طرح استحکام بخشی هتل آسمان باید اجرا شود

مدیرکل دفتر فنی، استانداری فارس با بیان اینکه طرح استحکام بخشی هتل آسمان شیراز به تایید و تصویب سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری شیراز به عنوان مراجع صدور پروانه نرسیده و دارای نواقص است، خواستار اجرای کامل مقاوم سازی پروژه هتل شد.

امیرحسین جمشیدی عصر سه‌شنبه ۱۷ خرداد در جلسه بررسی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر فارس که با محوریت بررسی هتل آسمان شیراز برگزار شد، با اشاره به دستور وزیر کشور و استاندار فارس برای بررسی ساختمان‌های ناایمن گفت: ساختمان‌های پرخطر استان از نظر ایمنی سازه‌ای و اطفاء حریق پس از شناسایی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او افزود: بعد از آتش سوزی هتل نیمه ساخته آسمان شیراز با توجه به تغییر فرم در  طبقات زیرین سازه  احداث شده، کمیته فنی بحران تشکیل شد که پس از بررسی‌های میدانی این پروژه قابل نگهداری با شرط “استحکام بخشی” تشخیص داده شد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس با بیان اینکه تهیه طرح استحکام بخشی و تعیین مشاور ذی‌صلاح توسط صاحب پروژه باید انجام می‌شد، اظهار کرد: طرح استحکام بخشی به تایید و تصویب سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری شیراز به عنوان مراجع صدور پروانه نرسیده و همچنین قسمتی از اقدامات استحکام بخشی در طبقات فوقانی انجام نشده است.

او نگاه سازمان‌های مهندسی و دستگاه‌های متولی ساختمان سازی گره گشایی و هم افزایی دانست و از مالک پروژه هتل آسمان خواست تا نقشه‌ها و طرح مقاوم سازی به دفتر فنی استانداری، شهرداری شیراز و سازمان نظام مهندسی برای بررسی تحویل داده شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس از تشکیل کارگروه تخصصی بررسی فنی و ایمنی پروژه هتل آسمان شیراز با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه ایمنی و عمرانی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.