نظر رهبر انقلاب درباره ظریف از زبان ناطق نوری / او عمیقا متدین است / ناطق: ظریف از زمان قطعنامه ۵۹۸ یَل مذاکره و مباحث حقوقی است

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری معتقد است که عصبانیت اسرائیل از توافق هسته​ای ایران نشان از موفقیت ایران دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در جمع طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) در لواسان و در پایان درس ماهانه اخلاق درباره مذاکرات ژنو و توافقنامه ایران با گروه ۱+۵ گفت: مذاکرات ما با این گروه چیز جدیدی نبود. در آلماتی هم پیگیری شد ولی به جهت برخی شیطنت​ها به نتیجه نرسید. تمام مذاکراتی که در سطوح عالی انجام می‌شود از ابتدا تا انتها و در همه سطح​ها باید به عرض مقام معظم رهبری برسد و تایید بکنند و اذن بدهند، آنگاه می‌روند و مذاکره می‌کنند.

ناطق نوری تاکید کرد: هیچ مذاکره‌ای بدون اذن ایشان رخ نمی‌دهد. هر جا بدون اذن بوده ایشان تذکر داده​اند. مثل برخی از کارهای سفر به نیویورک که ضمن تقدیر و تشکر از دولت محترم برخی کارها را به‌جا ندانسته​اند و تذکر داده​اند. در مذاکرات ژنو هم همینطور تایید فرمودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این توافقنامه یک موفقیت بود. دلیل آن هم اینکه چند گروه عصبانی شدند. امام قریب به این مضمون می‌فرمود که ببینید که اگر دشمن از شما خوشحال شد بدانید مشکلی در کار شماست و اگر هم ناراحت و عصبانی شد بدانید موفق بوده​اید. حالا اسرائیل عصبانی است. نخست‌وزیر این رژیم غاصب با آن حالت نامتعادل آمد و ضد این توافقنامه و آمریکا موضع گرفت. برخی دیگر هم عصبانی شدند. اگر در این توافقنامه سر ما کلاه رفته باشد اسرائیل باید خوشحال باشد. اگر ما باخته باشیم اسرائیل می‌بایست جشن می‌گرفت.

ناطق نوری همچنین گفت: ایران کشور قدرتمندی است. اینکه بعضی می‌گویند در این توافقنامه خیانت شده است یعنی آنها متوجه خیانت شده​اند و رهبری متوجه نمی‌شوند. ما چیزی را در این داستان نمی‌بازیم. هر جا هم توافقنامه به هر دلیلی به هم خورد ما چیزی را از دست نمی​دهیم. ما به فتوای رهبری سلاح هسته​ای را حرام دانسته و به سوی آن نرفته و نمی​رویم. ما نباید جلوتر از رهبری تصمیم بگیریم. بعضی می‌گویند رهبری وظیفه خود را انجام می‌دهد و ما هم وظیفه خود را و ما بایستی بستر برای افکار رهبری را آماده کنیم. جلوتر می​روند و تصمیم می​گیرند و سخن می​گویند. رهبری معظم انقلاب هوشمند و مسلط به قضایا در راس هستند و اگر بنا باشد هر کس کار خودش را انجام دهد سنگ روی سنگ بند نمی​شود.

وی با اشاره به خاطره​ای درباره سفر رهبری به سازمان ملل اظهار کرد: در سفر رهبری معظم انقلاب در زمان ریاست‌جمهوری ایشان به نیویورک که بنده هم همراه ایشان بودم، وقتی با آقای ظریف روبه‌رو شدیم فرمودند این آقای ظریف را می​بینید، او عمیقا متدین است.

ناطق نوری افزود: این آقای ظریف از زمان قطعنامه ۵۹۸ یَل مذاکره و مباحث حقوقی است.

وی در پایان گفت: هم رهبری، هم مراجع و هم مردم از این آرامش به وجود آمده خوشحال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.