ایران، آمریکا، اروپا و کشورهای خاورمیانه تحت عنوان کورس راینوپلاستی شیراز، از ۲۳ بهمن ماه به‌مدت ۳ روز  در هتل هما شیراز برگزار خواهد شد.

به گفته دبیر انجمن علمی راینولوژی استان فارس این دوره ۳ روزه آموزشی یکی از مهمترین رویدادهای علمی کشور در زمینه عمل‌های زیبایی بینی است که ۴۰ سخنرانی کلیدی و میزگرد با حضور معتبرترین اساتید بین‌المللی جراحی پلاستیک جهان، را در آن شاهد خواهیم بود.

دکتر مصباحی گفت: در روز سوم این دوره آموزشی، ۴عمل جراحی را به شکل زنده و همزمان، پخش می‌شود و شرکت کنندگان در دوره، در خصوص این عمل‌های جراحی، سخن خواهند گفت و به سئوالات پاسخ داده می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران خاطرنشان کرد: رئیس جامعه جراحان پلاستیک اروپا، رئیس جامعه جراحان پلاستیک آسیا، رئیس جامعه جراحان پلاستیک آلمان، رئیس جامعه جراحان گوش، گلو، بینی یونان، رئیس جامعه جراحان گوش، گلو، بینی پاکستان، دبیر جراحان پلاستیک صورت اروپا و … از جمله شرکت کنندگان این دوره آموزشی خواهند بود.

وی با یادآوری اینکه در این دوره آموزشی جراحان مطرحی از ۲۰ کشور جهان حضور خواهند داشت، گفت: جراحانی از سوئد، مالزی، مقدونیه، ایتالیا، کرواسی، یونان، آلمان، صربستان، لبنان، تاجیکستان، عربستان، انگلستان، رومانی، عراق، کویت، هلند، ترکیه و پاکستان، در این کورس آموزشی بین‌المللی حضور دارند.

عضو جامعه جراحان پلاستیک آمریکا و اروپا و آسیا، اضافه کرد: در سال‌های آینده، دوره‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم این کورس آموزشی را در شیراز برگزار خواهیم کرد.

مصباحی با اشاره به اینکه، انجمن راینولوژی فارس با همکاری بخش گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دوره آموزشی را برگزار می‌کند، گفت: این دوره آموزشی که دارای ۱۱ امتیاز بازآموزی است، جایگاه ویژه‌ای برای دستیاران تخصصی جراحی پلاستیک در نظر گرفته و با توجه به اینکه طی دوره‌های آموزشی مشابه در اروپا و آمریکا، هزینه‌های بسیار سنگینی داشته و تامین آن از عهده همه خارج است، تخفیف ویژه‌ای برای این گروه اعمال کرده است.

این فوق‌تخصص جراحی زیبایی بینی خاطرنشان کرد: در حاشیه این دوره آموزشی، کارگاه‌های اختصاصی تزریق ژل و بوتاکس، ویژه پزشکان دارای کارت و شماره نظام پزشکی را برگزار و به شرکت کنندگان گواهی طی دوره اعطا می‌شود.

مصباحی با اشاره به استقبال مطلوب متخصصان و رزیدنتهای تخصصی جراحی پلاستیک از این رویداد علمی، گفت: گواهینامه اعطا شده به شرکت کنندگان کورس راینوپلاستی شیراز، مورد تایید جامعه جراحان اروپا و آسیا و بسیار معتبر خواهد بود.

عضو جامعه جراحان پلاستیک آمریکا و اروپا و آسیا در پایان گفت: در این کورس آموزشی، شرکت کنندگان تمام اصول مواجهه با بیماران تا انجام عمل‌های جراحی را فراخواهند گرفت و با آخرین متدهای علمی روز جهان در این زمینه آشنا می‌شوند، به بیان دیگر، از A  تا Z مسائلی که یک جراح پلاستیک بینی باید بداند را بار دیگر مرور خواهیم کرد.

 

6 دیدگاه برای “عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران هشدار داد: افزایش پسرانی که می خواهند بینی دخترانه داشته باشند! / ایران پایتخت عمل های زیبایی بینی در دنیا است!

  1. درود بر دکتر مصباحی. ایشان یکی از محبوبترین اساتید دانشکده پزشکی بودند که متاسفانه دانشگاه ظرفیت ایشان رو نداشت.

  2. به خاطر تنگ نظری های ایمانیه دانشکده پزشکی از نعمت دکتر مصباحی عزیز محروم شد.

  3. دکتر مصباحی از دوستان صمیمی من است ایشان قبل از مسئولیت دکتر ایمانیه از دانشگاه استعفا دادند لذا خواهشمندم رعایت انصاف را بکنید از هر فرصتی برای توهین دکتر ایمانیه استفاده نکنید .از سایت خبر پارسی هم می خواهم به جهت صحت این مطلب از خود دکتر مصباحی سئوال کنید

    1. انعکاس نشست مطبوعاتی دکتر مصباحی هیچ ربطی به دکتر ایمانیه تدارد و ما هم به هم ربط نداده ایم – اگر در کامنت ها کسی چیزی گفته ربطی به خبر پارسی ندارد

  4. من بینیموپیش ایشون عمل کردم.باید بگم ایشون از زیبایی چیزی نمیدونن.واقعا اشتباه کردم.نتیجه به اندازه پنج درصدم رضایت بخش نیست.باوجود اینکه ایشون به من اطمینان دادن وبینی من بینی مشکلی نبود.حتی زحمت ندادن تیغه بینیمو کمی بتراشند.داغونم

  5. من هم پیش ایشون عمل کردم و واقعا ناراضی هستم .هیچ گونه عیبی از بینی من برطرف نشده .ای کاش ی کم هم وجدان داشتند ایشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.