“عارف” برنده اخلاق و عقلانیت شد

با بررسی ها و رایزنی ها و مشورتهای انجام شده، ظاهرا مشاوران حجت الاسلام خاتمی نیز بر ائتلاف بر حجت الاسلام روحانی نظر داده اند و دکتر محمدرضا عارف با وجود اقبال شدید مردمی به وی در سفرهای اخیر، شب گذشته از خود گذشتگی کرد و به نفع ائتلاف کناره گیری نمود.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ البته کناره گیری معاون اول دولت اصلاحات که در مناظره ها نیز به ویژه در بخش اقتصادی که دغدغه مردم است، چهره ای برنامه دار و مسلط جلوه کرد، بسیار ارزشمندتر از اقدام حداد عادل بود که نه چندان حرف تازه ای برای گفتن داشت، نه کارنامه عملی اجرایی چندان موفق و در رای کافی برای پیروز داشت، به طوریکه در انتهای جدول با غرضی رقابت می کرد.

کناره گیری عارف همان گونه که در بیانیه او نیز آمده، با توجه به تجربه تلخ چندگانگی اصلاح طلبان در انتخابات ۸۴ انجام شد که احمدی نژاد را ۸ سال بر کشور مسلط کرد.

اکنون هرچند شانس پیروزی دکتر روحانی در انتخابات این دوره افزایش یافته، اما از همین امروز می توان عارف را پیروز صحنه اخلاق و عقلانیت دانست که پس از حدود دو ماه فعالیت نفس گیر و بیان دیدگاه های کارشناسانه و اصلاح طلبانه، به احترام اقدامی جمعی و در راستای هدف خود، حضور و رقابتش را در عرصه انتخابات منتفی کرد؛ اقدامی که از ابتدای این هفته و بروز زمزمه های آن، در اردوگاه رقیب وحشت ایجاد کرده بود.

با توجه به اقدام اخلاقی عارف، اکنون بر بزرگان کشور و  کلیه دلبستگان اعتدال و اصلاح طلبان خیرخواه و معتدل فرض است که تجلیلی در خور این اقدام، از وی به عمل آورند.

واقعیت آن است که هرچند حسن روحانی در سخنوری و برخی توانمندی های لازم در عرصه بالی سیاست کشور بر عارف برتری دارد، اما از حق نباید گذشت که دکتر عارف با توجه به تجارب حضور در مدیریت سازمان برنامه و معاون اولی خاتمی و آن گونه که در مناظرات ظاهر شد، در زمینه اقتصادی برنامه دارتر و دست پر تر از روحانی است و از همین رو اگر حسن روحانی برنده انتخابات شود، قطعا باید از او و همراهانش در دولت آینده استفاده جدی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.