عارف در شیراز : بنیاد امید ایرانیان با دید غیر سیاسی در شیراز افتتاح می‌شود/آیت اله ایمانی خطاب به عارف: حضور چهره های اثرگذار و با سابقه مانند شما غنیمت است+عکس

خبر پارسی : رئیس بنیاد امید ایرانیان  در سفر به شیراز با بیان اینکه این بنیاد، بنیادی غیر سیاسی است گفت: اصرار داریم فعالیت های این بنیاد راهبردی و غیرسیاسی باشد تا آثار ماندگاری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برجای گذارد.

محمدرضا  عارف که به منظور گشایش دفتر استان فارس بنیاد امید ایرانیان به شیراز سفر کرده است، در دیدار با آُیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس افزود : چهارمین پایگاه بنیاد امید ایرانیان در استان فارس و شهر شیراز امروز به افتتاح می‌رسد و اصرار داریم فعالیت های این بنیاد راهبردی و غیرسیاسی باشد.

وی ادامه داد: این بنیاد در چند سال گذشته در تهران فعال شده اما به دلیل کمبود بودجه کافی برای راه‌اندازی در شیراز  پس از اخذ مجوز دانشگاهی امروز آن را افتتاح می‌کنیم. و در همین حال مجوز نشریه ای را داریم و در حال فعالیت در امور فرهنگی اجتماعی هستیم.

عارف با اشاره به شخصیت بارز آیت‌الله ایمانی و حضور ایشان در سال‌های پس از انقلاب در دانشگاه شیراز و در نهاد نمایندگی رهبری این دانشگاه عنوان کرد: در آن سال ها گام های اولیه خوبی برای وحدت حوزه و دانشگاه از شیراز برداشته شد و حضور ایشان در دانشگاه شیراز فرصت مغتنمی را برای دانشجویانی که مهمترین سرمایه این کشور هستند، به وجود آورد.

وی با استقبال از سخنان نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در زمینه آغاز به کار شورای هم افزایی دانشگاه و حوزه با حضور استاندار، اساتید دانشگاه و حوزه در استان فارس، ابراز امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده است اثرگذار باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان با  ابراز امیدواری از راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در فارس بیان کرد: قرارگاه فرهنگی از جمله مسائلی است که نقشه مهندسی کشور دیده شده و حرکت مطلوبی است که فارس پیشتاز راه‌اندازی آن در کشور بوده است.

20140612100316_IMG_3470

به گزارش ایرنا نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس نیز در این دیدار با ترسیم چشم انداز برنامه های فرهنگی استان گفت: طرح شورای هم افزایی دانشگاه و حوزه با حضور استاندار فارس و روسای دانشگاه ها با مدیریت حوزه با دستور کار مسایل فرهنگی و تعامل در عرصه فرهنگی در دو ماه گذشته شکل گرفته است که دست اندرکاران دانشگاه ها و مسوولان اجرایی استان از آن استقبال خوبی داشته اند.

آیت الله ایمانی گفت: ایجاد ارتباط صمیمی و تنگاتنگ میان حوزه و دانشگاه می تواند برای حل مشکلات کشور کارساز باشد.

امام جمعه شیراز با بیان این که در استان فارس ۲۰ دانشمند برجسته کشوری زندگی می کنند، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان جلساتی برای آنها تدارک دیده شده است تا ارتباطات و رفت و آمدهای حوزه و دانشگاه بیش از پیش تقویت شود.

ایمانی با بیان این که دانشگاه جایگاهی برای پرورش مدیران آینده کشور است، همچنین شکل گیری قرارگاه فرهنگی در استان فارس را یادآور شد و گفت: آنچه در حوزه آموزش سرمایه گذاری شود سرمایه است نه هزینه و نسل های آینده از آن بهره مند می شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس همچنین گفت: انتظار است که پیشکسوتان فضای تعالی، رشد و بالندگی را برای نسل های آینده جامعه فراهم کنند.

ایمانی در ادامه خطاب به محمدرضا عارف اظهار کرد: حضور چهره های اثرگذار و با سابقه در امر تعلیم و پژوهش مانند شما غنیمت است و امیدواریم جلسات و محافلی هم که ( در قالب بنیاد امید ایرانیان) برگزار می شود نیز در مسیر اعتلای فرهنگ ناب اسلام باشد.

محمدرضا عارف که قبل از ظهر پنجشنبه و در سفری یکروزه وارد شیراز شد، در بدو ورود به مرکز استان فارس در گلزار شهدای شیراز حضور یافت و به شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

عارف در آغاز دیدار با امام جمعه شیراز اشاره ای به حضور در گلزار شهدای شیراز داشت و گفت: انسان با حضور در گلزار شهدا انرژی دیگری می گیرد و بیشتر به شهدا احساس دین می کند.

IMG-20140612-WA0011

IMG-20140612-WA0013

IMG-20140612-WA0012

IMG-20140612-WA0010

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.