عشایری: تسهیل‌گران و توسعه‌گران محور اصلی برنامه‌ریزی‌ طرح ملی بازآفرینی شهری هستند

خبرپارسیی – مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازآفرینی تاکید کرد پس از ابلاغ دستور رئیس جمهور مبنی بر اجرایی شدن طرح ملی بازآفرینی شهری به استانها، تسهیل‌گران و توسعه‌گران محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفتند .

هوشنگ عشایری ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین مجتمع برق و الکترونیک جنوب کشور در شیراز، گفت: نهادهای تسهیل‌گر اجتماعی از جنس مردم، نقش و سهم مهمی در اجرای طرح بازآفرینی شهری دارند، بنابراین باید نقش این نهادها توجه کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازآفرینی با تصریح اینکه، پرونده ملی بازآفرینی شهری سال گذشته با دستور مستقیم ریاست جمهوری وارد فاز اجرایی شد، افزود:  پس از ابلاغ به استانها، تسهیل‌گران و توسعه‌گران محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفتند .

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری پس از بررسی موضوعات مختلفی که توسط کارشناسان حوزه جامعه شناسی مطرح شده بود به پنج مسئله اجتماعی توجه خاصی را انعطاف دادند و باملکف کردن سران قوا در سال ٩۵ خواستار توجه به این پنج مؤلفه به عنوان مسائل خاص اجتماعی شدند .

عشایری توجه به خواسته‌ها و نیازهای حاشیه‌نشینان که امروز تحت عنوان بازآفرینی شهری معرفی می‌شوند را یکی از این مسائل عنوان کرد و افزود: دولت در این مورد ملکف شده که سالانه به ۲۷۰ محله ورود کند .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین مهمترین تفاوت طرح بازآفرینی شهری با دیگر برنامه‌ها در حوزه ساماندهی، مقاوم سازی و توسعه زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های میانی را مردم محله بودن و مشارکت جدی آنها در برنامه‌ها را فارغ از هرگونه شعار عنوان کرد .

عشایری همچنین با بیان اینکه همه ارکان کنشگر دارای حق مداخله باید سهم و نقش خود را در این برنامه اعلام و ایفا کنند، تاکید کرد: تسهیلات یارانه‌ای و ارزان قیمت بدون سپرده گذاری، تخفیف عوارض انشعابات و شهرداری بخشی از رویکردهای تعریف شده حمایتی در این برنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.