عزم جزم ‌شهرداری شیراز برای رفع مشکلات کمربندی

شهردار شیراز در خصوص کمربندی جنوبی این کلان‌شهر ضمن اشاره به تداوم جلسات و هم‌اندیشی‌ها برای ساماندهی این مسیر، تاکید کرد که عزم همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات آن محور، جزم شده است.

سید احسان اصنافی سه‌شنبه ۳۰ فروردین در ادامه میز خدمت مسجدمحوری که در منطقه ۹ شهرداری شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در شهر شیراز ۱۶۷ محله داریم که معاونت برنامه‌ریزی نیازمندی‌های آن را احصا کرده و در یک برنامه زمان‌بندی ۲۰ ساله مرتفع می‌شود.

او انجام کار و پروژه در محلات را ملاک قرارداد و برنامه‌ریزی را برحسب اولویت هر محله اعلام و در خصوص کمربندی جنوبی شیراز اضافه کرد: با شکل‌گیری شهرک‌ها در کنار کمربندی، آنجا به محل تردد خودروهای شهری و بین شهری سبک و سنگین تبدیل شده است.

اصنافی ادامه داد: تا زمانی‌ که کامیون در طول روز در کمربندی جنوبی شیراز تردد می‌کند، امکان واگذاری آن به شهرداری وجود ندارد و برای این مهم باید دو کمربندی یکی در شمال شرقی و دیگری به موازات کمربندی جنوبی توسط وزارت راه احداث می‌شده که ترک فعل کرده‌اند.

شهردار شیراز در خصوص راهکار برای کمربندی جنوبی شیراز عنوان کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای عملیات عمرانی تبدیل کمربندی به بلوار شهری در سال جاری اختصاص یافته و تاکنون چندین جلسه با وزیر راه و معاونان وی و استاندار در این خصوص داشته‌ایم.

او با بیان اینکه عزم همه مسئولان برای حل مشکل کمربندی جزم است، تصریح کرد: امسال وزارت راه قول احداث تقاطع سفیر و شروع کار تقاطع قائم با ردیف بودجه را داده است.

اصنافی همچنین گفت: اولویت اصلی برای کمربندی ایمنی است و در آینده کمربندی بلواری با سرعت بالا خواهد بود.

او پیرامون تقاطع‌های ناقص عنوان کرد: غالب هزینه‌های یک تقاطع موضوع تملک است و سیاست بر این است که هرچه می‌توان تملک کرد اما پروژه نباید معطل تملک بماند.

اصنافی از بازبینی کل شبکه حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و بیان کرد: طرح نهایی جامع حمل‌ونقل عمومی باید به تاییدیه در سطح کشور برسد و برای تقویت خطوط اتوبوسرانی تا شب عید ۷۴ اتوبوس پیگیری شده و به دنبال ۸۰ اتوبوس دیگر در کنار ۲۰۰ اتوبوس برقی هستیم.

پیگیری امور مناطق کم برخوردار و مستعد پیشرفت

علی‌اکبر سلطانی، عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۹ نیز گفت: از ابتدای شروع بکار ششمین دوره مدیریت شهری به دنبال رسیدگی و پیگیری امور مناطق کم برخوردار و مستعد پیشرفت بوده‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ارتباطی به شهرداری ندارد، ابراز امیدواری کرد: در پایان دوره اتفاقات خوب و ملموسی برای شهر و شهروندان رقم خورده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.