عشق های مجازی آفت ستاره ها

خبر پارسی – عبدالصمد ابراهیمی –

پیش گفتار:اول:لحن صریح این نوشتار را ببخشید.

دوم:این مطلب کلی است و مخاطب خاصی ندارد.همه گیر هم نیست و قطعا هر فردی منش و رفتارش با دیگر همتایانش متفاوت است و همه را با یک چوب نمی راند.پس به چشم آسیب شناسی به آن نگاه کنید نه میز محاکمه.

مرحوم شهلا جاهد برای رسیدن به عشقش (ناصر محمدخانی) راه درازی را پیمود.از رفتن درب مغازه حافظ طاحونی به امید ملاقات با ناصر تا دادن شماره تماس به درخشان جهت رساندن به معشوق.

دهه پنجاه و شصتی ها اینگونه عاشق می شدند و اینکه سرنوشت عشق شان آیا منتهی به بهشت بود یا بهشت زهرا موضوع بحث ما نیست.

عشق به سلبریتی ها خاص ایران نیست و می تواند در هر جغرافیایی دیده شود.گاهی هواداری از ورزشکاری در میانه میدان خواستگاری می کند و گاه بالعکس اما بپذیریم شبکه های اجتماعی دنیای مجازی، دروازه های بی قفل و دربند و بی مطالعه ای را مقابل نسل جوان و نوجوان ما گشوده که می تواند فاجعه بار باشد.

دایرکت های ستاره ها کاش می شد به عنوان اهرمی تحقیقاتی مورد بازبینی قرار گیرد تا حقایق پنهان در این تونل های مجازی روند پر خطر این فضاها و آدم های درگیر در آن را به نمایش واضح و عینی بگذارد.

یوزارسیف(یوسف نبی) یکی بود که مقابل وسوسه ها ایستاد و اگر همه یوسف بودند خدا او را در قرآنش باصطلاح عامیانه حلوا حلوا نمی کرد.همه یوسف نیستند تا مقابل هر وعده و عشوه ای پا سست نکنند.

دختر جوان و نوجوانی که از دورترین نقاط کشور و حتی خارج از کشور از طریق فضای مجازی تلاش دارد به ستاره دلخواهش نزدیک شود و در رویایش خود را در لباس سپید عروسی دوشادوش ستاره داماد شده می بیند یا می داند دارد با خودش شوخی می کند یا با عرض معذرت در نادانی مطلق روزگار را رج می زند.البته که متولیان امور فرهنگی بعضا به پنهان نمودن آشغال ها زیر فرش عادت کرده اند.کاش روزی قالی شویی به این اتاق سرک می کشید تا به بهانه شستن قالی ها،پرده برافتد!

کاش می شد واکنش ستاره ها به برخی از این پیغام ها را بازگو نمود تا عشاق سینه چاک مجازی بدانند قمر در خانه کدام عقرب است و کاش فضای مجازی ،فیلترهایی داشت تا دروازه های تباهی از میان دیوارهایش بیرون نیاید.کاش برخی ستاره هایمان رویه رفتار با هوادار و چگونگی بهره مندی از فضای مجازی و هر رسانه جمعی دیگری را هم کنار اصول تاکتیکی و فنی می آموختند.

کاش و کاش و کاش جمله آن چهره مطرح سالهای پیش که خطاب به دختری فریب خورده و اغفال شده توسط ستاره ای مطرح گفته بود را قاب می کردیم”به ما نزدیک نشوید،ما از دورتماشایی هستیم”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.