شیراز میزبان چهار جشنواره بین المللی فجر

مریدی جشنواره فجر

مریدی

خبر پارسی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری ۴ جشنواره بین المللی در شیراز، برنامه های تدوین شده را تشریح کرد.

بهزاد مریدی در جمع خبرنگاران گفت: در ایام پیش رو جشنواره‏های فیلم، تئاتر، موسیقی و تجسمی فجر در شیراز برگزار خواهد شد.

وی زمان آغاز این جشنواره‏ها را از روز جمعه ۲۵ دیماه و با جشنواره تئاتر فجر اعلام و اضافه کرد: سی و چهارمین جشنواره بین‏المللی تئاتر فجر در شیراز به مدت سه شب در تماشخانه‎های استاد هودی، سپاسدار و تالار حافظ برگزار می‏شود.

مریدی با اشاره به برگزاری آئین استقبال و تشییع پیکرهای پاک ۹۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این ایام در استان فارس، تصریح کرد: به احترام شهدا در روزهای برگزاری جشنواره تئاتر فجر، اجرای تئاتر خیابانی دفاع مقدس را به عنوان یک ویژه برنامه برگزار می‏کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر فارس روزانه دو نوبت اجرا خواهد داشت، گفت: اجرای تئاتر خیابانی دفاع مقدس هر شب ساعت ۱۹ در مقابل مجموعه فرهنگی حافظ برگزار خواهد شد.

مریدی با اشاره به رایزنی انجام شده برای میزبانی جشنواره هنرهای تجسمی در شیراز، گفت: امیدواریم جشنواره هنرهای تجسمی فجراز ٢ تا ١٢ بهمن در یکی از نگارخانه‏های مطرح شیراز برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه روز دوم بهمن نشستی در خصوص نقاشی و پوستر در تالار حافظ برگزار می‎شود، گفت: این نشست با حضور آیدین آغداشلو برگزار خواهد شد.

مریدی، افزود: در نشست «شیراز با استاد آغداشلو» که با همکاری نگارخانه جَم برگزار می‏شود «نقاشی ایران در جهان معاصر» و آنچه باید درباره طراحی پوستر دانست توسط این چهره گرافیک و نقاشی ایران تبیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از برپایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، شیراز ٨ روز میزبان جشنواره فیلم فجر است، ادامه داد: پس از برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه که از ۶ تا ٨ بهمن در شیراز برگزار می‏شود، سینماهای سعدی، فرهنگ و سالن سبز تالار حافظ منتخبی از فیلم‏های بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را اکران می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.