عارف در دانشگاه شیراز:الگوی کار سیاسی احلاق مدار را مد نظر قرار داده‌ایم/ دانشجو باید دغدغه چالش‌های اجتماعی داشته باشد/هیچ دولتی را تضعیف نکردم

خبر پارسی – نقل از افسانه آنلاین – رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: تلاش می‌کنیم از اردوگاه اصلاح طلبان تنها یک لیست  برای انتخابات محلس بیرون بیرون بیاید.

محمدرضا عارف امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز  افزود: با کمال افتخار اعلام می‌کنم که کوچکترین مسئله‌ای در کشور با انصراف من از کاندیداتوری  اتفاق نیفتاد که این جهت گیری بزرگترین افتخار زندگی من است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۲۴ خرداد روز خلق حماسه سیاسی قرار داریم، خاطرنشان کرد:  در روز ۲۴ خرداد سال گذشته انتخاباتی برگزار شد که نتیحه آن برد برد همه جریانات سیاسی کشور بود و در واقع انتخاباتسال گذشته باید سرلوحه مبارزات سیاسی و همکاری‌های سیاسی جریان‌های داخل نظام قرار گیرد.

رییس بنیاد امید ایرانیان عنوان کرد: در سال گذشته با جمع بندی که با دوستان انجام شد به این نتیجه رسیدیم که هیچ راهی جز حضور در صحنه علیرغم همه مخالفت‌ها، نداریم.

عارف با بیان اینکه وحدت، مهمترین مسئله‌ای است که خارجی‌ها می‌خواهند آن را از ما بگیرند، گفت: ما با این کلمه پیروز شدیم و رمز ماندگاری ۳۵ سال گذشته نیز همین کلمه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز نه تنها در زمینه‌های علمی بلکه فرهنگی الگو بوده و باید این الگو بودن باید توسط دانشجویان حفظ شود، تصریح کرد: نیروی انسانی، علم و فناوری مهمترین مسئله کشورما است که از برنامه چهارم به بعد تمامی برنامه‌های کشور بر مبنای توسعه و دانایی و فناوری گذاشته شده است.

رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به سابقه علمی دانشگاه شیراز، بیان کرد: دانشگاه شیراز در زمینه تولید علم الگو بوده است که نه تنها این سابقه باید حفظ شود که دانشجویان این دانشگاه باید تأثیرگذاری بالایی در سایر مراکز دانشگاهی داشته باشند.

عارف ادامه داد:  الگویی به نام الگوی کار سیاسی احلاق مدار را در کشور را مد نظر قرار داده‌ایم که ذیل آن منشوری تحت عنوان منشور اخلاقی  ارایه شده است.

وی اضافه کرد: با کمال افتخار اعلام می‌کنم که کوچکترین مسئله‌ای در کشور با انصراف من از کاندیداتوری  اتفاق نیفتاد که این جهت گیری بزرگترین افتخار زندگی من است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنای اسلام و رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب را اخلاق  برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم که دولت در زمینه مطالبات مردم و پاسخگویی به نیازهای مردم و اتکا به مردم از تدابیر رهبریو پتانسیل‌های کشور استفاده کند؛ چرا که دولتی که با رای ۷۳ درصدی مردم روی کار آمده، باید پیروز شود.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشجویان، تأکید کرد: دانشجو باید دغدغه چالش‌های اجتماعی داشته باشد و نسبت یه جامعه احساس مسئولیت کند؛ چرا که اسناد بالا دستی فراوانی پیش رو است کهمسئولیت آن در آینده به دست دانشجویان است که باید با نقد منصفانه برای پیشرفت بیشتر کشور راهکار بدهند نه اینکه تخریب کنند.

وی خواستار تقویت تشکل‌های فرهنگی و صنفی برای دانشگاه‎ها شد و یادآرو شد:  گفتمان حاکمیت بر ارزش‌ها و مردم سالاری مهمترین رویکرد اصلاحات است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: تکلیف ما اصلاح طلبان بر این است که در خدمت نظام باشیم  و نشان دهیم که اگر اصلاح طلب واقعی هستیم برای ما نوع سنگر هیچ فرقی ندارد.

عارف در خصوص انتخابات محلس در سال آینده بیان کرد: ما باید مانند خرداد ۹۳، در انتخابات محلس ۹۴ نیز پیروز شویم.

رییس بنیاد امید ایرانیان در دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از اردوگاه اصلاح طلبان تنها یک لیست برای انتخابات مجلس بیرون بیرون بیاید و از هم اکنون برنامه‌های راهبردی خود را آغاز کرده‌ایم؛ چرا که ماباید مانند خرداد ۹۳، در انتخابات مجلس ۹۴ نیز پیروز شویم.

وی در خصوص سوال دانشجویی مبنی بر جگونگی پوشش و حجاب زن ایشان،  اظهار کرد: من افتخار می‌کنم که با یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شیراز ازدواج کرده‌ام که ایشان یک پزشک است و فاز سیاسیندارد و هر وقت ضرورت انقلاب ایجاب کرده فعالیت سیاسی انجام داده است.

عارف همچنین بر نقد مشفقانه اشاره و گفت: به دنبال مچ‌گیری و تضعیف هیچ دولتی نبوده‌ام، در هشت سال دولت احمدی  نژاد هیچگاه در هیچ مکان و رسانه‌ای دولت منتحب مردم را تخریب نکردم اما مانند همیندولت نقدهایی را داشته‌ام، تخریب هیچ دولتی در جمهوری اسلامی شرعی نیست.

رییس بنیاد امید ایرانیان در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز بیان کرد: با کمال افتخار می‌گوییم که در استفاده از فناوری صلح آمیزی هسته‌ای هیچ اختلافی بین افراد نظام و دولت‌ها در سی سال گذشته در کشور وجودنداشته گرچه رویکرد تاکیتیکی دولت‌ها ممکن است متفاوت باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.