عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی: باید در حوزه پژوهش کارهای قابل اتکایی برای بخش خصوصی انجام شود

خبرپارسی – رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس گفت: بر این باوریم با توجه به محدودیت منابع پژوهشی در اتاق بازرگانی استان، باید در حوزه پژوهش کارهای شایسته و قابل اتکایی برای بخش خصوصی انجام شود که قابلیت استفاده و اجرایی داشته باشد

نادر طیبی عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس در جلسه این کمیسیون گفت: تمرکز ما در اتاق بازرگانی در حوزه پژوهش، کاربردی بودن نتایج مطالعات و پژوهش هاست بنابراین مشخص کردن فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف برای ارائه به بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای ما یک اولویت است.

وی بیان کرد: در حوزه انرژی و پتروشیمی های استان مطالعاتی در اتاق بازرگانی فارس انجام شده که تلاش شده با بهره گیری از خرد جمعی و همکاری فعالان اقتصادی در این حوزه، اساتید دانشگاه و صاحبنظران بخش دولتی جهت دهی این پژوهش ها عملیاتی و قابل ارائه باشد.

طیبی با اشاره به بهره گیری از طرح آمایش سرزمین در مطالعات اقتصادی در استان اظهارداشت: طرح آمایش سرزمین استان نیز قابلیت های هر منطقه را مشخص کرده که این طرح کمک می کند پژوهش های ما مناسب و مبنای خوبی برای سرمایه گذاری در استان باشد.

وی اضافه کرد: بر این باوریم با توجه به محدودیت منابع پژوهشی در اتاق بازرگانی استان، باید در حوزه پژوهش کارهای شایسته و قابل اتکایی برای بخش خصوصی انجام شود که قابلیت استفاده و اجرایی داشته باشد.

طیبی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بودجه سال ۹۹ ادامه داد: روند بودجه نویسی بودجه دولت نیاز به بازنگری دارد به طوری که سهم بودجه هر بخش باید متناسب با عملکرد و میزان بهره وری و نتیجه اختصاص یابد.

وی عنوان داشت: منابع درآمدی دولت کوتاه است و نمی تواند همه بخش ها را پوشش دهد لذا ساختار بودجه نویسی در بخش هایی مانند فروش دارایی ها، فروش نفت و مالیات بر واردات مناسب نیست.

در این جلسه سید رضا ساداتی معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: انجام پژوهش در حوزه اقتصاد یکی از اقدامات مهم و موثر اتاق بازرگانی فارس در بخش اقتصادی و توسعه ای استان است.

وی با تاکید بر انجام پژوهش های کاربردی در حوزه انرژی استان فارس تصریح کرد: فعالیت بخش دولتی و خصولتی ها در حوزه انرژی در کشور و استان سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوص در این حوزه را تحت الشعاع قرار داده است به طوری که شاهد پارادوکس در سیاست گذاری ها و یا برنامه ریزی ها برای حضور بخش خصوصی در این حوزه هستیم.

ساداتی افزود: این درحالی است که در بسیاری از مواقع شاهد عدم ایجاد شرایط برای حضور و ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی در استان هستیم.

وی بیان داشت: نیاز است در حوزه انرژی در کشور و استان بخش دانشگاهی ، بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گرفته و فعالیت های متناسبی داشته باشند تا شاهد خروجی مناسب برای استان باشیم.

در این جلسه آقای ریاضی به ارائه پیش طرح نقش پتانسیل های حوزه انرژی فارس در ارتقای ثروت ملی به مذاکرات انجام شده در جلسات مختلف شورای پژوهشی و هیات رئیسه کمیسیون پرداخت.

همچنین موضوع لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور نیز توسط آقای راد شیرازی در جلسه مطرح و  مورد بررسی قرار گرفت.

یادآور می شود کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس با ارائه گزارش شورای پژوهش از طرح پتانسیل های استان فارس در ارتقای ثروت ملی از طریق حوزه انرژی و همفکری در خصوص بودجه سال ۱۳۹۹ با حضور فعالان بخش خصوصی و دولتی در این اتاق برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.