شیراز میزبان دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته

خبرپارسی – دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی شیراز از ۲۳ مهر برگزار می شود .

مجری برگزاری این نمایشگاه با اشاره به این مطلب که نمایشگاه خرما و صنایع وابسته بمنظور معرفی انواع محصولات خرما و توسعه فرآوری این محصول با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعتی در این حوزه ۲۳ مهر در شیراز برگزار می شود گفت: این نمایشگاه با حضور جمع کثیری از تولید کنندگان، تجار و بازرگانان همچنین شرکتهای توانمند صنعتی داخلی در زمینه تولید انواع محصولات فرآوری شده از خرما برپا می شود که فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکتهای فعال در این حوزه دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند.

جواد مرادپور با تاکید بر این مطلب که شرکت های فعال در این حوزه می توانند در این نمایشگاه با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیتها و نوآوری های آتی خود را هدایت نمایند، خاطرنشان کرد: رونق تولید، حمایت از فعالان داخلی به ویژه تولید کننذگان محصولات مختلف از خرما و صنایع مرتبط مهمترین رویکرد برگزاری این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: در این دوره نمایشگاه، بیش از۸۵ مشارکت کننده در۶۰۰۰ هزار متر مربع فضا با ۲۲۰ غرفه نمایشگاهی حضور دارند  .

مرادپور خاطرنشان کرد : همزمان با این نمایشگاه هیات های تجاری از کشورهای پاکستان، هند، عمان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، و تونس حضور می یابند  .

وی با یادآوری این مطلب که رایزنان و دبیران میزهای اقتصادی کشورهای پاکستان، اندونزی و روسیه نیز از این نمایشگاه بهره مند می شوند گفت : همزمان با دومین نمایشگاه بین المللی خرما با همکاری سازمان جهاد کشاورزی فارس در محل سالن برگزاری همایش های اتاق بازرگانی شیراز کلاس های آموزشی با موضوعات اصلی در حوزه های باغبانی، صادرات، مدیریت محصول، بهداشت، فرآوری، توسعه اقتصادی و ارقام تجاری و همچنین فناوری های نوین برای شرکت کنندگان در این نمایشگاه برگزار می شود  .

وی خاطرنشان کرد : شرکت کنندگان این نمایشگاه از استان های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد هستند  .

مرادپور همچنین گفت: همزمان با این نمایشگاه از کتاب (( از سیر تا پیاز خرما )) نوشته دکتر رحمت اله حیدرپور رونمایی می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.